Fordeler med kamtrigger:
Fordeler uten fordelerlokk for å vise kontruksjonen !
Slik oljetrykksgiverene ble oppsatt, mangler noen kobberringer for å montere helt..
![]()
Fordeler med kamtrigger:
Fordeler uten fordelerlokk for å vise kontruksjonen !
Slik oljetrykksgiverene ble oppsatt, mangler noen kobberringer for å montere helt..
![]()
Får da håpe det !![]()
RÅTT prosjekt! fineste fronten,råeste toppen + turbo.. Skal mye til for å slåes
Blir å følge med her gitt![]()
Og der ble det bestemt at det blir treff 28-29 mai på ACR ! Har bestilt diverse AN koblinger og slanger til oljetur og fått plukket frem 398 toppen som skal få kjenne litt på karbidfila før den havner på motoren!
Må overhale bremsecaliperene og få på ventilerte skiver før sesongen også, har allerede greie bremseklosser og bremseveske beregnet på banebruk. Og nå har biltema åpnet slik at det går ann å få tak i overhalingssett til bremsecalipere! Ikke dumt !
Håper på å få bygd om til M3 kassa og hydraulisk clutch også før treffet, men det blir travelt ! :S
alt går hvis man vil vettu:P
Litt for mange biler oppover tia
Spørs bare det ja ! Må finne bilen under 2 meter snø også![]()
Da har jeg "tømt" 398 toppen og gjort den klar for porting! Har gjenget opp og satt inn nye pinnbolter med locktite da jeg hater at pinnboltene løsner og skrur seg ut når jeg plukker av grenrør og innsugHar begynt med rengjøring av ventiler også men det ble det lite bilder av !
Legg merke til det hightec systemet jeg har til oppbevaring av trykkere, ventiler og fjører !![]()
12:9 umbrakobolter og forsterka toppakning !
K-kammen ble vist sitt nye hjem, men må nesten vente til toppen er porta før den får flytte inn
![]()
Da var man ferdig med å montere opp 3 lysrørarmatur til i garasjen, ble meget lyst og fint over motorbyggeavdelinga og "åka-fort-hyllan" Ble litt enklere å finne fram i ! =D Fint med tilbud på Jula!
Hva nu på tide du fikk lys i den mørke garasjen din:P
Litt for mange biler oppover tia
Hehe, ja no vart det likar! Bære en bryter og ett vanlig armatur igjen så e eg ferdig med garasjeoppgraderinga, vurder å sætt opp ett skikkelig bord te kaffehjørne og, så bi det bra !![]()
Blir bra dette![]()
Moro å kunne lese om endringene og effektøkningene etterhvert.![]()
Takker Riff, synes det er moro å kjenne at bilen utvikler seg etterhvert som man skrur!
Både i effekt og understellsendringer!
God påske folkens !
2 høl ferdig i toppen ! Blir vel å dra inn bilen i dag og begynne på elektriskanlegget, Megasquirten og resten av bilen, er endel arbeid som skal gjøres der! Har kun vært motorskruing og bruksbilfiksing i vinter..
Må vel lage meg en catchtank også, skal kjøre med doble bensinpumper for å få nok fuel fram så jeg må vel ha litt stødigere bensintilførsel! Noen som vet hvor mange liter i minuttet forpumpa til 240 leverer ?
Sist endret av Berg Performance; 26/04/11 kl 10:14
Lite
Får walbro intank billig vett![]()
Pinlig klar over at walbro er billig ja.. Heller til å bruke det jeg har liggende her, til jeg får råd å oppgradere men jeg får se på saken når det nærmer seg !
MINIUPDATE..
Har koblet opp mye av kablene til megasquirten og fått luket ut hva jeg trenger og hva jeg ikke trenger slik at kabelnettet blir minst mulig og mest mulig ryddig! So far, so good ! =) Blir fint med extrafunksjoner, som viftestyring via megasquirt, boost controller via megasquirt, lampe for varsling av feil AFR\andre feil.. Endre map og ladetrykk med ekstern bryter! For å nevne halvparten !
Har kjøpt relesokler og kabelsko med krympestrømpe (Genial oppfinnelse !) og diverse rele og annet koblingsmateriell for snart ett laken, så det burde være mulig å få til ett ledningsnett som varer like lenge som bilenForhåpentligvis uten feil..
Noe som skjer her?![]()
Joda, er ikke fritt for det! Har vært i tyrkia i en uke og kom hjem i går, så det har vært den store fremgangen.. Men dere kan få en liten bildeløs update!
Toppen er ferdig portet, ble himla bra og gleder meg til å kjenne resultatet der!
Har fått bilen ut av skavelen og inn i garasjen!
Har bygd en hengslet plate over føttene til passasjer, med megasquirt og alt som har med den å gjøre.. Denne felles ned ved å løsne en skru om jeg må bytte en sikring eller feilsøke!
Har også fått kontakt med megasquirten og fått lastet inn firmware og lagt inn noen verdier!
snø skavel nå??
toppen ble bra tenker jeg, gleder meg til update
men ang oljetrykks givern din, kan du kan jo kjøre både varsel til dash'en og signal til måler på den??
jeg kan hvertfall det på min, så slipper du den svake messing skjøten! (min sprakk)
Sist endret av VolvoR-Sport; 20/05/11 kl 18:32
Kan ikke det på min, såvidt jeg veit ! Er en Autogaugemåler, hva er det du har ?
Blir nok update i kveld, om jeg kommer meg hjem tidlig nok fra garasjen
Skavveln er borte nå ja, ble borte mens jeg var i tyrkia![]()
det mener jeg skal gå på autogauge målern og jeg? jeg kjører VDO måler type svindyr
niceskal selv en tur i garasjen tror jeg..
okei hehe =)
Øppdeit ! Lenge sia siste bildeupdate no, så det blir kansje ikke helt rett etter tidspunkt og slikt, men skjitt au.. Dere holder vel neppe tellinga uansett ?
Godt å få bilen inn i garasjen igjen !
Bilde av ferdigportet topp, har montert sammen toppen og shimset opp nå, men mangler 2 shims på 3.50 før jeg er ferdig med den delen, satser på å få tak i shims i morgen !
Gruppe-A kjølekanaler og ett par ekstra triks er også utført her
Plata over føttene til passasjer med det meste av elektronikken! Plata felles opp og festes med en skru slik at den er lett tilgjengelig, siden hanskerommet er kappet vekk blir det brytere og lys over status på ting inni der, "Dirty trix" knappene blir også plassert derHva disse er til får dere kansje vite senere !
Kjøleren til tenningssluttstegene er faktisk en Pentium II prosessorkjøler som passet perfekt innKablene som henger fritt er til extrafunksjoner som jeg ikke kan koble opp enda
Andre enden av ledningsnettet, dette er ikke alle kablene da coilen og svinghjulssensoren blir lagt i egne strømper pga lengden! Boostcontroller blir også lagt opp utenfor dette nettet !
Alt for nå !![]()
Interessant med Megasquirt 3![]()
Blir bra det her, stå på![]()
Even Kristoffersen
- Volvo 740 GLE 1989 (Prosjekt) Sugetrim
-> http://forum.vccn.no/showthread.php?t=18034 <-
- Volvo 740 GL 1985 (Skrotet)
Takker Kristoffersen!
Var så uheldig å springe innom Brødrene Dahl her, og har nå 12 sveisebend og ett par meter rett rørMå vel stable i hop ett hurtiggrenrør av noe slag..
Ikke at jeg tror det blir så fint da jeg bare fikk tak i kortradiebøyer.. Blir vel kompakt og ikke fullt så flødevennlig som jeg skulle ønsket, men skitt au.. Bedre enn 240 grenrøret..![]()