Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 96 av 206 FørstFørst ... 46 86 94 95 96 97 98 106 146 196 ... SisteSiste
Viser resultater 2.376 til 2.400 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #2376
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Det har ingenting med fylker og gjøre annet en norske lover og regler som brytes igrunn.

    Du finner dette på lovdata et sted, vet ikke om jeg søkte etter ettermarkeds efi ellernoe i den duren.

    Dette er heller ikke noe du kan bruke som grunn da det ikke er skriftlig.

    Før jeg kan se et ark som er stemplet statens vegvesen og at du kan få godkjent datasprut uten noen dokumentasjon annet en bremsepapir på effekt så har iallefall jeg vanskelig med og slippe tvilen.
    vell. det jeg posta var kopiert rett fra mailen\ skriftlig "forhåndsgodkjenning"\varsel om at det blir godkjent innen de rammer jeg etterpå presiserte. så det er godt nok ja med effekt innenfor det som er godkjent i vognkortet. men som sagt. det spørs på hvilke karer som skal godkjenne om de er over midja interessert i bil eller symaskiner. her i trondheim er de heldigvis interessert i BIL og vet hva som er bra og ikke sånn sett men du får jo alltids følge med og se. bilen her skal jo få 16V turbo etter hvert, selv om det tar litt tid. sponsorer hjertelig velkommene hehe

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=17540
    la ut guiden for regreimbytte og fordeler montering i FK. kan moderatorer se over om det er noe korrigereinger som bør gjøres og ev. legge den under HOW to sin korrekte avdeling om den er god nok?

  2. #2377
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Det har faktisk ikke så veldig mye med hva kontrolløren har med bil og interesse og gjøre. det er en grunn til at det finnes test stasjoner som tüv/dekra.

    En kontrollør har ikke lov til og godkjenne noe uten dokumentasjon.
    Dette hadde de lov til frem til 96/7? da kom regelen om at det må vedlegges godkjenningspapirer på allt som ettermonteres/gjøres om med en bil fra orginal stand.

    DA regelen i praksis før dette så kunne du krangle lenge nok så fikk du godkjent det meste, sjefen min har mange historier om mye rart han fikk godkjent før bare med og krangle og kverulere.

    DERFOR har ikke kontrolløren lov til og fatte avgjørelse om rett eller galt lengre.

    Det finnes retningslinjer og regler.

    så og si at siden han er bil intrissert så derfor godkjenner han det, det er BARE tull. sånn fungerer ikke verden her.

    Om han er bil intrissert og godkjenner biler etter det han selv ser så burde han godkjenne rørrammebiler også da. og ikke minst Bur i bil da disse tingene er en bedre konstruksjon en orginalt.......................................... .......................
    Volvo fantast?

  3. #2378
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Det har faktisk ikke så veldig mye med hva kontrolløren har med bil og interesse og gjøre. det er en grunn til at det finnes test stasjoner som tüv/dekra.

    En kontrollør har ikke lov til og godkjenne noe uten dokumentasjon.
    Dette hadde de lov til frem til 96/7? da kom regelen om at det må vedlegges godkjenningspapirer på allt som ettermonteres/gjøres om med en bil fra orginal stand.

    DA regelen i praksis før dette så kunne du krangle lenge nok så fikk du godkjent det meste, sjefen min har mange historier om mye rart han fikk godkjent før bare med og krangle og kverulere.

    DERFOR har ikke kontrolløren lov til og fatte avgjørelse om rett eller galt lengre.

    Det finnes retningslinjer og regler.

    så og si at siden han er bil intrissert så derfor godkjenner han det, det er BARE tull. sånn fungerer ikke verden her.Om han er bil intrissert og godkjenner biler etter det han selv ser så burde han godkjenne rørrammebiler også da. og ikke minst Bur i bil da disse tingene er en bedre konstruksjon en orginalt.......................................... .......................
    Nå skrev jeg nå heller ikke det jeg da. men som sagt. du får følge med så får vi det sort på hvitt her inne og på vognkortet mitt når den tid kommer. skal gå fint tenker jeg. BT i trondheim er nå kapabel nok til å vite hva som skal og kan gjøres. kan jo hende de sørpå ikke er oppdaterte igjen på det aller siste f.eks. er jo både datasprut, 16V turbo og R bremser jeg har fått aksept på å montere bare det blir gjort i henhold og ordentlig så skulle det gå fint. og alt skal på denne bilen med tid og stunder

    men nå tror jeg det er natta her. skal opp om 5 timer og litt

  4. #2379
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard


    her er da en redigert scan av godkjenningspapiret fra Volvo. har tatt bort mine personalia samt rammenr slik at folk ikke kan missbruke det. men det ser da slik ut og jeg får da godkjent bilen med spacere


    MSD Blaster 2 coil. steike det gikk fort å få fra statene synes jeg!!! syntes det var nesten i går jeg sendte bestillingen...


    var å leverte inn en haug med crap av biltemadeler fra X'n som lå på soverommet i går. fikk da cash nok til å like greit kjøpe meg et kompresjonstest sett. tenkte det kunne være greit å få testet komp på FK'n før siste sammenskruing. men får jeg til å teste komp med å dra rundt på veiva for hånd? og i 945n må jeg også få testa komp... skal det da dras rundt på startern eller kjører man på med nøkkeln i tenninga? aldri brukt noe slikt før

  5. #2380
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    hvilken avdeling er Personbioler?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  6. #2381

  7. #2382
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    For å kompteste må du dra den på startern med gass spjeldet åpent.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  8. #2383

  9. #2384
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Egentlig ikke, skru på en starter og bruk et bilbatteri.
    Bare sørg for å feste ting skikkelig, er litt kraft i en sånn starter.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  10. #2385

  11. #2386
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard

    Modifiser en palle, legg motoren fint ned i pallen, stopp fast motoren og kjør den på starteren Jeg og en kompis bygde opp en b23A motor i sommer, satte den på pall og starta skiten, det vi ikke tenkte noe særlig på var dreiemomentet i en sånn Hehe, tøft om kvelden ! lange flammer rett ut av toppen

  12. Takk Holten takket for denne posten
  13. #2387
    Registrerte brukere Madice sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.039
    Antall takk

    Standard

    Blir nok bra til slutt dette her
    Tiguan Exclusive R 2014
    164 '70
    03 Berlingo
    (X)Touran '07 Exclusive
    (X)Audi A4 1.8Ts 99
    (X)740 GL 90

  14. #2388
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Tror fortsatt ikke du får det godkjent. Sånn jeg forstår det så får du godkjent maks økning på 20mm, altså 10mm spacere..
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  15. #2389
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Orginale Volvo-spacere får du godkjent, med Volvo sine papirer. Og de lengre hjulboltene. Og om du kapper i riktig sted innvendig i hjulbuen. Og ikke bruker felger som gjør at du går over innpresset som er godkjent for volvoen.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  16. #2390
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Han hadde et 25, og enda gikk han over maks sporvidde, som er nevnt i papirene. Tro hvordan det blir når han bruker felger som har et 20, som er originalt på 240 ?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  17. #2391
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Kodja skrev etter å ha vært på BT:

    "3) total sporvidde bak ble for høy pga spacere. det var tillatt med: 1370mm. jeg hadde 1390 med ET25 Hydra felger og 2x20mm originalspacere."

    Det stemmer jo med det som står i brevet fra Volvo at de kan godta 1390mm bak da.
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  18. #2392
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Gir den coilen no særlig mere strøm en den originale da? mins jeg sjekket det. måtte over på noe annet. originale gir vell 33k eller rundt der
    One Ring to rule them all

  19. #2393
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Mener MSD Blaster har 40k volt, om det ikke var 60k.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  20. #2394
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    60 hadde jeg på den store boksen jeg kjøpte så tror ikke den gir så mye. men 40kan det nok være ja.
    One Ring to rule them all

  21. #2395
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Er kanskje det jeg tenkte på.. hadde msd6al på forgasserturboen.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  22. #2396
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Den er nok bedre enn en coil fra 1982.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #2397
    Registrerte brukere turbostian sin avatar
    Medlem siden
    28. des. 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    164
    Antall takk

    Standard

    mener min blaster 2 gir 60k

  24. #2398
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Han hadde et 25, og enda gikk han over maks sporvidde, som er nevnt i papirene. Tro hvordan det blir når han bruker felger som har et 20, som er originalt på 240 ?
    Hydra er vel 7" brei også ?

    Men mener det er 1390mm sporvidde bak som er tillatt fra Volvo. Har ikke papirene tilgjengelig lenger, da jeg solgte spacersettet.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  25. #2399
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Gemini er 7", Hydra og Galaxy er 6,5". Classic felgen, scorpius, har litt anna offset enn andre, trur det var 15.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  26. #2400
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Gir den coilen no særlig mere strøm en den originale da? mins jeg sjekket det. måtte over på noe annet. originale gir vell 33k eller rundt der
    http://www.msdignition.com/Products/...rformance.aspx

    Coil Specs
    Turns ratio: 100:1
    Primary resistance: .7 OHMs
    Secondary resistance: 4.5K OHMs
    Inductance: 8 mH
    Maximum voltage: 45,000 Volts
    Peak current: 140 mA
    Spark duration: 350 uS
    Weight: N/A

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Hydra er vel 7" brei også ?

    Men mener det er 1390mm sporvidde bak som er tillatt fra Volvo. Har ikke papirene tilgjengelig lenger, da jeg solgte spacersettet.
    hvis du leste på brevet jeg scanna å la inn så ser du jo akkurat det at det er tillatt med 1390

    fikk tak i motorfester fra 240 diesel i går nå. og skal se om cylinderservice eller noen kan borre ut den bolten i eksossida på turbon som er knekt så jeg får satt i ny.

Side 96 av 206 FørstFørst ... 46 86 94 95 96 97 98 106 146 196 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •