Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  67
Side 16 av 33 FørstFørst ... 6 14 15 16 17 18 26 ... SisteSiste
Viser resultater 376 til 400 av 816

Tråd: lasse940: Volvo 945 96. "FamilyRacer" Montering av 4xelheiser+original eksos

Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    Antall takk

Standard

purde er det samme som burde på hasteskrivespråk
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

He he he. ja så må jeg span laus og feste eksosen
    Nå er det pliktene som kaller dra alle bikkjene ut i skauen på tur med hodelykt og det hele skal se hva kondisen tilsier når jeg kommer tilbake om jeg orker
    Veldig veldig lyst men
    La meg halv 00:15 i går og våknet 03:45 i dag så rimelig sliten og trøtt, prøve holde meg våken så jeg får med meg breaking bad i kveld

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Eksos festet lagt over til vinterdekk bak på bilen og festet eksosen
    Spadd frem bilen, og dratt på meg senebetennelse tror jeg
    merket litt olje ekkasje av antagelig toppdeksel pakkningen som jeg kjøpte på biltema noen olje dråper/sprut på panser og ganske mye runt toppdeksel i fremkant av toppen.
    Tenkte meg engentlig at denne ikke ville holde da jeg så passformen på den og hvor tynn denne var, så får legge inn en bestilling på mekonomen sverige i morgen så ordner det seg nok får jeg håpe
    Eller så syntes jeg bilen oppførte seg bra det lille jeg fikk kjørt rundt i dritt snøen på gården her ingen feilmeldinger sålangt. kunn flekker med olje litt rundt om i motorrommet antagelg pga toppdekselpakkningen (håper hevrfall det er den som lekker og ikke noe alvorligere)
    Får legge på vinterdekkene forran i morgen å prøve litt orntlig
    (dog ikke legge bilen breit i 90+ som naboen oppi skauen her )

Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Eksos festet lagt over til vinterdekk bak på bilen og festet eksosen
    Spadd frem bilen, og dratt på meg senebetennelse tror jeg
    merket litt olje ekkasje av antagelig toppdeksel pakkningen som jeg kjøpte på biltema noen olje dråper/sprut på panser og ganske mye runt toppdeksel i fremkant av toppen.
    Tenkte meg engentlig at denne ikke ville holde da jeg så passformen på den og hvor tynn denne var, så får legge inn en bestilling på mekonomen sverige i morgen så ordner det seg nok får jeg håpe
    Eller så syntes jeg bilen oppførte seg bra det lille jeg fikk kjørt rundt i dritt snøen på gården her ingen feilmeldinger sålangt. kunn flekker med olje litt rundt om i motorrommet antagelg pga toppdekselpakkningen (håper hevrfall det er den som lekker og ikke noe alvorligere)
    Får legge på vinterdekkene forran i morgen å prøve litt orntlig
    (dog ikke legge bilen breit i 90+ som naboen oppi skauen her )
    Hehe, ikke værst Står på du
    Bruker ikkke topp deksel pakning jeg, bare pakningslim Men kommer litt olje på min ifra ????? rundt kam topp i framkant. får sjekke ut litt ettervært hehe

90+?? det er jo da det begynner å bli morro
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Har vell kommet litt ut av veivhus også, hvertfall de smådråpene som ligger litt spredt rund som på panser ol. Men ligger endel olje på kanten av toppen over vannpumpa, så for meg ser det ut som det hadde kommet ut fra toppdekslet men mulig detter er fra da jeg bare la dekslet på og startet opp bilen for å få den driftsvarm før jeg starmmet til topploksboltene!
    tar det nok litt roligere en deg til jeg blir godt kjent med bilen og det nye oppsettet saabfaen

Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    Antall takk

Standard

Hehe, kjører da ikke fort å fælt, det heter kjøring me stiiiil 90+ å sladd

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

He he he

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Denne annonsen blir skrevet ut og overlevert madammen hjemme i dag!
    Ikke bare jeg som har problemer med kia carnival!!!!
    Håper hun nå går med på å selgs skiten om det i det hele tatt går å selge nå etter dette oppslaget????
    http://www.rb.no/bil/article5450160.ece

Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Denne annonsen blir skrevet ut og overlevert madammen hjemme i dag!
    Ikke bare jeg som har problemer med kia carnival!!!!
    Håper hun nå går med på å selgs skiten om det i det hele tatt går å selge nå etter dette oppslaget????
    http://www.rb.no/bil/article5450160.ece
    Haha, bare å få solgt så fort som fy, å håpe ingen har lest om carnival

Kommer 945 forbi i dag el? Sånn test kjørt å slik altså? hehe

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av saabfaen Vis post
    Haha, bare å få solgt så fort som fy, å håpe ingen har lest om carnival

Kommer 945 forbi i dag el? Sånn test kjørt å slik altså? hehe
    Ja håper den snart blir solgt 2 dager etter vi hentet den måtte jeg fikse varmeapparatet da den ikke ville blåse varmt
    Skal få på vinterdekkene forran også nå etter frokost så gå over småtteri og feste på slange til catchtanken til veivhus så er det ikke umulig det kommer en 945 forbi i dag

Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    Antall takk

Standard

Ikke dårlig

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Nei det blir spennende det
    Prøve å få tilpasset varmeskjoldet rundt luftfilter og eksansjonstanken i dag også
    pluss legge inn en motstand i eksos ved twinpipen da det etter nye oppsettet ikke kommer like mye eksos på begge stussene lengre

Noen som veit om det går å sveise 3mm alurør med alu pinnesveis pinnene er vell 3,5mm???

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Da var catchtanken påplass+ loddet noen slitne koblinger til ryggelys skiftet til vinterdekk forran og blåst rein bilen for sot og kondens i eksos som dere ser på bilde under.

Olje Catchtank påplass(midlertidig løsning på slangene hele tanken skal festes til varmeskjoldet som skal tilpasses så fort jeg får mulighet)

Masse snø på bilen halvmeter snø på taket

Så gikk ryggen til H.... Hivd innpå en paralgin nå og så får man legge seg med beina høyt noen timer

Registrerte brukere Audun sin avatar
    Medlem siden
    15. juli 2010
    Sted
    Akershus
    Antall takk

Standard

Tøft
    White smoke racing- Volvo 740 tic
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15947

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Fått kjørt noe?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Fått kjørt noe?
    He he he Bilen satte seg fast så inn H***** på gårdsplassen her detti gjennom snøen i mildværet som var på søndag ligger å hviler på ramma den nå og klarte selvsagt å bryte istykke spaden når jeg skulle ha den løs (Som jeg banna da jeg stod der og bare spolte uten at bilen rikket seg en millimeter engang så nå henger bakhjulene nesten ikke nær bakken)
    så har det frysi på nå da så den kramme snøen har blitt is he he he.
    Skall jekke opp bilen på lørdag og gå på med spett og min nye spade under bilen så blir det nok litt mer kjøring på lørdag
    Har vært hos biltema og bestillt ny T-Adapter til tomgangsregulator da den jeg bestillte tydligvis ble solgt i november og de glemte ringe og si fra at varen min hadde kommet makan til dårlig opplegg! På prøveturen forrige helg satt jeg bare å tenkte på om trykkrøret ved tomgangsregulatoren ville holde så passet på og ikke komme så langt over 0,5 bar ladetrykk for det var da den hoppet av sist.
    Ellers virker motoren til å gå veldig jevnt og fint nå etter oppdateringen,
    dog reagerte jeg på at den jaga litt på turtall etter litt gassing og motor var nådd havveis til driftsvarm nesten så den dør helt ut (til lysene i dasjen lyser) så kommer den seg opp igjenn. Men når den får opp varmen går den veldig jevnt og fint. Så aner ikke hva dette kan skyldes

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Har du dumpventil?

EDIT: Ja det har du. Prøv å tett den, kan hende den gir seg med jaging/opp og ned på turtall da.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Ja her sliti med den før dritatal dump. Så den skal byttes ut med en sånn fin en du har i garasjen din
    Har dog tettet dumpen med litt silikon i bunn av stemplet og den åpner ikke når jeg står å ruser på tomgang hører turbo får retur lufta ennå dumpen er justert veeeldig løs.
    Får se på det i morgen tenker jeg

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Da har jeg sett på det med jaginga på turtall var en liten vakum lekkasje til den el greia som styrer EGR ventilen (tror jeg den styrer da )
    strammet dumpen også så nå er det rimelig jevnt turtall på tomgang ligger mellom 750-800rpm ca.
    Så har jeg fått dratt opp bilen Fant da ut at kian er veldig hendig til dette formålet da jeg måtte gi tapt med firman m piggdekk. kian dro den løs på første forsøk m piggfritt
    så fikke jeg et irriterende problem til da jeg skulle til å kjøre fra gården her fikk opp litt trykk og en sinnsykt deilig lyd fra turbo smalt det så inni H***. Tenkte nå faen har jeg blåst turbon men nei var ikke så ille slangeklemma til dumpen var i stykker så dumpen ble blåst av trykkrør og opp i panser
    slangeklemma til slangen fra radiator til termostat er også gåen lekker som fy der og.
    Så må ut på handletur i dag/morgen for å kjøpe nye før jeg får testet bilen virkelig.
    Sitter her irritert men jævlig fornøyd alikevell over tubosuset som komm på 1.gir dog stangende på turtalssperra
    Så nå ser jeg virkelig frem til å komme meg ut på veien

Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    Antall takk

Standard

jeg har den korte type slangen fra rad til motor liggendes så om du trenger så fins det her

Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av saabfaen Vis post
    jeg har den korte type slangen fra rad til motor liggendes så om du trenger så fins det her
    Hmm, klemme ja! Sikkert noe av det her au

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Tror bare jeg trenger slangeklemmer to stk.a samme dim som de til slangen mellom rad og motor
    Skal se om jeg får karret meg over skogen til deg i løpet av dagen
    Skal snart ut å måle litt å prøve montere varmeavskjerming til luftfilter og ekspansjonstnaken
    Så legge inn en motstand i eksos så det blir like mye eksos ut av begge pottene
    Drit teit med eksos ut av bare en potte

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Da fikk jeg gjort litt i dag også
    sveiset inn litt motstand i eksos så det kommer eksos ut av begge pottene.
    Drivi litt med varmeskjold til filter/ekspansjonstanken aner ikke om denne løsningen jeg har laget i dag hear noe for seg så kom gjerne med egne erfaringer om hvordan dere har løst dette.
    Også tatt bilde av hvordan twinpipen er løst til hver side nå trodde faktisk dette ikke ville fungere men har fungert frem til jeg satt i ny turbo men etter k27 ble montert kom faktisk nesten all eksos ut av potta på sjaførsiden altså den siden med lengst rør så ble sveiset inn en liten motstand der så får vi se om det har løst problemet ellers blir det å bytte hele anlegget til rustfri denne sommer tenker jeg så da kommer jeg til å montere på igjenn Y-stykket jeg har liggende på låven

Her er splitten til twinpipen sinnsyktrusten nå

Her har jeg sveisa inn motstand!

Så var det varmeskjoldet da hvordan vill dette funke (er ikke festet ennå siden jeg ønsker inspill på om dette9 er godt nok???

Var ikke mye til minusgrader i dag så lite røyk fra eksos men tok en liten videosnutt fordet.
    P27HsBQ_9J4">P27HsBQ_9J4" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">
    Sist endret av lasse940; 23/01/11 kl 16:12

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Fikk endelig T-adapteren til tomgangsregulatoren i dag så får prøve få montert det i morgen så skal nok trykkrøra holde når jeg ladder over 0,5 Bar
    Fikk også rasket med meg slangeklemmer til dump og termostat
    merket også i går at det smeller noe sinnsykt i Dp når jeg gasser slipper opp og gasser igjenn høyt smell som høres veldig godt ut av luftfilter, kjører jeg på med for mye fuel?
    Kan dette skade rotorbladene på turbo eksosside?

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

hører du det godt ut av luftfilteret? sikker på at det er i DP?

Side 16 av 33 FørstFørst ... 6 14 15 16 17 18 26 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. FamilyRacer'n vurderes solgt/byttehandel!
    By lasse940 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 2
    Siste post: 20/03/12, 18:54
  2. Svar: 0
    Siste post: 19/02/12, 17:46

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •