Er da åpent for å kunne fått til en bestilling på 7,5"*18 også ? Bare lurer .
For da er jeg DØNN med)
JA! De skal jeg LETT ha!
Nei, takk.. ellers takk
Er da åpent for å kunne fått til en bestilling på 7,5"*18 også ? Bare lurer .
For da er jeg DØNN med)
Ville nok kjøpt 2stk selv da ja![]()
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Må vere lik kant framme og bak. Får litt dragrace stuk med ulik bredde framme og bak. Får heller space de ut bak. Er jo en grunn til at 140 serien med jp ser ti ganger tøffere ut, hjula står jo ikke midt under bilen!
selv om jeg er fan av mere kant ban en foran,så må jeg si meg iallefall delvis enig.
Hadde selv en bil tidligere(ikke volvo) som hadde 10cm felgkant rundt om..foran så det helt "traktor" ut i mine øyne..så da nye felger ble innkjøpt ble det mindre kant foran enn bak.
På min 242,som har justert skjermbuekant+at akslingen er flytta frem,så kunne jeg lett spaca 20mm på hver side bak.
Det å flytte frem akslingen,i kombinasjon med å justere kanten "frigjør" masse plass.
Hva legger du i å flytte fram akselen? Korte inn momentstag, eller flytte akselen i bærebrua? Da må man vel ha kortere mellomaksel også, da er jo ballet i gang.![]()
Regner med det er momentstaga det er snakk i.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
får ikke flytta akselen med momentstaga. de endrer bare vinkel på akselen.
skal du ha akselen lenger fram, så må den flyttes på bærebruene![]()
Du vil jo flytte den litt lengre frem med å skru på momentstaga. Feste er under akslingen, så når du korter inn staget, vil akslingen vri seg, og komme litt lenger frem.
Eller er jeg på bærtur?
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Crepsley har rett, akselen har jo fester under seg som sklir ned i bærebruene. Når momentstagene blir kortet inn vil akselen vri seg forover i bærebrua.![]()
dere som kjører med 18" på gamle volvoer, merker dere mye sporing?og at dere nesten må holde igjenn rattet?
1984 Volvo 760 Turbo Intercooler B230fk/M90
1984 Volvo 240 Turbo Intercooler B230FK solgt
1987 Bmw E34 525 solgt
1998 Mini Cooper 1275 solgt :/
2008 Bmw E61 530D solgt
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Borre nye hull i hovedbærebroene(sveis igjen de gammle) kort inn momentstaga og eventuelt kort inn mellomakslingen.
Korta mellomskslingen på min,men er usikker på om det i heletatt er nødvendig.
Er vel noe å gå på der,så er ikke sikkert det er nødvendig med en justering.
i tillegg ser det mye bedre ut også..hjulet havner mer i senter i forhold til hjulbuen.
Flytt akslingen 15-20mm..litt avhengig av høyden på bilen bak.
poenget er at det ser mye bedre ut+at det blir bedre plass i bakkant av hjulet.
Lillebror kjører med dette oppsettet på en 164(240 aksling) og han har plass til 9,5x18" et 5 bak.
Med justert kant.
Sist endret av Terje1; 21/05/11 kl 19:21
om man bare korter inn momentstagene så får man jo en ugunstig vinkel på krysset inn på bakaksel.
Jeg har korta inn mometstaga 15mm. og borra på nye hull på bærebrua, 15mm foran de gamle og justerbart panhardstag. ikke rørt mellomaksel. Har gjort dette på en 164 og på en 142 med 240 bakaksel.
Som Terje_1 skriver, så kjøres det med 9,5*18 et5 på 164"n. er noe trangt, men det går:P
På 142"n så prøvde jeg på disse ocean hjula med 3cm spacer bak, ble "litt" i overkantmen er 100% sikker på at 2cm hadde gått knirkefritt.
Disse bilene er senka, felgkant og hjulbue kant i kant.
Sist endret av kaare; 22/05/11 kl 10:39
Går dette på en 240 uten å korte mellomaksel? Det er det nok mange som vil vite.![]()
Sist endret av Martin.S; 22/05/11 kl 11:09
Har en kompis som har gjort dette på en 80mod 244, og det funka fint der iallefall.
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn