Her gjøres ting tungvindt ja.![]()
Her gjøres ting tungvindt ja.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
på hvilken måte?
"her er himmelen blå. javell...å så?
"
tja for all del. dette er første gangen min så for all del så kan den helt sikkert tas mange ganger lettere for en som har gjort det før![]()
Synes du har utrolig godt pågangsmot Kodja! det ska du virkelig ha! Stå på!
Aaaalt for mange biler. Allt selges..
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
tok det virkelig ikke som noe negativt om du trodde Jeg gjorde det?alle gode tips er mottatt med takk for all del. så det hullet jeg også under montering, men fant ikke helt gevinsten i det. tok håndmakt å pressa den sammen og kjørte ting på plass
Aartun: bra det hjelper!
Volvo-Power: takk, må jo få det ferdig snart nå!vært å fått tak i meg m10-1 muttere til oljetemp og vanntemp. så om du ikke skal drikke deg sørpings med en gang
så mulig jeg kommer en tur å får deg til å sveise på en mutter i bunnpanna til oljetempgivern så jeg får malt opp den også snart.
Bruker og dytte tilbake rem spenner og stramme til muttern når jeg driver på med registeret jeg, og begynner ned og går opp![]()
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
Dette er vel i kombinasjon med bytte av strammehjul, men jeg bruker også å gjøre som deg, Ekren.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
Bosch in tank -040 bensinpumpe. 1978 kr på Torshov med fordelskortet. http://www.boschfuelpumps.com/
ble mer om man tok bare VCCN rabatten. internt bensinfilter på selve pumpa, må jo selvfølgelig ha under bilen også. men de som har sett walbro sin så er det vell en pose under pumpa der som er filteret.
men på walbro får man sånn som det er på originalpumpa, en strømpe rundt som skal ta av litt for støyen, noen som aner om det finnes til disse pumpene, eventuelt hvilket materiale det er så man kan montere det selv før det skal på armaturen?
låner en org. intercooler fra Torra for å se hvordan plassen blir med originale IC+radiatorfester. blir god plass på venstresiden ser jeg... men høyre side så blir det akkurat ja. ser derrimot at det er god plass for en 5-10 cm lenger cooler på innsugssiden. får se hva det blir. enten får jeg tak i standard RS500 cooler eller bestiller større... de 4 festehullene på frontplata, det er jo festet i midten av disse, men får man breiere radiator til 240 som gjør at man bruker de to ytterste festene på frontplata?
her er da fordeleren igjen for å avklare instillingshakket. er det det store hakket i undersiden som skal justeres mot når motoren er i -0- og rotor skal peke mot det store hakket under der, eller er det det pittelille i selve ringen rundt fordeleren som såvidt vises...? får dette klart nå så er guiden done...![]()
HVAFAEN!? I helvette! Har du vært ute med lakkboksen på cooleren min også?!?!?![]()
Hadde jeg vært deg, hadde jeg bare fyra inn en orginal volvo cooler, du skal jo ikke justere opp trykket en gangOg siden du har ødelagt cooleren min med lilla flake-lakk så er du nok kjøpsbetinget
![]()
OI OI, NÅ er Kodja i trøbbel!![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Toskden cooleren var LILLA når jeg henta den!!! hehe så ikke prøv deg
Lilla cooler eller Lilla detaljer kommer ikke på bilen her gitt! og har jeg lakkert den lilla etter jeg henta den så vet vell du som alle andre her inne at jeg hadde kommet til å kjørt på minst 5 bilder fra lakkprossessen fra utslitt sort til grunna til lakka lilla med rosa baby flakes
pease
neida skal ikke så stort trykk, men rundt 0,8 tenker jeg så EcoTrim chip funker bra. må jo klemme ut pittelitt mer enn originalt bare mens det er vinter. har jo gullboks og 3" lmm liggende hjemme så skal ikke så mye til før det blir en moro sommer![]()
Når motoren er på øvre dødpunkt (stempel 1 på topp), skal rotoren peke mot hakket på fordeleren (peke mot termostaten)
Er det intercoolerfestene til 940 du har? Er vel egne til 240 egentlig.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
de bredere festen er nok til 6'ere vil jeg tro.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
på den ene siden ja, men på den andre?
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Hei!
Viser til telefonsamtale i dag der du ønsker informasjon vedrørende bruk av såkalt "datasprut".
Vi kan godkjenne bruk av "datasprut" på biler registrert første gang før 1. januar 1989.
En slik bil med endret motorstyring må dokumentere at effekten ikke er høyere enn hva det står i vognkortet.
Dette er slik regelverket praktiseres pr. i dag.
Med hilsen
...... Biltilsynet Trondheim......
MEGET nyttig info jeg fikk når jeg spurte ang det å få godkjent 242n med 16V turbo når den tid kommer!!! hæhæhæ gleder seg!!! bare effektmålingen tilsier innenfor godkjent nivå er det tut å kjør med 16V turbo og datasprut senere nå bare regelverket ikke forandrer seg.
Han på biltilsynet jeg snakket med nå mente også han hadde et papir ang spacere på 240 liggende der det stod at det var godkjent. der stod det visstnok at spacere godkjennes på 242\244 men IKKE 245, sorry Karl, regner med du ble litt lei deg nå :(