Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 21 av 21

Tråd: V70 drivE momentum 2011 modell , erfaringer??

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2010
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard V70 drivE momentum 2011 modell , erfaringer??

    Som overskriften sier er jeg på utkikk etter erfaringer og synspunkter på denne bilen. Alt er av interesse. Hvordan synes dere motoren fungerer, for svak, eller funker den rett og slett bra???

    Har funnet en jeg vurderer å gå til anskafelse av, så hadde vært fint med innspill på hvordan denne bilen fungerer i praksis

  2. #2
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    En på jobb som kjøpte en slik i fjor og er ikke annet enn godt fornøyd med den.
    Han skjønner ikke at motoren kan gå på så lite drivstoff som den gjør, faller lett under 0,4 på langkjøring med skiboks.
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Gjerrig motor er det ingen tvil om. For min del blir det altfor lite register og jeg syntes den blir tungkjørt. D3 motoren er helt klart min favoritt

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2010
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Takk for tilbakemeldinger Ser det med at motoren kan være litt i minste laget. Hvordan oppfører den seg med tuning fra Bsr??? Noen som har prøvd det på denne motoren? Hva er forskjellen på momentum og summum??

  5. #5
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Når man tenker på at motoren kan være i minste laget, bør man først å fremst bestemme seg om hva man vil med bilen.
    Er første pri. å komme seg fra a til b komfortabelt, trygt og billig er drivE modellene utmerket valg.
    Skal man trekke henger, vogn eller liker å kjøre veldig friskt så er det vel neppe rette valget.

    For min del, selv har jeg en 2.0 D på 136 hk.. men kunne i 90 % av tiden ha klart meg med en drivE. Eneste grunnen til å ha en 2.0 D for min del er jo at jeg trekker henger og vogn i ny å ne..

    Men som sagt, har du ikke planer om å trekke vogn eller tung henger, så holder en drivE i massevis. Motoren er lettkjørt og man tar lett trygge forbikjøringer i 5 giret..

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. des. 2010
    Sted
    Der ingen trudde at nokon kunne bu
    Innlegg
    97
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Når man tenker på at motoren kan være i minste laget, bør man først å fremst bestemme seg om hva man vil med bilen.
    Er første pri. å komme seg fra a til b komfortabelt, trygt og billig er drivE modellene utmerket valg.
    Skal man trekke henger, vogn eller liker å kjøre veldig friskt så er det vel neppe rette valget.

    For min del, selv har jeg en 2.0 D på 136 hk.. men kunne i 90 % av tiden ha klart meg med en drivE. Eneste grunnen til å ha en 2.0 D for min del er jo at jeg trekker henger og vogn i ny å ne..

    Men som sagt, har du ikke planer om å trekke vogn eller tung henger, så holder en drivE i massevis. Motoren er lettkjørt og man tar lett trygge forbikjøringer i 5 giret..
    Forbikjøring i 5 giret?? haha, må være dagens, du må opp i 163 hk før det begynner og hjelpe...

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2010
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Skjønner jo at det ikke er noe og dra vogn og henger meg. Men nå er ikke det noe som blir aktulet for mitt vedkommende. Skal hovedsaklig kjøres på motorvei. Er det noen som har erfaring med BSR tuning til denne motoren?

  8. #8
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turboleif Vis post
    Forbikjøring i 5 giret?? haha, må være dagens, du må opp i 163 hk før det begynner og hjelpe...
    Sorry, rull inn.

    Forbikjøring tar man helt greitt i 5 giret.. om man faktisk har lært seg det å planlegge litt Så det er null problem..

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turboleif Vis post
    Forbikjøring i 5 giret?? haha, må være dagens, du må opp i 163 hk før det begynner og hjelpe...
    Minimale forskjeller på 2.0D og 2.4D hvis du har prøver begge bilene! Det er diskutert i flere tråder blant annet på vårt søsterforum. 2 litern er faktisk målt til 146 hk.

    Stig: Når det gjelder komfort, er komfort for meg en bil som er sterk i nedre register. Der sliter også 2 litern litt men 1.6 blir altfor lite til min kjørestil. D3 er meget sterk i bånd og dette gjør den til en behaglig opplevelse. I det øvre registeret er faktisk 2 litern rett så kvikk, så kvikk at ved test mot S60 D3 dro min 2 liter ifra D3 etter 80 km/t med skiboks.

  10. #10
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dag Thomas Vis post
    Minimale forskjeller på 2.0D og 2.4D hvis du har prøver begge bilene! Det er diskutert i flere tråder blant annet på vårt søsterforum. 2 litern er faktisk målt til 146 hk.

    Stig: Når det gjelder komfort, er komfort for meg en bil som er sterk i nedre register. Der sliter også 2 litern litt men 1.6 blir altfor lite til min kjørestil. D3 er meget sterk i bånd og dette gjør den til en behaglig opplevelse. I det øvre registeret er faktisk 2 litern rett så kvikk, så kvikk at ved test mot S60 D3 dro min 2 liter ifra D3 etter 80 km/t med skiboks.
    Den gamle 2.0D fireren ikke er del av modellsegmentet lenger. Motoren som heter D3 i S60 er en 2 liters femmer på 163hk.

    Trådstarter:

    Syns Drive motoren funket overraskende bra i V70, og mener å huske at det er skiller rundt 80 000 til neste alternativ, D3 163hk. Så drive er mye bil for pengene. Men som flere har sagt, man må bruke girene litt, og kjører man mye i kupert terreng kan den være litt mer stressende å kjøre.

    Foreslår at du prøver både drive og D3, og tar en grundig vurdering på hva du trenger. Det er også verdt å tenke litt på andrehåndsverdi på bilene, en D3 vil naturlig nok ligge høyere i pris også på bruktmarkedet.
    Sist endret av The Sven; 08/04/11 kl 10:31
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Den gamle 2.0D fireren ikke er del av modellsegmentet lenger. Motoren som heter D3 i S60 er en 2 liters femmer på 163hk.

    Trådstarter:

    Syns Drive motoren funket overraskende bra i V70, og mener å huske at det er skiller rundt 80 000 til neste alternativ, D3 163hk. Så drive er mye bil for pengene. Men som flere har sagt, man må bruke girene litt, og kjører man mye i kupert terreng kan den være litt mer stressende å kjøre.

    Foreslår at du prøver både drive og D3, og tar en grundig vurdering på hva du trenger. Det er også verdt å tenke litt på andrehåndsverdi på bilene, en D3 vil naturlig nok ligge høyere i pris også på bruktmarkedet.
    D3n er også en volvo kontruksjon. Den gamle 2 litern er fra PSA.

  12. #12
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Jepp Forøvrig en veldig fin motor, veldig kjørbar momentkurve og med stille og fin gange i motsetning til 2,4D/D5.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  13. #13
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Hadde nok lagt i de ekstra kronene på å få en Volvo motor, altså en D3. Men som en A til B bil er DRIVe helt ok den. Kjørte S80 DRIVe Drammen - Trhm - Drammen og det gikk vel ca 3/4 av tanken på den med litt aktiv kjøring på hele reisen. Men skal du ha litt mer punch og ha med litt last enten det er familie med bagasje eller henger vill jeg nok gått for D3. Ser også på D3 som en mer driftsikker og bedre motor enn DRIVe med PSA motoren.

  14. #14
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Skal ikke skimse av PSA motorer når det kommer til driftsikkerhet. Er ikke uten grunn at PSA er en av verdens største levrandører av dieselmotorer til personbiler.

    Folk har en tendens til å undervurdere 1.6 dieselen

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2010
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Skal komme med litt tilleggsinfo her. Det som er saken er at jeg muligens skal overta en leasing bil. Den er da en drive versjon, så er ikke snakk om at jeg har så mye valgmulighet når det kommer til motor alternativ og utstyr. Må neste bare ta den som den er!

    Tanken bak denne tråden var å høre folks erfaring med akkurat denne modellen, altså drivE versjonen av V70. Så er ikke så interessant for meg å høre så mye om de andre versjonene. Håper det er forståelig

    Flere erfaringer mottas gjerne

  16. #16
    Registrerte brukere angerman sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    489
    Antall takk

    Standard

    fikk inn en 10 modell svart drive v70 på hamar i dag. km 10000. ett tips bare. er nok en bil jeg jeg vil vurdere ved neste skifte. en trenger ikke noe mere i dette landet med dårlige veier osv. den gjør jobben sin. men selvsagt. den nye som kommer nå. dvs samme som sitter i v50 d2 er nok og foretrekke. litt mer pulver og ikke minst 6 trinns kasse. den gamle 2 literen er jammen godt er borte. husker disse godt fra tiden jeg jobbet med citroen. lekker olje konstant. gammel konstruksjon. har til gode og se en slik som er tett. d3 er veldig god motor, men savner noe lettere i mellom drive og d3. 115hk-163. burde fortsatt ha en i området 140hk. det har vel kritikere også sagt,så de kan konkurere litt mer med vag.
    2012 V60 R-design

    Volvomekaniker,Bilia Hamar.


  17. #17
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Enig der Karl, D3 blir vederstyggelig mye dyrere om man vil ha bare LITT mer enn 1,6D... 1,6D (eller drive om du vil) passer veldig godt i S40/V50 som innstegsmodell og der er den nok sprek nok for de fleste, men i V70 hadde det ikke gjort noe med noe et sted imellom.

    Men tilbake til trådstarters ønsker, hvis du ikke har tilgjengelig den aktuelle bilen for prøvekjøring, er det nok ikke noe problem å få låne en tilsvarende bil hos din Volvoforhandler

    Når det gjelder kjøreopplevelse, utenom motor og girkasse, kvalitetsfølelse og komfort etc, er det ingen forskjell på drive og D3, derfor er drivE er mye bil for pengene.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  18. #18

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Har drevet å regna litt på V60 i det siste. Etter en runde på toll.no fant jeg ut at med 1,6 drive ble det ca 85000kr i engangsavgift, mens med D3 og aut var avgifta ca 182000kr. :S
    Så kan konkludere med at drive er tingen for alle de her inne som klager over avgiftene.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  19. #19
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Haha det var jo også en måte å forsvare kjøp av en 100 000 kr dyrere bil på. "Jeg syns avgifter er greit jeg"
    Sist endret av The Sven; 08/04/11 kl 22:38
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av angerman Vis post
    fikk inn en 10 modell svart drive v70 på hamar i dag. km 10000. ett tips bare. er nok en bil jeg jeg vil vurdere ved neste skifte. en trenger ikke noe mere i dette landet med dårlige veier osv. den gjør jobben sin. men selvsagt. den nye som kommer nå. dvs samme som sitter i v50 d2 er nok og foretrekke. litt mer pulver og ikke minst 6 trinns kasse. den gamle 2 literen er jammen godt er borte. husker disse godt fra tiden jeg jobbet med citroen. lekker olje konstant. gammel konstruksjon. har til gode og se en slik som er tett. d3 er veldig god motor, men savner noe lettere i mellom drive og d3. 115hk-163. burde fortsatt ha en i området 140hk. det har vel kritikere også sagt,så de kan konkurere litt mer med vag.
    Jeg må si meg litt uenig med kommentaren over. 1.6 drive for min del blir alfort svak dvs. det blir mye bånn gass og mye giring. Slitsomt å kjøre drive e i byen. I tillegg så fort man skal trekke noe med den svir man nærmest clutchen og det blir enda mer giring.

    Til trådstarter: Hvis du allerede har bestemt deg for å kjøpe bilen, hvorfor er du da int. å høre hvordan bilen er? Det er jo sånn at hvis man skal mene noe om en bil og motor er det ofte slik at man må sammenligne med motoren som er hakket opp (i dette tilfelle D3) eller hakket ned (det finnes ikke).

    Lykke til med valget.

  21. #21
    Registrerte brukere Nick V70N sin avatar
    Medlem siden
    14. feb. 2010
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    911
    Innlegg
    289
    Antall takk

    Standard

    Ville heller vurdert en 2,0D Summum med noen år på nakken og relativt lav kilometerstand. Den har tilstrekkelig motor for de fleste.
    Med BSR-, Autotech- eller RICA-tuning av denne, får du en sprek meget velutstyrt bil for en billigere penge enn å kjøpe ny drive.
    Men, selvfølgelig er det deilig å kjøpe ny bil om man er villig til å betale for det....
    2001 V70N 2.0T BSR steg 2 (Link til Worklog)
    2008 V70II 2.0D Summum "extra alt" (Solgt)
    2003 Lotus Elise (RIP)
    2016 Peugeot 308 SW GT-line (Solgt)
    2019 Jaguar I-pace

Lignende tråder

  1. angerman: 2008 V70 2,4 D limited edition,momentum.
    By angerman in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 30
    Siste post: 05/10/12, 19:05
  2. 92 modell motor i 93 modell bil (starter ikke) LØST
    By Roffy in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 08/02/11, 19:48
  3. erfaringer med v70 d5
    By sveimyrv in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 22
    Siste post: 24/11/10, 21:11
  4. Tennplugger og erfaringer.
    By Volvo_960_1995 in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 29
    Siste post: 07/04/10, 01:22

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •