demonterer mest mulig selv. slikt som motor, interørdeler og det der. ellers blir det vell demontert dører,panser,bagasjelokk,fangere +++ der hos han og han tar alt av arbeidet. jeg skal ikke pusse noemen være med å demontere og montere
![]()
demonterer mest mulig selv. slikt som motor, interørdeler og det der. ellers blir det vell demontert dører,panser,bagasjelokk,fangere +++ der hos han og han tar alt av arbeidet. jeg skal ikke pusse noemen være med å demontere og montere
![]()
gøy å være med på prosessen litt selv, får være delaktig og følge med, så er det fortere gjort å gjøre en grundig jobb når eiger er tilstede![]()
da synes jeg prisen var litt drøy...
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
sånn som inntrykket mitt var av fyren og slikt så tviler jeg ikke på at arbeidet blir gjort skikkeligmen definitivt artig å kunne være en del av prosessen ja!
tja. synes du egentlig det?
nedpussing av bil. demontere sikkert front og bakre rute. pusse rust, sveise rust man finner, grunne, pusse, lakke farge, montere sammen og så lakke helt.
i Lazerblå. synes ikke det var så ravgæli sånn sett jeg menseff billigere sort jobbing men da får man så som så tenker jeg
![]()
kansje bare meg som er godt vant som har kompis som er lakkerer...
pleier å bytte litt jobb med han så har sluppet å betale for lakk arbeidet![]()
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
hehe genialt for deg det da jasånt man sparer penger på
![]()
ca 35k for hellakering er absolutt ingen upris det
var selv og spurte på hellakkering utvendig/invendig/under på den lokale lakksjappa her i byen i dag å dem skulle ha 52k :s
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Ifølge det tidsskjemaet ditt så har du det jævlig travelt ;p
Hørt med svinsås auto på melhus da?
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Kan bekrefte at de ikke er å anbefale. De lakka bakfangern på Saab'en til bordern. Bilen hadde gått 29000km og jobben de gjorde tok vekk veldig mye av gleden ved å kjøpt nybrukt bil. De presterte å ikke demontere fanger eller noen plastdetaljer, dårlig maskert, sliperiper, tørrsprøyting og mye støv i lakken. De kan umulig ha lakket den i lakkboks, er faktisk ikke sikker på om de hadde bilen innendørs engang. Jeg har ihvertfall aldri iløpet av min karriere som garasjelakkerer klart å fått til så mye støv på en så liten del.
ja syntes det var ok. så spørs om jeg lager meg enkeltmannsforetak så jeg får avskrevet litt moms å greier ogsåhehe kjøper og selger såpass i løpet av et år så kanskje det er lønnsom for meg også på et vis.
ikke hørt med de nei, er de bra? hjemmeside\tlfnr\plass de holder til?
travelt? neeeh snakkes da!!!! heldigvis har Volvo-Power skaffet tankarmatur og så godt som komplett rør og slanger til bensinombyggingen nå i dag. så da var vi enda et hakk nærmere! da er det bare å få rævva i gir å skru sammen siste rest på motorn og deler der...
helt enig i den gitt. skal man ta betalt for noe så må man gjøre det ordentlig også!!ikke sort dette som jeg skrev om da så det er presisert. han sa også at de mange årene han har drevet på så har det vært lite reklamasjoner og slikt å nevne og det er jo bra. ikke minst når byens beste lakksjappe anbefaler han så stoler jeg på det
huff... hørtes sabla ugreit ut det der!!! ja en kjenning jobba en stund som lærling på Elgesæter Lakkverksted og han slutta pga det ikke gikk så bra. stort lokale, 3-4 gubb og masse plass. burde vært lett nok å lakkert ordentlig da ja. men skal som sagt ikke til de heldigvis!
Komplett uklippet Cruise Controll av typen 1986+ ble kjøpt\byttet til meg fra Kenneth D i dagherlig!! så veldig bra ut delene så regner med det skal gå fint å få det til å fungere. tror jeg venter med å montere det til jeg har fått bilen lakkert før jeg monterer mer nå. greit å ikke hive på deler som man må\bør plukke av før lakking uansett
håper Kenneth D hiver ut en update i tråden sin med nystrigla R-Sport ratt! ble toppers. moro å prøvekjøre 245 Turbo også. du verden så mye stiller en FK er i 240 enn en b21
så er spørsmålet jeg håper å få et veldig godt svar på: her er da LH2.4 motornettet, vaska det litt tidligere uka her nå. men hvor skal man sette inn dysemotstandene? har bestilt den hvite kontakten så man kan koble av og på dysemotstandene med en original kontakt slik som på 940n. men hvor skal jeg ordne kontakten på selve motornettet og hvordan klippe og lime seg inn på det????håper som sagt på et veldig godt forklart svar. helst med bilder eller tegning. da dette skal gjøres slik at det ser originalt ut og er enkelt å koble til og fra for både meg og ny eier av lh nettet når bilen får datasprut en gang kanskje
![]()
demontert mer på 16V motoren nå. hele toppen er da av. godt å se at det blir litt mer plass i bua gitt. så om noen ønsker org. 16V stempler\råder ev. blokk så si fra. den står her da å venter på ev ny eierskal legge ut annonse på finn.no og her inne så flere får det med seg i tilfelle det er noe interesse for den
ser ikke så verst ut i mine utrente øyne da men. får nå toppen ligge å kose seg på hylla til Tore topplokk eller andre skal få overhale den så jeg er på den sikre siden en eller annen gang det neste livet
litt bilder av blokka og litt bilder av hvordan stemplene står sånn det stod når jeg tok det av etter ønske fra ArneR.... skal jeg ta andre bilder? eller hvordan tenkte du når du spurte meg tidligere ang stemplenes posisjon på org. 16V motor?
sånn ligger den å koser seg akkurat nåfår bli liggende der relativt lenge tror jeg
hehe
Fint at du tok bildene ja, men jeg tenkte om du hadde et skyvelær eller en linjal du kunne legge på stempeltoppen og at du sjekket med bladsøker mellom blokka og linjalen hvor mye stemplene stikker ut?![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Jeppjepp..![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
var å fikk justert forstillinga igjen på kverneland bil. helt suverent. stakk innom etter å ha vært på BT å prata om min fortvilelse og forklart litt at det går jo ikke å justere noe. men vi kom fram til at det måtte være den bakre boksen på bærebrua foran som kunne flyttes noen mm fram\tilbake\opp\ned... så det utgjorde at verdiene ble ok!![]()
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
tja har ikke kjørt så veldig mye offensiv svinging\svingete vei at jeg har tenkt over det noe særlig enda.
castern som ble endret med å flytte bakre konsoll ja. hvor mye de flytta på den vet jeg ikke. men om du sammenligner tidligere tall så kanskje du ser noe hva det utgjør i verdier? jeg fikk kverneland bil til å ta bilen fort å gæli inn til en ny kontroll i arbeidstida mi i går så var ikke med å så på hvor mye de flytta den![]()
demontert litt til... får ikke skrudd av rådene og veiva. er det noe spesialkopp som skal til eller? både 10mm er for tynn og 11mm går rundt på boltene til rådene... må få plukka det ut og rydda litt snart nå... er det forresten sammen bunnpannen på 16V motoren som på 8V motorene?
enkeltmassesvinghjulet fra 16V som skal brukes. tar dette og standard turboclutch til å begynne med. så får vi se om det blir å investere i lettet fra KG og forsterket clutch etter hvert. er ikke noe stress. skal bli godt med en clutch som blir litt lettere enn 763 plata på 945n...
ny frontleppe fra huggern uten hull til grøftlys. skal prøve å kjøre uten grøftlys igjen når bilen blir lakkert opp. synes det er pent med lakkert leppe og slikt men spørs hvor bra det blir med hull i fangern om jeg ikke finner en bedre løsning ang fester til ekstralysene. de stikker litt for langt ut egentlig. burde gå i ett med leppa, men da må jeg som sagt tenke ut andre festemuligheter først.
"nye" hele plastinnerskjermer som skal på når bilen er lakkert. så jeg får bytta både framskjermer og plastinnerskjermene som er dårlige og sprukket.
plate på passasjersiden. en til meg og en til racing242. er med holder for Hjerne. så skal se om jeg ikke får fikset noe lignende feste til boks nr.2 også på platen der for min egen del. greit når det er så enkelt... lurer derrimot på om det var sagt at pakning rundt platen var utgått på volvo... må sjekke til uka.
litt sort listverk fra en 244. greit å ha dette også i hus. må kappes og forlenges de til dører og bakskjerm men det går nok greit. så relativt bra ut listene. + det var ene lista tvers over bakfangern også.
og ikke minst fikk jeg plukka med meg en fordeler til så jeg har til neste motor. hadde ikke spesialverktøyet mitt med meg så fikk ikke\orka ikke å begynne å demontere alt for å få ut fordelerakslingen akkurat nå i dag. fant også et par Scott snowbordbriller i ene bilen som ble med meg hjemsikkert ikke de billigste\dyreste men greit å ha til man skal sulle rundt som en tulling ned snødekte bakker. never...
på veiva og rådene må du vel ha en 12kant kopp. samme bunnpanne på alle rødblokker i 200/700/900.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
http://go.startsiden.no/go/e/content...//www.ibss.no/
Har du sjekka disse da? De har iallefall godt rykte blant amcar folk jeg kjenner.
Femmer skal være rettstillt
de som holder til mot stranda rettning hasselvika? husker ikke helt navnet på plassen...
ja de skulle ha 30000+mva. kevin har derrimot hørt litt variabelt i det siste om arbeidet der. skal sikkert innom de i morgen når jeg skal innom Eik senteret og fikse trådløs bedrift til de... skal sjekke pris ang opptrekking av seter også...
gikk fader meg glipp av et sett geminifelger også på tradera nå... de gikk for 2500sek... jeg skulle til å legge inn et bud på max 3500... men i det jeg skulle trykke det inn var auktionen over. svarte altså... har gleda meg hele uka her nå til å få kjøpt meg slike... men har lagt inn ØK annonse på tpc på slike nå... blir enten det om jeg får tak i eller et20 R felger til sommeren...
har også avtalt med et par svensker så det blir M90 kasse alikevell nå. kanskje 2stkhehe men ikke L2 utgaven da... den får jeg være på utkikk etter til jeg finner og så bytte når jeg kommer over det istede... blir henting av den neste helg i alle fall den Volvo-Power skal ha, men også min egen håper jeg
![]()