Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 94 av 206 FørstFørst ... 44 84 92 93 94 95 96 104 144 194 ... SisteSiste
Viser resultater 2.326 til 2.350 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #2326
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Her gjøres ting tungvindt ja.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  2. #2327

  3. #2328
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    på hvilken måte?

    "her er himmelen blå. javell... å så? "
    reg reim bytte kansje.....
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  4. #2329
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    tja for all del. dette er første gangen min så for all del så kan den helt sikkert tas mange ganger lettere for en som har gjort det før

  5. #2330
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Synes du har utrolig godt pågangsmot Kodja! det ska du virkelig ha! Stå på!
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  6. #2331
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    tja for all del. dette er første gangen min så for all del så kan den helt sikkert tas mange ganger lettere for en som har gjort det før
    Nei man kan ikke være verdensmester første gang... ikke alle i alle fall

    Now To`en var i alle fall nyttig for meg!
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  7. #2332
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    tja for all del. dette er første gangen min så for all del så kan den helt sikkert tas mange ganger lettere for en som har gjort det før
    derfor jeg skrev at det er hull i akslingen som ligger inni fjøren på strammeren til å sette inn 3-4mm borr eller lignende til å låse den....
    mye enklere da
    edit: var ment som et tips da, ikke for å være negativ....
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  8. #2333
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    derfor jeg skrev at det er hull i akslingen som ligger inni fjøren på strammeren til å sette inn 3-4mm borr eller lignende til å låse den....
    mye enklere da
    edit: var ment som et tips da, ikke for å være negativ....
    tok det virkelig ikke som noe negativt om du trodde Jeg gjorde det? alle gode tips er mottatt med takk for all del. så det hullet jeg også under montering, men fant ikke helt gevinsten i det. tok håndmakt å pressa den sammen og kjørte ting på plass

    Aartun: bra det hjelper!

    Volvo-Power: takk, må jo få det ferdig snart nå! vært å fått tak i meg m10-1 muttere til oljetemp og vanntemp. så om du ikke skal drikke deg sørpings med en gang så mulig jeg kommer en tur å får deg til å sveise på en mutter i bunnpanna til oljetempgivern så jeg får malt opp den også snart.

  9. #2334
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    tok det virkelig ikke som noe negativt om du trodde Jeg gjorde det? alle gode tips er mottatt med takk for all del. så det hullet jeg også under montering, men fant ikke helt gevinsten i det. tok håndmakt å pressa den sammen og kjørte ting på plass

    Aartun: bra det hjelper!

    Volvo-Power: takk, må jo få det ferdig snart nå! vært å fått tak i meg m10-1 muttere til oljetemp og vanntemp. så om du ikke skal drikke deg sørpings med en gang så mulig jeg kommer en tur å får deg til å sveise på en mutter i bunnpanna til oljetempgivern så jeg får malt opp den også snart.
    hehe, har begynnt på Romen min jeg vett
    men du kan alltids komme alikevell. har kjøpt inn en 6-pack carlsberg som står i kjøleskapet å venter

    sveising av mutter gjør jeg på 1min, så det kan vi gjøre før eller etter kvelden begynner
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  10. #2335
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Bruker og dytte tilbake rem spenner og stramme til muttern når jeg driver på med registeret jeg, og begynner ned og går opp
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  11. #2336
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Dette er vel i kombinasjon med bytte av strammehjul, men jeg bruker også å gjøre som deg, Ekren.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  12. #2337
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Dette er vel i kombinasjon med bytte av strammehjul, men jeg bruker også å gjøre som deg, Ekren.
    Nå kjører jeg ikke 90 000 med samme motorn eller jeg da, så bytter ikke slikt

    Bruker og gjøre det slikt når det er toppbytte o.l på gang.
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  13. #2338
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard




    Bosch in tank -040 bensinpumpe. 1978 kr på Torshov med fordelskortet. http://www.boschfuelpumps.com/
    ble mer om man tok bare VCCN rabatten. internt bensinfilter på selve pumpa, må jo selvfølgelig ha under bilen også. men de som har sett walbro sin så er det vell en pose under pumpa der som er filteret.
    men på walbro får man sånn som det er på originalpumpa, en strømpe rundt som skal ta av litt for støyen, noen som aner om det finnes til disse pumpene, eventuelt hvilket materiale det er så man kan montere det selv før det skal på armaturen?



    låner en org. intercooler fra Torra for å se hvordan plassen blir med originale IC+radiatorfester. blir god plass på venstresiden ser jeg... men høyre side så blir det akkurat ja. ser derrimot at det er god plass for en 5-10 cm lenger cooler på innsugssiden. får se hva det blir. enten får jeg tak i standard RS500 cooler eller bestiller større... de 4 festehullene på frontplata, det er jo festet i midten av disse, men får man breiere radiator til 240 som gjør at man bruker de to ytterste festene på frontplata?


    her er da fordeleren igjen for å avklare instillingshakket. er det det store hakket i undersiden som skal justeres mot når motoren er i -0- og rotor skal peke mot det store hakket under der, eller er det det pittelille i selve ringen rundt fordeleren som såvidt vises...? får dette klart nå så er guiden done...

  14. #2339
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Angry

    HVAFAEN!? I helvette! Har du vært ute med lakkboksen på cooleren min også?!?!?


    Hadde jeg vært deg, hadde jeg bare fyra inn en orginal volvo cooler, du skal jo ikke justere opp trykket en gang Og siden du har ødelagt cooleren min med lilla flake-lakk så er du nok kjøpsbetinget

  15. #2340
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    OI OI, NÅ er Kodja i trøbbel!

  16. #2341
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    HVAFAEN!? I helvette! Har du vært ute med lakkboksen på cooleren min også?!?!?

    Hadde jeg vært deg, hadde jeg bare fyra inn en orginal volvo cooler, du skal jo ikke justere opp trykket en gang Og siden du har ødelagt cooleren min med lilla flake-lakk så er du nok kjøpsbetinget
    Tosk den cooleren var LILLA når jeg henta den!!! hehe så ikke prøv deg Lilla cooler eller Lilla detaljer kommer ikke på bilen her gitt! og har jeg lakkert den lilla etter jeg henta den så vet vell du som alle andre her inne at jeg hadde kommet til å kjørt på minst 5 bilder fra lakkprossessen fra utslitt sort til grunna til lakka lilla med rosa baby flakes pease

    neida skal ikke så stort trykk, men rundt 0,8 tenker jeg så EcoTrim chip funker bra. må jo klemme ut pittelitt mer enn originalt bare mens det er vinter. har jo gullboks og 3" lmm liggende hjemme så skal ikke så mye til før det blir en moro sommer

  17. #2342
    Registrerte brukere Olav'en sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Voss - Hordaland
    Innlegg
    412
    Antall takk

    Standard

    Når motoren er på øvre dødpunkt (stempel 1 på topp), skal rotoren peke mot hakket på fordeleren (peke mot termostaten)

  18. #2343

  19. #2344
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post

    altså hakk\merke nr 1 eller nr 2 på bildet her?
    Hakk nr 1.
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  20. #2345
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Er det intercoolerfestene til 940 du har? Er vel egne til 240 egentlig.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  21. #2346
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    de bredere festen er nok til 6'ere vil jeg tro.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  22. #2347
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    De bredere festene er til luftfilterboksen

  23. #2348
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    på den ene siden ja, men på den andre?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  24. #2349
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Er det intercoolerfestene til 940 du har? Er vel egne til 240 egentlig.
    har du ikke fulgt med i timen Sven? er originale til 240 turbo dette ja, ikke til 940 eller 740 nei, men rett og slett akkurat de man skal bruke i en 200serie med artigsnurre

  25. #2350
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Hei!

    Viser til telefonsamtale i dag der du ønsker informasjon vedrørende bruk av såkalt "datasprut".

    Vi kan godkjenne bruk av "datasprut" på biler registrert første gang før 1. januar 1989.
    En slik bil med endret motorstyring må dokumentere at effekten ikke er høyere enn hva det står i vognkortet.

    Dette er slik regelverket praktiseres pr. i dag.


    Med hilsen
    ...... Biltilsynet Trondheim......


    MEGET nyttig info jeg fikk når jeg spurte ang det å få godkjent 242n med 16V turbo når den tid kommer!!! hæhæhæ gleder seg!!! bare effektmålingen tilsier innenfor godkjent nivå er det tut å kjør med 16V turbo og datasprut senere nå bare regelverket ikke forandrer seg.

    Han på biltilsynet jeg snakket med nå mente også han hadde et papir ang spacere på 240 liggende der det stod at det var godkjent. der stod det visstnok at spacere godkjennes på 242\244 men IKKE 245, sorry Karl, regner med du ble litt lei deg nå :(

Side 94 av 206 FørstFørst ... 44 84 92 93 94 95 96 104 144 194 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •