Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 5 av 12 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 277

Tråd: R-M-I -> Volvo 855

Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

En lur måte ja hadde vert en fordel å vite hvordan jeg skal ta den av er litt skeptisk til å bare røkke til og håpe det går bra :/

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Da kom bilder opp..Mørkt og fælt her naturlig nok. Men jeg kjørte nå på med litt blitz osv.

Setter fortsatt pris på tips ang. hvordan det er meningen at høydejusteringen til lysene skal flyttes fra den originale lampen til den nye...
    I allefall hvordan man fjerner den fra den originale lampen.

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Da har jeg vert på lyskontroll/justering og ting skal vere i skjønneste orden

Bestilte meg en R-fanger i dag også..
    Nå mangler vel bare t5-motor som ikke har gått for langt, samt innlakkering av lister, fangere,speil,rails

Får ta ting litt som de kommer og ikke ta alt på en gang tror jeg.

Mottok også en HAUG SMD w5w dioder i dag..som skal monteres rundt omkring.

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Montert litt dioder i dag.. w5w SMD dioder i dørkbelysningen.. Begynner å bli "greit" skarpt lys i kupè'en nå når det er mørkt :P

Noen som tilfeldigvis vet hvor pæren til Varmeapparatet sitter? altså, ikke selve vri-bryterene.. Men den slider-saken en en velger "viftehastighet" osv?
    Har byttet så alt annet er blått, med unntak av streken i den slideren...noe som irriterer meg en smule..

Ellers har jeg som sagt nå en strøken R-fanger på vei til meg... Noe jeg bør vere obs på ang. montering av denne saken?
    Er det mye jobb? Eller er det grei skuring\kjapt gjort?

Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

R-fanger er alltid kos

Legger inn svar fra Morgis når jeg spurte om det samme angående montering.

Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    sprette popnaglene til innerskjermene, 2stk 10mm skruer i hvert hjørne av fangeren. og 10-12 torxskruer som fester kåpen til alu-rammen (selve støtfangeren).
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Antall takk

Standard

hvordan er det med lys i de klarglass lyktene? hørt det skal være veldig dårlig lys i klarglass lyktene til 850
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Tonytic Vis post
    hvordan er det med lys i de klarglass lyktene? hørt det skal være veldig dårlig lys i klarglass lyktene til 850
    Ikke så aller verst synest jeg... gjelder å få dem justert riktig naturligvis.. Lysbildet kunne alltids vert enda bedre, men det fungerer helt greit som det er nå..

Takker for tips Nilsebu..
    Antar at jeg borrer ut pop-naglene i innerskjermene? Og enkelt og greit popper i nye etter montering av r-fangeren..

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Da er R-fangeren på vei til Omlastingsteminalen i Bergen.. Og blir vel levert meg i morgen..
    Så får jeg se om jeg får tatt turen bortom oppretteren og høre om de gidder å lakkere billig for meg :P Evt. får jeg handle lakk selv og få onklene til å låne meg garasjeplass og lakksprøyte... Uansett så blir det i allefall gull med R-fanger på bilen.

Med mindre noen kjenner noen i Bergensområdet som kan lakkere grisebillig for meg da vel å merke

Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av R-M-I Vis post
    Da er R-fangeren på vei til Omlastingsteminalen i Bergen.. Og blir vel levert meg i morgen..
    Så får jeg se om jeg får tatt turen bortom oppretteren og høre om de gidder å lakkere billig for meg :P Evt. får jeg handle lakk selv og få onklene til å låne meg garasjeplass og lakksprøyte... Uansett så blir det i allefall gull med R-fanger på bilen.

Med mindre noen kjenner noen i Bergensområdet som kan lakkere grisebillig for meg da vel å merke
    Gratulerer med R-fanger på vei

Jeg skulle også hatt litt grisebillig lakkering i Bergensområdet. Problemet er vel at til en viss grad får man det man betaler for. Skriver "til en viss grad", siden enkelte profilerte lakkerere her i byn er sitert på priser som 70k for en hellakkering... Men for hva jeg vet så kan det ha vært en de ikke likte trynet på
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Gratulerer med R-fanger på vei

Jeg skulle også hatt litt grisebillig lakkering i Bergensområdet. Problemet er vel at til en viss grad får man det man betaler for. Skriver "til en viss grad", siden enkelte profilerte lakkerere her i byn er sitert på priser som 70k for en hellakkering... Men for hva jeg vet så kan det ha vært en de ikke likte trynet på

Hehe.. R-fangeren er tilfeldigvis samme farge som bilen din forresten og i strøken tilstand OG ikke disse kjipa glassfiber-kopiene

Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Hehe.. R-fangeren er tilfeldigvis samme farge som bilen din forresten og i strøken tilstand OG ikke disse kjipa glassfiber-kopiene
    Pent! Jeg har fremdeles plass under juletreet mitt hvis du ikke har lyst til å bruke den selv Sparer deg for jobben med å finne lakkerer også...

Mye måtte du ut med sånn ca, inkl. frakt?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

Utestengt
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Namdalen
    Antall takk

Standard

Fin bil

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Pent! Jeg har fremdeles plass under juletreet mitt hvis du ikke har lyst til å bruke den selv Sparer deg for jobben med å finne lakkerer også...

Mye måtte du ut med sånn ca, inkl. frakt?
    2600,- kan jo diskuteres om det var billig eller ikke

Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Antall takk

Standard

2600,- kan jo diskuteres om det var billig eller ikke
    antar den er brukt da?
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Jupp.. Skulle visstnok vere som ny.. Er sølvfarget.. JEG skulle jo gjetne hatt den i 019 svart.. Menmen.. Jeg får vel bare benytte anledningen til å få lakkert litt flere ting når jeg er i gang.. Fangere, lister og speildeksler, skvettlapper osv men det får bli når det blir LITT mildere i været

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Da var fangeren kommet frem til meg... har ikke fått pakka den ut av bobleplasten enda i og med at jeg rett og slett ikke har plass å pakke ut på enda :P
    Så den får stå og godgjøre seg litt ute på terrassen en stund.. Får få den avgårde til lakkering så fort jule-sakene er unnagjort osv. Alltid kommer disse høytidene og spolerer planene mine

Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Er bare til å bore ut poppnaglene ja, og inn med nye.. noe drit å borre de ut spør du meg.

Synes R-fangeren til 850 er grisegrom, vertfall med tanke på runde grøftelys

Hvor mye regner du å måtte betale for lakkering på fangeren?
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

I grunn hadde jeg regnet med å få tatt det selv..bare handle inn lakk. Og sprøytelakkere i den improviserte lakkboksen i garasjen til min onkel :P Blir en del annet som skal lakkeres også når jeg først er i gang... bakluke-list, speilrammer, skvettlapper og naturlig nok r-fangeren. Tar også toppen av fangerene om dette lar seg løse på en skapelig måte... jeg mistenker at det er mye olje og drit på de grå delene... så må vel til å avfette noe voldsomt og rubbe ned, for så å bruke en eller annen plastfiller \ grunning før lakk.

Satser på at ting kommer på stell etter hvert..håper bare at snøen og kulden forsvinner snart nå, så det går ann å få gjort litt igjen..

Venter forøvrig på V70 dørhåndtak + sidelister nå.. Kommer forhåpentligvis over helga en gang..

Registrerte brukere ludvigsen sin avatar
    Medlem siden
    08. mars 2010
    Sted
    Midt på grensa
    Antall takk

Standard

I grunn hadde jeg regnet med å få tatt det selv..bare handle inn lakk. Og sprøytelakkere i den improviserte lakkboksen i garasjen til min onkel :P Blir en del annet som skal lakkeres også når jeg først er i gang... bakluke-list, speilrammer, skvettlapper og naturlig nok r-fangeren. Tar også toppen av fangerene om dette lar seg løse på en skapelig måte... jeg mistenker at det er mye olje og drit på de grå delene... så må vel til å avfette noe voldsomt og rubbe ned, for så å bruke en eller annen plastfiller \ grunning før lakk.

Satser på at ting kommer på stell etter hvert..håper bare at snøen og kulden forsvinner snart nå, så det går ann å få gjort litt igjen..

Venter forøvrig på V70 dørhåndtak + sidelister nå.. Kommer forhåpentligvis over helga en gang..

V70 håndtak er bra! Ikke lister og lakkere øverdelen av fangerne.. Da er det liksom ikke noe som bryter.. Jeg synes personlig vertfall at den ser mye mye bedre ut med den gråfargen..

Kan anbefale å bruke en god bumpershine for å få den til å bli koksgrå sånn som den egentlig skal være da.. Det skal jeg gjøre med min etter hvert..
    [ ]04' Volvo XC70 D5
    [X]94' Volvo 940 turbo
    [X]94' Volvo 850 turbo
    [X]99' Audi S4 2,7

20. Takk Lightyear takket for denne posten
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ludvigsen Vis post
    V70 håndtak er bra! Ikke lister og lakkere øverdelen av fangerne.. Da er det liksom ikke noe som bryter.. Jeg synes personlig vertfall at den ser mye mye bedre ut med den gråfargen..

Kan anbefale å bruke en god bumpershine for å få den til å bli koksgrå sånn som den egentlig skal være da.. Det skal jeg gjøre med min etter hvert..
    Er det mye stress å snekre sammen låsesylinderen til å passe original-nøkkel? Skjer ikke at jeg går rundt med flere sett nøkler i allefall
    Har diagnoseutstyr for:
    1996-1999 Volvo
    1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
    1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
    Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!

Registrerte brukere Slettmyr sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Er det mye stress å snekre sammen låsesylinderen til å passe original-nøkkel? Skjer ikke at jeg går rundt med flere sett nøkler i allefall
    http://www.jagrullar.se/forum/viewto...it=850#p389215

Registrerte brukere ludvigsen sin avatar
    Medlem siden
    08. mars 2010
    Sted
    Midt på grensa
    Antall takk

Standard

Du kom meg i forkjøpet gitt! :P

Er ganske fort gjort egentlig
    [ ]04' Volvo XC70 D5
    [X]94' Volvo 940 turbo
    [X]94' Volvo 850 turbo
    [X]99' Audi S4 2,7

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Da var V70 dørhåndtak og sidelister ankommet..
    Blir dårlig med montering i nærmeste fremtid tror jeg siden ting er litt hektisk her for tiden.

Manglet også selve låse-sylinderen på v70 håndtaket på førerdøren... :/ Så jeg trenger et en slik en..Om noen TILFELDIGVIS har en jeg kan få noelunne billig, så si gjerne fra så hadde jeg blitt så glad at :P

R-fangeren ligger fortsatt og godgjør seg og venter på bedre tider med mildere vær osv.

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

lite som har skjedd i det siste her..

fikk opp litt festlige
    ABS
    feilkoder i går.. og jeg antar at det er modulen som begynner å skape seg.. blir vel demontering og å gå over loddepunkter i løpet av helga.. noen som vet hvordan en best/lettest kommer til abs modulen? hvor nøyaktig er den lokalisert? har sett en del som tar bort luftfilterboksen osv, men har ingen idé om hvor den er plassert på en 95mod 850 (de guidene jeg har sett gjelder x70).

feilkodene jeg får opp er:

3-1-4
    3-2-4
    1-2-4
    Har diagnoseutstyr for:
    1996-1999 Volvo
    1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
    1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
    Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!

Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

hmm..MERKELIG.. Da jeg startet bilen i dag tidlig lyste fortsatt
    ABS
    -lyset... så fort jeg kom over 30kmt (selvtest abs) går lyset av igjen.. og har ikke kommet på siden..

Da antar jeg enda sterkere enn før at det er abs-modulen som bør tittes på?

Side 5 av 12 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •