Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 46

Tråd: Turbo i en 360 GLT?<3

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Forgasserturbo er og blir en plage. Du får den aldri til å gå helt rent, og du for et drivstofforbruk og deleforbruk lommeboke ikke vil like. Og det værste av alt er at det går dårlig. Mye vil ha mer!
    Volvo leverte og monterte AT kittene som oppgradering til dem som ønsket dette. Man kan derfor ikke kritisere disse kittene uten samtidg å kritisere Volvo.

    Tør etterhvert å påstå at hovedproblemet med AT kittene er ikke selve kittet, det er sløve eiere som ikke har peiling og som ikke gidder bry seg.

    ALDRI gå helt rent?? Hva driver du med?? Mener du at alle i hele Volvo totalt uten kompetanse?? Det må de være for å slippe noe møkk som alltid fusker ut må markedet.

    Vi er flere rundt her som tilsammen har godt over 10 års erfaring med triming av Volvo forgasserturbo og nei - det er ikke like bra som innsprut - spesielt ikke med intercooler på vinterstid.
    Det krever også mer regelmessig vedlikehold og dette øker kravene til eieren.

    Bensinforbruket er ikke lavt, men det er ikke verre enn at man kan leve med det. Når man oppgraderer til skikkelig BTR og en EFI bensinpumpe samt oppgraderer tenningsanlegget så er ikke fusking ett tema.

    "Vi" har sett sinterclutcher som slurer, massevis av knuste M45 kasser, vridde og knekte drivakslinger osv. Flere har satt på Getrag kasser fra BMW.
    "Vi" har bremsepapirer på effekter på 245 Hk og 375 hk og maks dreiemoment har passert 500 NM.

    Fordelen med forgasserturbo er at det er veldig billig i forhold til alternativet og det er enkelt å forholde seg til. Da kan man faktisk få ett resultat også. Det er mer enn nok av såkalt gromme prosjekter rundtom som ALDRI kommer på veien pga store planer.
    I praksis er alle datasprut krevende å montere og mappe så man bør ikke ta imot ett eneste råd fra noen som ikke kan bevise at de selv har gjort dette med ubetinget suksess.
    Dette er ett helt typisk eksempel på problemstillinger i begynnelsen så IKKE tro at datasprut er enklere enn forgasser:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15614
    Sist endret av Batland; 04/02/11 kl 13:14

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •