Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 6 av 77 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 56 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #126
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoevo86 Vis post
    10btc målt på pluggledningen og det står 10btc som oppgitt i dataspruten, da ligger tomgangen på ca 1000omdr med lett trykk på gaspedalen.. men når jeg trøkker gaspedalen lenger inn skjer det ingenting, virker bare som motoren går med motstand hvis du skjønner hva jeg mener.. og eksosanlegget blir rødglødene etter noen minutter..:(
    Ja har du grovmappa da? Motoren vil naturlig nokk ikke gå opp i turtall hvis den ikke har noen verdier i minnet å legge opp tenning, bens etter... hvis du har lagt inn ca. verdier i mappet, Kan det jo hende at signal fra MAP sensor er feil med. Kan også være spjeldpotmeteret... eller går du kun på MAP-rpm tabell? Sjekk også Reimhjulet, det kan ha vridd seg, og at en motor nekter å gå opp i turtall kan veldig godt skyldes for sein tenning, da flammefronten ikke går fort nok til å gi mere turtall...

    Edit: Du kan jo stille inn til mere fortenning på sprutet, å se hvordan ting reagerer da. Justerer du for langt vil du høre bankelyder, evt motoren staller... Er jo det som er så flott med datasprut, du kan justere mens motoren er i gang.
    Sist endret av Njål Nilssen; 16/07/10 kl 14:28
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  2. #127
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    450
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Nei, du må ha litt andre sensorar til Megasquirt, i det minste potmeter på spjeldsensor og MAP-sensor.
    joda, P&P ledningsnett til lh2.4 eksisterer.
    Søk på http://forums.turbobricks.com etter linuxman51 , han selger P&P MS til lh2.4 .

    For å kjøre tps, etc. må man seff legge opp kabel til dette i tillegg, men han leverer en P&P løsning med basemap.

    Ellers kan man med msns2extra kjøre ebc og alt annet man vil (launch control, etc).
    2.5 bar mapsensor er innebygget i ms.

  3. #128
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Hei. sitter og lurer på og kjøpe og bjynde og eksprementere med MS1 V3.
    Kjøper det brukt nytt.. ligger i embalasje...

    Følger med: Styreenhet for bankesensor
    Inovative bredbåndslambda m/styring
    Ledningsnett og datakabel
    Triggerhjul m/sensor...

    har ingen peiling på datasprut. åra har blit brukt mest på forgasser og diesel.. men har blitt fortalt att MS er ett greit sprut og fårstå seg på.. Men har sjønt såpass att eg må bytte gasspjeld gjivern? kan eg plukke av ett gasspjeld fra en anna bil? veit mye BMW deler har blitt brukt..

    er som sakt ganske grønn på datasprut. men hadde vært morro og lært litt..

    kunna tengt meg runt 250 - 300hk.. vil bilen skall være drift sikker..
    er litt forlite futt i bilen nå.. :P

    skall ha det i 740n, med en b230fk motor.. har den orginale 180hk insprøytinga no. med chip... skall montere 940 grenrør, med t3/t4 kina snurra...

    planen vidre er 16v turbo. eller V8.. prisen er den samme. men: offtopic

  4. #129
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    søk på ms1 + tps så finner du masse fint på google
    One Ring to rule them all

  5. #130
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    søk på ms1 + tps så finner du masse fint på google
    har gjort det. men finner bare mye gamle salgs tråder fra bimmers.
    og sikkert mye bra info på engelsk.. og har sån leseog skrive problemer. og engelsk er ikkje mi sterkeste side heller... klarer og lese engelsk, men bruker mye lengre tid på det enn normale folk.. og da kan eg sitte og lese og studere noe heilt uvesentlig.. lite info på norsk...

    de va derfor eg sprurte her..

  6. #131
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av s4nd3r Vis post
    har gjort det. men finner bare mye gamle salgs tråder fra bimmers.
    og sikkert mye bra info på engelsk.. og har sån leseog skrive problemer. og engelsk er ikkje mi sterkeste side heller... klarer og lese engelsk, men bruker mye lengre tid på det enn normale folk.. og da kan eg sitte og lese og studere noe heilt uvesentlig.. lite info på norsk...

    de va derfor eg sprurte her..
    Du skriver da ikke så verst du?

    Men uansett... Er Vel ford og Volvogreier det går i. Den må jo kalibreres uansett, så hvilken som helst sensor som gir fra 0-5V over et område på 85* vandring burdte funke utmerket

    Mange bruker den fra 850, med "D" aksling...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #132
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Ja er veldig greit og bruke den fra 850, bruker selv en slik, må bare borre opp noen andre hull på festeplata, og file litt på akslingen for at den skal stå i rett vinkel.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  8. #133
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    kan vell ta fra nyere 960 også. da får man 3" spjell (hvis man vil ha så stort da )
    One Ring to rule them all

  9. #134
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Er det noen i nærheten av Kristiansand som driver med datasprut?
    Salg, hjelp til montering, mapping ++
    Syns alle er så langt oppi landet :(

  10. #135
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Men er MS1,v3 noe og kjøpe? eller bør eg velge noe anna i 5 6 tusen lapp klassa?

  11. #136
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    MS2 eller MS3 kansje? koster ikke veldig mye mer nytt hvertfall

  12. #137
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av s4nd3r Vis post
    Men er MS1,v3 noe og kjøpe? eller bør eg velge noe anna i 5 6 tusen lapp klassa?
    VEMS... tror ikke man får tak i mere sprut og muligheter i forhold til hva man betaler
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. #138
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    hvem forhandler det da? web side?

  14. #139
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av s4nd3r Vis post
    hvem forhandler det da? web side?
    Jeg kjøpte rett ifra ungarn der det blir produsert
    www.vems.hu

    men mattias på savarturbo er forhandler for det isverige.
    er mye god hjelp og få ifra han.
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  15. #140
    Registrerte brukere abarth racing sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    halden
    Innlegg
    153
    Antall takk

    Standard

    http://www.vems.dk
    har noen vems ting her

  16. #141
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    No har eg søtte i 6 tima og søkt og leita, og blitt litt klokere på MS...
    Har brukt google translate og fått en rekke rare oversettelsa..
    Har laga ett PDF dokument.. ... Virker dette som en bra guide?

    home.no/slekta2/Hvordan wire i Megasquirt din 740.pdf

    Ting eg lurer på......
    Hva kan eg bruke av givera som står på motoren?
    Hvilken givere trenger eg?
    Skall ha runt 250 300 hk. åssen dyser bør eg velge? eller holder dei orginale?
    Hvordan gjør eg det med tomgangen?
    Må vel ha mapp sensor. hvor er det best og montere dinna henn?

    lurer sikkert på meir, men kommer ikkje på meir no..
    orginal ET maskin... FK bunndel.. kinas t3t4 turbo. 940 manefoil..
    Sist endret av s4nd3r; 03/01/11 kl 06:32

  17. #142
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    hva har du gjort de 6 timene uten å finne ut noe så enkelt? www.google.se (trykk på svenskt) søk på MS og VOLVO
    One Ring to rule them all

  18. #143
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    har funne ut mye anna eg har lurt på og da.. :P
    er første gangen på sikkert 10år eg prøver og lære meg noe via bilder og bokstaver....
    er ikkje lett...

    Så det går litt tregt med og finne ut ting...
    har klart og tatt bil lappen og lastebil lappen uten og "studert" har ikkje søtte meg ned og lest i ei bok..
    Sist endret av s4nd3r; 03/01/11 kl 06:46

  19. #144
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Er det noen i nærheten av Kristiansand som driver med datasprut?
    Salg, hjelp til montering, mapping ++
    Syns alle er så langt oppi landet :(
    Autoteknikk selger og mapper
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  20. #145
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fighter Vis post
    Autoteknikk selger og mapper
    vet du om de mapper megasquirt? eller hvertfall komme med litt tips og sånn mens jeg mapper det i benken? og priser?

  21. #146
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    vet du om de mapper megasquirt? eller hvertfall komme med litt tips og sånn mens jeg mapper det i benken? og priser?
    Det gjør de helt sikkert

    Har handlet hos Autoteknikk, og div. De er kjempegreie karer, og en god del av dem har ganske så mye peil på slike praktiske ting

    Prisene er ikke så ille heller igrunn.
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  22. #147
    Registrerte brukere abarth racing sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    halden
    Innlegg
    153
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av s4nd3r Vis post
    No har eg søtte i 6 tima og søkt og leita, og blitt litt klokere på MS...
    Har brukt google translate og fått en rekke rare oversettelsa..
    Har laga ett PDF dokument.. ... Virker dette som en bra guide?

    home.no/slekta2/Hvordan wire i Megasquirt din 740.pdf

    Ting eg lurer på......
    Hva kan eg bruke av givera som står på motoren?
    Hvilken givere trenger eg?
    Skall ha runt 250 300 hk. åssen dyser bør eg velge? eller holder dei orginale?
    Hvordan gjør eg det med tomgangen?
    Må vel ha mapp sensor. hvor er det best og montere dinna henn?

    lurer sikkert på meir, men kommer ikkje på meir no..
    orginal ET maskin... FK bunndel.. kinas t3t4 turbo. 940 manefoil..
    trengeer bare tps og iat føler.
    alt over 500cc dyser.
    map sensor er innebygd. bare slange

  23. #148
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av abarth racing Vis post
    trengeer bare tps og iat føler.
    alt over 500cc dyser.
    map sensor er innebygd. bare slange
    Okei... TPS er den gass spjeld sensoren?
    IAT. er luft temp? den har eg vel? den står på røret mellom IC ig Insug..

  24. #149
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av s4nd3r Vis post
    Okei... TPS er den gass spjeld sensoren?
    IAT. er luft temp? den har eg vel? den står på røret mellom IC ig Insug..
    TPS = trottle position sensor
    IAT = inlet air temprature
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  25. #150
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    megasquirt 3 vs vems, er det noen store forskjeller? eller er det samme hva man velger? at vems har innebygget kontroller for bredbåndslambda og egt er jo en stor fordel. men megasquirt har jo mye kraftigere prosessor, men er det noen stor fordel? og er det noen som vet om man får kjøpt ferdige ledningsnett til megasquirt slik som til vems? jeg hadde egentlig bestemt meg for megasquirt, men vems er jo en mye mer "ferdig" løsning, bare å plugge i bredbåndslambda og ferdig ledningsnett og begynne å mappe, mens megasquirt er litt mer knot.

    også et helt annet spørsmål, jeg har en chevy smallblock som jeg skal montere datasprut på, nå er det forgasser på og standard tenning, selve innsprutninga vet jeg hvordan jeg gjør, men jeg lurer litt på hvordan jeg gjør det med tenninga, jeg tenkte å kjøre 2 stk EDIS, det jeg lurer på er hvordan jeg kan gjøre det med cam sensor, får man kjøpt en "fordeler" som kun funker som trigger? eller kan jeg plukke fra hverandre den gamle fordeleren og lage til noe?

Side 6 av 77 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 56 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •