Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  384

Vis meningsmålingsresultat: Produsere?

Velgere
414. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • JA! De skal jeg LETT ha!

    372 89,86%
  • Nei, takk.. ellers takk

    42 10,14%
Side 62 av 77 FørstFørst ... 12 52 60 61 62 63 64 72 ... SisteSiste
Viser resultater 1.526 til 1.550 av 1921

Tråd: Nye JP MK18 8,5X18" fra AFL.no BILDER AV FERDIG FELG PÅ BIL

  1. #1526
    Utestengt
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Namdalen
    Innlegg
    410
    Antall takk

    Standard

    Er da åpent for å kunne fått til en bestilling på 7,5"*18 også ? Bare lurer .
    For da er jeg DØNN med )

  2. Takk mik4oj takket for denne posten
  3. #1527
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Ville nok kjøpt 2stk selv da ja
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  4. #1528
    Registrerte brukere mik4oj sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 242 Vis post
    Samme senk med Jp 18" og tevoline 18 ". MIN mening er at tevoline felga så bedre ut
    [IMG]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/216854_10150226861795715_524900714_9016000_661495_ n.jpg[ /IMG]

    [IMG]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/228002_10150256945260715_524900714_9308394_2851189 _n.jpg[ /IMG]
    Se der ja, ble jo bra med tevo felgene!
    2000 Volvo V70 Turbo

    X: 1996 Volvo 940 Turbo - x90 front ++ Worklog
    X: 1989 Volvo 740

  5. Takk 242 takket for denne posten
  6. #1529
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2011
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Må vere lik kant framme og bak. Får litt dragrace stuk med ulik bredde framme og bak. Får heller space de ut bak. Er jo en grunn til at 140 serien med jp ser ti ganger tøffere ut, hjula står jo ikke midt under bilen!

  7. #1530
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stålet Vis post
    Må vere lik kant framme og bak. Får litt dragrace stuk med ulik bredde framme og bak. Får heller space de ut bak. Er jo en grunn til at 140 serien med jp ser ti ganger tøffere ut, hjula står jo ikke midt under bilen!

    selv om jeg er fan av mere kant ban en foran,så må jeg si meg iallefall delvis enig.

    Hadde selv en bil tidligere(ikke volvo) som hadde 10cm felgkant rundt om..foran så det helt "traktor" ut i mine øyne..så da nye felger ble innkjøpt ble det mindre kant foran enn bak.

    På min 242,som har justert skjermbuekant+at akslingen er flytta frem,så kunne jeg lett spaca 20mm på hver side bak.

    Det å flytte frem akslingen,i kombinasjon med å justere kanten "frigjør" masse plass.

  8. #1531
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Hva legger du i å flytte fram akselen? Korte inn momentstag, eller flytte akselen i bærebrua? Da må man vel ha kortere mellomaksel også, da er jo ballet i gang.

  9. #1532
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Regner med det er momentstaga det er snakk i.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  10. #1533
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    får ikke flytta akselen med momentstaga. de endrer bare vinkel på akselen.

    skal du ha akselen lenger fram, så må den flyttes på bærebruene

  11. #1534
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Du vil jo flytte den litt lengre frem med å skru på momentstaga. Feste er under akslingen, så når du korter inn staget, vil akslingen vri seg, og komme litt lenger frem.

    Eller er jeg på bærtur?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  12. #1535
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Crepsley har rett, akselen har jo fester under seg som sklir ned i bærebruene. Når momentstagene blir kortet inn vil akselen vri seg forover i bærebrua.

  13. Takk Mr. Crepsley takket for denne posten
  14. #1536
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    dere som kjører med 18" på gamle volvoer, merker dere mye sporing? og at dere nesten må holde igjenn rattet?

  15. #1537
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. mars 2010
    Sted
    Folkestad, Volda
    Innlegg
    182
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    dere som kjører med 18" på gamle volvoer, merker dere mye sporing? og at dere nesten må holde igjenn rattet?
    neh.. er ikke så ille, selv med luisiratt merker såklart forskjell fra 15 til 18" da men.. er ikke noe problem for meg vertfall
    1984 Volvo 760 Turbo Intercooler B230fk/M90
    1984 Volvo 240 Turbo Intercooler B230FK solgt
    1987 Bmw E34 525 solgt
    1998 Mini Cooper 1275 solgt :/
    2008 Bmw E61 530D solgt

  16. #1538
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    dere som kjører med 18" på gamle volvoer, merker dere mye sporing? og at dere nesten må holde igjenn rattet?
    Har du justert forstillinga de da? Har aldri vært noe stort sporingsproblem med min.

  17. #1539
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Hva legger du i å flytte fram akselen? Korte inn momentstag, eller flytte akselen i bærebrua? Da må man vel ha kortere mellomaksel også, da er jo ballet i gang.
    Borre nye hull i hovedbærebroene(sveis igjen de gammle) kort inn momentstaga og eventuelt kort inn mellomakslingen.
    Korta mellomskslingen på min,men er usikker på om det i heletatt er nødvendig.

    Er vel noe å gå på der,så er ikke sikkert det er nødvendig med en justering.

    i tillegg ser det mye bedre ut også..hjulet havner mer i senter i forhold til hjulbuen.

    Flytt akslingen 15-20mm..litt avhengig av høyden på bilen bak.

    poenget er at det ser mye bedre ut+at det blir bedre plass i bakkant av hjulet.


    Lillebror kjører med dette oppsettet på en 164(240 aksling) og han har plass til 9,5x18" et 5 bak.
    Med justert kant.
    Sist endret av Terje1; 21/05/11 kl 19:21

  18. #1540
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Terje1 Vis post
    Borre nye hull i hovedbærebroene(sveis igjen de gammle) kort inn momentstaga og eventuelt kort inn mellomakslingen.
    Korta mellomskslingen på min,men er usikker på om det i heletatt er nødvendig.

    Er vel noe å gå på der,så er ikke sikkert det er nødvendig med en justering.

    i tillegg ser det mye bedre ut også..hjulet havner mer i senter i forhold til hjulbuen.

    Flytt akslingen 15-20mm..litt avhengig av høyden på bilen bak.

    poenget er at det ser mye bedre ut+at det blir bedre plass i bakkant av hjulet.


    Lillebror kjører med dette oppsettet på en 164(240 aksling) og han har plass til 9,5x18" et 5 bak.
    Med justert kant.
    Litt of-topic, men er dette en gullfarget 164 eller noe slikt?

  19. #1541
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Har du justert forstillinga de da? Har aldri vært noe stort sporingsproblem med min.
    nei har aldri hadd justering, men skal justere den nå snart, når jeg får på di nye felgene.

  20. #1542
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Narvik, Norway
    Innlegg
    674
    Antall takk

    Standard

    om man bare korter inn momentstagene så får man jo en ugunstig vinkel på krysset inn på bakaksel.

  21. #1543
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. april 2011
    Innlegg
    33
    Antall takk

    Standard

    Jeg har korta inn mometstaga 15mm. og borra på nye hull på bærebrua, 15mm foran de gamle og justerbart panhardstag. ikke rørt mellomaksel. Har gjort dette på en 164 og på en 142 med 240 bakaksel.

    Som Terje_1 skriver, så kjøres det med 9,5*18 et5 på 164"n. er noe trangt, men det går:P

    På 142"n så prøvde jeg på disse ocean hjula med 3cm spacer bak, ble "litt" i overkant men er 100% sikker på at 2cm hadde gått knirkefritt.

    Disse bilene er senka, felgkant og hjulbue kant i kant.
    Sist endret av kaare; 22/05/11 kl 10:39

  22. #1544
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Går dette på en 240 uten å korte mellomaksel? Det er det nok mange som vil vite.

  23. #1545
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Går dette på en 240 uten å korte mellomaksel? Det er det nok mange som vil vite.
    Han skriver jo at han ikke rørte mellomakselen. Da er det vel litt å gå på i splinsa mellom fremre og bakre del.

    Har ikke merka at det går ann å trykke den så mye sammen, ved girkasse bytter osv, men.

  24. #1546
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. april 2011
    Innlegg
    33
    Antall takk

    Standard

    Har en kompis som har gjort dette på en 80mod 244, og det funka fint der iallefall.

  25. #1547
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av yengis Vis post
    om man bare korter inn momentstagene så får man jo en ugunstig vinkel på krysset inn på bakaksel.
    Nei, ikke om man senker bilen, korter man inn stagene så retter man opp i feilene.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  26. #1548
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kaare Vis post
    Jeg har korta inn mometstaga 15mm. og borra på nye hull på bærebrua, 15mm foran de gamle og justerbart panhardstag. ikke rørt mellomaksel. Har gjort dette på en 164 og på en 142 med 240 bakaksel.

    Som Terje_1 skriver, så kjøres det med 9,5*18 et5 på 164"n. er noe trangt, men det går:P

    På 142"n så prøvde jeg på disse ocean hjula med 3cm spacer bak, ble "litt" i overkant men er 100% sikker på at 2cm hadde gått knirkefritt.

    Disse bilene er senka, felgkant og hjulbue kant i kant.
    borra du nye hol til og feste bærebruene i framkant på bilen?ellers må ein vel kappe bærebrua i to og sveise den ihop igjen?

    nokon som har bilder av korleis dei har gjort det?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  27. #1549
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Narvik, Norway
    Innlegg
    674
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Nei, ikke om man senker bilen, korter man inn stagene så retter man opp i feilene.
    Jamen om det blir snakk om 2-3cm å kortr inn så får man vel helt feil vinkel..? Dette har vel noe med grep ved pådrag å gjøre. ?

  28. #1550
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    borra du nye hol til og feste bærebruene i framkant på bilen?ellers må ein vel kappe bærebrua i to og sveise den ihop igjen?

    nokon som har bilder av korleis dei har gjort det?
    du får legge deg under bilen så finner du fort ut av det

Side 62 av 77 FørstFørst ... 12 52 60 61 62 63 64 72 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •