Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Gjenge størrelse på tur olje slange til turbo? FK

  1. #1
    Registrerte brukere KillerFly sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Bergen/Os
    Innlegg
    207
    Antall takk

    Standard Gjenge størrelse på tur olje slange til turbo? FK

    Da tenker jeg på hullet i blokken? Sitter og lurer på om det er 13x1.5? Om det kan stemme?
    KillerFly Racing

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    M12x1,5 i blokk og M14x1,5 inn på den originale 13c snurra om jeg ikke tar feil.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  3. #3
    Registrerte brukere KillerFly sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Bergen/Os
    Innlegg
    207
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    M12x1,5 i blokk og M14x1,5 inn på den originale 13c snurra om jeg ikke tar feil.
    Sikker på det? Prøvde å skru den banjo skruen inn i et M12x1,5 hull, et sånnt som er i di gjengeverktøy settene.. Men fikk ikke det til å passe :( Virker som bolten eller banjo skruen er større.. :/
    KillerFly Racing

  4. #4
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    M12x1,5 i blokk og M14x1,5 inn på den originale 13c snurra om jeg ikke tar feil.
    er det ikke motsatt?? større hull i blokk enn den inn på turbo
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2011
    Sted
    Båtsfjord
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Det kan høres ut såmm 3/8 rørgjenger eller 7/16 rørgjenger Banjoforskruninger er oftest i tommer

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Er hverfall m14x1,5 fra blokka 13c er jeg ikke sikker på!!

  7. #7
    Registrerte brukere masterrV sin avatar
    Medlem siden
    08. nov. 2010
    Sted
    Nordland/Trondheim
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Bolthullet i 13c er trangt.... m10 tror jeg, uten at jeg skal si det for sikkert.
    Volvo 245 1977 ...

  8. #8
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av masterrV Vis post
    Bolthullet i 13c er trangt.... m10 tror jeg, uten at jeg skal si det for sikkert.
    nei stemmer ikke, 12mm x 1.5 er det på 13c'n, og på blokka (org-uttak) er der m14x1,5 og viss du skal bruke uttaket under vannpumpa er det 1/4 ntp der
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  9. #9
    Registrerte brukere KillerFly sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Bergen/Os
    Innlegg
    207
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    nei stemmer ikke, 12mm x 1.5 er det på 13c'n, og på blokka (org-uttak) er der m14x1,5 og viss du skal bruke uttaket under vannpumpa er det 1/4 ntp der
    Ja, det høres mere riktig ut! Tenkte først på det hullet med vannpumpen.. Men så synest jeg det såg så lite ut. Så tenkte jeg skulle slippe å bestille nye slanger og koblinger. Så no har jeg fått fatt i en m14x1,5 gjengetapp og tenkte jeg skulle gjenge opp et hull, sånn det blir som det orginale på fk blokken

    Men du vet ikke hvordan det er å borre og gjenge i den blokken? Er vel utrolig hardt?
    KillerFly Racing

  10. #10
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Ikke for å kapre tråden, men åssen gjenger er det på garret turboen fra turbovolvo a?
    Edit: Altså den fra tidlige FT motorer osv

  11. #11
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KillerFly Vis post
    Ja, det høres mere riktig ut! Tenkte først på det hullet med vannpumpen.. Men så synest jeg det såg så lite ut. Så tenkte jeg skulle slippe å bestille nye slanger og koblinger. Så no har jeg fått fatt i en m14x1,5 gjengetapp og tenkte jeg skulle gjenge opp et hull, sånn det blir som det orginale på fk blokken

    Men du vet ikke hvordan det er å borre og gjenge i den blokken? Er vel utrolig hardt?
    det går veldig fint men smør godt med gjengefett. støypjern er veldig lett å bearbeide.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  12. #12
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KillerFly Vis post
    Ja, det høres mere riktig ut! Tenkte først på det hullet med vannpumpen.. Men så synest jeg det såg så lite ut. Så tenkte jeg skulle slippe å bestille nye slanger og koblinger. Så no har jeg fått fatt i en m14x1,5 gjengetapp og tenkte jeg skulle gjenge opp et hull, sånn det blir som det orginale på fk blokken

    Men du vet ikke hvordan det er å borre og gjenge i den blokken? Er vel utrolig hardt?
    Neida hullet under pumpa er snarere fort stort men er mye letter å få presset ei kobling på en skikkelig slange, kontra å borre selv, koster ikke mange kronene for det, betalte 40 kr for banjokoblinga, pluss evt pressing, og da er man garrantert mot lekkasje å Nesten......
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  13. #13
    Registrerte brukere KillerFly sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Bergen/Os
    Innlegg
    207
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    Neida hullet under pumpa er snarere fort stort men er mye letter å få presset ei kobling på en skikkelig slange, kontra å borre selv, koster ikke mange kronene for det, betalte 40 kr for banjokoblinga, pluss evt pressing, og da er man garrantert mot lekkasje å Nesten......
    aa Nesten? Begynte det å lekke litt? Lurte litt på en 90graders vinkel ut og slange?
    KillerFly Racing

  14. #14
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av KillerFly Vis post
    aa Nesten? Begynte det å lekke litt? Lurte litt på en 90graders vinkel ut og slange?
    Neida min lekker ikke, mente bare at man aldri var sikker Viss du tenkte å bruke org. uttak, så er det bare å bruke banjokobling, mens under vannpumpa er jeg litt mer usikker på va det er plass til, men en 90 grader skal gå greit, så lenge den ikke blir for stor, tjik litt i tråden til chrml, mener på han brukte en 90 grader under vannpumpa
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

Lignende tråder

  1. størrelse på turbo?
    By Johtoer in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 06/02/11, 22:43
  2. Volvo v70 2 turbo 98 mod Motor foring og vakum slange? hjelp
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 27/10/10, 10:33
  3. olje retur fra turbo.
    By mr hansen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 03/09/10, 09:33
  4. Gjenge type på Olje inn på turbo
    By 940pearl in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 08/06/10, 13:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •