Hva er den beste måten å gjøre ren en alu motor?
Blokka skal lakkeres men det er noe korrosjon og mye dritt på motoren.....
Vurdere selv å pensle på ett strøk malingsfjærner og høytrykkspyle.
Håper på tips
Hva er den beste måten å gjøre ren en alu motor?
Blokka skal lakkeres men det er noe korrosjon og mye dritt på motoren.....
Vurdere selv å pensle på ett strøk malingsfjærner og høytrykkspyle.
Håper på tips
Femmer skal være rettstillt
Vær oppmerksom på at lettmetall ikke er så glad i enkelte typer syrebad. Men dette veit nok de du leverer motoren til for syrebading hva den tåler og hva den ikke tåler. Har bare sett at de som driver med syrebad noen ganger skriver at lettmetall blir spist opp av det.
Motoren skal ikke demonteres for å gjøre dette, Topp,blokk og bunnpanne står på.
Har sett tidligere att noen har brukt en type "mr muscle" ?
Femmer skal være rettstillt
diesel og varmt vann ville jeg gått for da..
One Ring to rule them all
først diesel. så vann
One Ring to rule them all
Har forsøkt Mr. Muscle, ga ikke meg den store aha opplevelsen på god gammel skitten alumotor. Mulig jeg ikke gjorde det riktig. Men for å få ett rent motorrom har jeg god erfaring med Meguiarsproduktene.
jeg sliter med IRR på alumotorene mine. noen som har tips til å fjerne det? sitter jo no jævlig :@
One Ring to rule them all
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
fryktet noe sånt ja :P
One Ring to rule them all
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
joda. men tenkte når den satt i bil. / hang i motorbukk.. 6ern til volvo er et tungt beist som jeg personlig ikke klarer å løfte opp i glassblåserkabinettet :P (som heller ikke er stort nok hehe)
One Ring to rule them all
vinkelsliper/drill med stålkost da :P
joda. blir vell noe sånt men hvordan får man den til å holde seg "pen" ? den ene 6ern min ser ut som en hvit dott. den andre ser grei ut. den gammle jeg hadde var det ikke noe irr på. samme årsmodel
One Ring to rule them all
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Klarlakke den etterpå med klarlakk som tåler varme?
Eller bare lakkere mototen alugrå?
2000 V70 TDI "black edition"
klarlakk som tåler varme er grisedyrt... Men å lakkere den alugrå fungerer jo det
Det enkle er ofte det beste?
One Ring to rule them all
Bensin funker også å rense med hvis man ikke har diesel..
TBO: Må ikke du jøre den feilen som dem gjorde i chop shop på discovery å lakkere med vanlig lakk
2000 V70 TDI "black edition"
Hva? gjør de feil i chop shop?
Jeg savner litt det programmet! de gjorde så mye feil å horibelt i den serien så jeg satt å lo så jeg gråt noen ganger! 9cm breie spacere på BMW hjulager etc hahahah Metallet de brukte er jo også genialt! "må kunne kna det til en ball. da er det bra nok"
One Ring to rule them all
Har alltid lakkert motorblokker med vanlig billakk uten problemer
til og med bengalakk holder.
Motorblokka blir jo ikke kokende varm uten att det er en annen stor feil....
Lakkerte med org volvo safran lakk på en 230FK motor å den motoren er fortsatt strøken i dag Men det er heftgrunningen som er problemet på alu motor, selv tenkte jeg å bruke sinkgrunning.
Ang vask så prøver jeg malingsfjærner(Sånn gelesuppe) som pensles på å høytrykksvaskes.
Femmer skal være rettstillt