Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  15
Side 16 av 25 FørstFørst ... 6 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 376 til 400 av 617

Tråd: Uvanlige utgaver av 200-serien

  1. #376
    Registrerte brukere KE40155 sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Mjøndalen
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    gaupe: har denne ambulansen dem vanlige baklysene eller dem smale typen? er bakfjærene til ambulansen stivere enn vanlig fjærer?
    Alexander R H Olsen.

  2. #377
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det er masse bilder i annonsen og det viser seg at bilen har den eldre typen baklykter. Ambulansene ble vel bygd litt etter som det passet med mindre vekt på design enn på de vanlige bilene, og da var det sikkert enklere å få de gamle flate baklyktene til å passe.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  3. #378
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Den var fet! Vil ha.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  4. #379
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KE40155 Vis post
    gaupe: har denne ambulansen dem vanlige baklysene eller dem smale typen? er bakfjærene til ambulansen stivere enn vanlig fjærer?
    Trur absolutt alle 260-ambulansene har dei gamle lampane. Fjørene er sikkert spesial ja. Men hadde vore meir interessant å sja bakaksling den har.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #380
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Seta er meget spesielle i denne bilen, og desse bilane skulle jo ha alu panser og bakaksling. Ser den har chrome-handtak som ein 260, men ikkje 260 front, men tvilar uansett på at det var gl-merke på denne orginalt.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  6. #381
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Den har GL merke i grillen, men hva det betyr er uvisst.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  7. #382
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    84
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Men før jeg medvirker til å spore enda mer av her: bilder av nyforvervet da sbrech?
    Skal få tatt å legge ut noen straks. Har ingen gode bilder foreløpig.
    mvh

  8. #383
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    84
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    En modell som sikkert aldri var særlig vanlig og er enda mindre vanlig nå. Jeg kan dessuten tenke meg at GLT/V6 82 er enda noe sjeldnere enn 81 eller 80, for V6-versjonen ble nok eliminert sammen med 264 da 760 kom.

    Jeg stemmer helt klart for å sette den i fin, relativt original stand. Det finnes nok av ordinære eksemplarer hvis man har tenkt å finne på noe "tull".
    Det ble solgt (244) GLTv6 i Sverige ut 1987.

    Fra Svenska 200 klubben og Volvo240.org:
    1980: 372 solgt, 19 fortsatt i trafikk;
    1981: 189, 6;
    1982: 160, 10;
    1983: 5, 1;
    1984: 13, 0:
    1985: 11, 1;
    1986: 9, 0;
    1987: 11, 0;
    Alla: 796, 39.

    I Sverige, altså.

  9. #384
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sbrech Vis post
    Det ble solgt (244) GLTv6 i Sverige ut 1987.

    Fra Svenska 200 klubben og Volvo240.org:
    1980: 372 solgt, 19 fortsatt i trafikk;
    1981: 189, 6;
    1982: 160, 10;
    1983: 5, 1;
    1984: 13, 0:
    1985: 11, 1;
    1986: 9, 0;
    1987: 11, 0;
    Alla: 796, 39.

    I Sverige, altså.
    Sikker på at dette ikkje er ambulanser? Dei har vel starta sitt liv som 244 v6.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  10. #385
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Har vel mistanke om at dette bare kan dreie seg om spesialbygg av typen ambulanse, ja. Tallene fra 1983 til 87 tyder uansett på at det ikke kan ha vært noen helt regulær produksjon.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  11. #386
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Har vel mistanke om at dette bare kan dreie seg om spesialbygg av typen ambulanse, ja. Tallene fra 1983 til 87 tyder uansett på at det ikke kan ha vært noen helt regulær produksjon.
    Men det er likevel lavt til å vere til ambulanser, tok jo litt tid før 960-ambulansa kom for fullt, og 700 var vel aldri utbredt som ambulanse. Kan vere limo også.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  12. #387
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Kanskje. Men kan Volvo ha levert ambulanser med firesylindrede motorer på denne tiden?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  13. #388
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Kanskje. Men kan Volvo ha levert ambulanser med firesylindrede motorer på denne tiden?
    Må ha vore Nilsson det i såfall. Men prven holdt vel kanskje bra i ambulansa? Bra olje, varm motor og hyppig vedlikehald.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #389
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Skal ikke skryte på meg detaljkunnskap om ambulansene, men jeg har strengt tatt inntrykk av at de stort sett har vært sekssylindrede. Så da kan en lure på hva Volvo hadde av ambulanser på slutten av 80-tallet...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  15. #390
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Enda ei ambulanse:

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=28699743

    Men det virkar som den er robba for dei delane som er artige.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #391
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Forbausende hvor bra 2 serie ambulansene holder seg. Min er 94mod, 190k på tellern, eid av rødekors fram til 2009, men den er alikevel opprusta..

    Begge disse som ligger på finn er i langt bedre karosserimessig stand, enda begge bærer preg av å ha stått ute noen år..
    Denne er veteran allerede også.. Noe å bruke skattepenga på.
    Noen som vet hvor mye lengre disse er enn orginal 245/265?
    Sist endret av Christian; 23/05/11 kl 21:45
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  17. #392
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    84
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Sikker på at dette ikkje er ambulanser? Dei har vel starta sitt liv som 244 v6.
    Listen består av både 244 og 245 6ere.
    Det finnes minst 1 ambulanse i listen (1 av de to bildene).
    Limo ("transfer") bilene finnes i separat list.

    http://www.volvo240.org/reg/glt6.html
    Sist endret av sbrech; 24/05/11 kl 06:44

  18. #393
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sbrech Vis post
    Listen består av både 244 og 245 6ere.
    Det finnes minst 1 ambulanse i listen (1 av de to bildene).
    Limo ("transfer") bilene finnes i separat list.

    http://www.volvo240.org/reg/glt6.html
    Denne var jo feit:


    Dei bilane som står som flerfargat, må jo vere ambulanser?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  19. #394
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Her er ein av dei fem GLT6 81 som er i drift i Sverige:
    http://www.blocket.se/landskrona/Vol...=15&w=3&last=1



    Trist interiør til å vere så dyr bil.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  20. #395
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    "Luksusbiler" kunne være ganske enkle for 30 år siden...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  21. #396
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    "Luksusbiler" kunne være ganske enkle for 30 år siden...
    Jau, men dette var jo ikkje top-of-the-line stoffinteriøret ein gang, det var det som var levert i norsk DL. Burde jo vere stripevelur eller skinn i slik bil.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  22. #397
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Den der burde havna i Norge folkens Er nok ikke så mange av de som går som er i bra stand.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  23. #398
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Kunne ha vært fristende med den der/en slik, ja. Men det står ikke pris og bilen er litt langt unna - i hvert fall inntil jeg kommer meg sørover om en måneds tid. Slike bør tas vare på.

    264 hadde de fineste interiørtypene som standard og Turbo et "spesielt" interiør, mens GLT hadde enklere typer hvis en ikke spanderte ekstrautstyr. Likevel kan en kanskje lure litt på om det der er korrekt/originalt...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  24. #399
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Har sett fleire svenske glt med slike simple interiør. Desse bilane vart sikkert marknadsført litt annaleis enn i Norge.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  25. #400
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Mulig. Men der hvor det rundt samme tid var forskjeller mellom svensk og norsk på mer ordinære versjoner som DL og GL, var de norske "simplere" enn de svenske. Jeg har norsk brosjyre for GLT og Turbo 1981 og svensk for 82. Der fremgår det at plysjtrekk var ekstrautstyr til GLT, men ikke klart hvordan standardtrekket så ut. Men i (den svenske) brosjyren for GLT 1980 er det avbildet seter som ser veldig ut som det vi ser i annonsen.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Side 16 av 25 FørstFørst ... 6 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •