Ser ikke noe poeng i å måle noe jeg vet at funker Neida, men det blir .48 AR eksoshus på garretten nå så da får vi se til våren.
Ser ikke noe poeng i å måle noe jeg vet at funker Neida, men det blir .48 AR eksoshus på garretten nå så da får vi se til våren.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
trykk pleier de fleste kjøre med dette oppsettet??? 1.4-5???
-75 242 på vent...
-77 244 bruk/vinter bil
-93 245 skrense bil
-08 XC70 kåne bil
94 mod 940 ft med turbonetics e46-968 dyser-btr-v kam-justerbart kam drev-portad 531 46/38-enkelmasse svinghjul-modda innsug-kl intercooler-o44 pompe-osv- 302,6hk @ 440nm
Du kan sikkert prøve en linjær med en gang om du får tak i en 012 LMM, bilen min går iallfall fett nok!
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
94 mod 940 ft med turbonetics e46-968 dyser-btr-v kam-justerbart kam drev-portad 531 46/38-enkelmasse svinghjul-modda innsug-kl intercooler-o44 pompe-osv- 302,6hk @ 440nm
jeg har en original 230 fk i 240,men har byttet dyser til 968 og justerbar btr fra malpassi...hvilken chip anbefaler dere for meg og bruke?
TLAO virker som et ganske safe valg.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
får vell en sykt feit blanding med bare å bytte dysene uten å gjør noe med lufta. Er meget meget positiv overasket over chippen til thelastartof, men har som sagt kun prøvd 1 type "300" hk chip da. men var sykt forskjell på den kontra ecomax i såfall...(blir vell my reklame for fyren meen) Men regner med at 300hk chippen til viking er like bra, men mye dyrere
AFR ble montert etterpå. Hadde også Ecomax når jeg kun byttet til 968 dyser uten 3" LMM bare for å teste. Blandinga var veldig fet, tipper AFR konstant lå på mellom 10-12 etter hvordan den var å kjøre. Så det var ikke noe suksee.
Mulig det hadde vært mer suksee med TLAO chip, men ikke sikkert.
Kan jeg smelle i TLAO chippen nå og kjøre med orginal turbo og bensintrykk å få moe ut av det til ny turbo er på plass? for og slippe å køpe chipper flere ganger?
TLAO fungerer med org LMM og org dyser og ja.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Kommer til å kjøre med 575cc dyser, 3" LMM, stor alu cooler, chipper fra Mike, og Garret t04b turbo, spent på åssen det kommer til å gå.
Men kommer nok neppe til å kjøre mer enn 1bar ladetrykk, da jeg har orginal råder foreløpig.
1 bar, er det gamle ET råder du har eller? Du må iallfall ha mer med en T04B for at det skal gå noe særlig, det er nå min erfaring.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Nei, b230fk, planen var H profil råder til neste vinter så kan jeg stille litt opp på trykket hehe.
Har du prøvd den turbon sikkelig? Åssen funka den?
Kjører med originale råder jeg og. Har prøvd en T04B med steg2 aksel og 0.63 eksoshus. Min erfaring var at den ikke svarte helt til mine forventninger, ikke fullt ladetrykk før 4000 og måtte ha masse ladetrykk før det kunne sammenliknes med 16Ten. Prøvde opp til 1,5-1,6 bar men 16Ten gikk allikevel bedre i hele registeret på lavere ladetrykk. Nå skal jeg få bygd den om med et 0.48 eksoshus i løpet av vintern så da får vi se om det vil passe bedre til mitt bruk.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Vet ikke helt. Må uansett dreie opp .48 huset. Ikke spør meg hvordan det funker
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Bare lurer. For mener at KKK27-en min har en del større eksoshus, rundt AR .84 eller noe i den duren. Med 60mm exducer på turbinen, og jeg har fullt trykk ca 3500 rpm på 2-3. gir og tidligere på de tyngre gira. Dvs 1.25 bar, og da går det veldig fælt.
Så begynner å lure på om det er noe annet som er galt. Er viktig at det oppsettet turboen har virker effektivt på motoren. Hvis man struper inn eksossiden for mye så er det ikke sikkert du får noe særlig mer effekt kontra 16T-en.
Begynte å sparke fra 3000 når trykket begynte å bygge seg ordentlig, og fullt på rett over 3500 hadde du vel, Christian. Det lille jeg "rakk å se"
Begynte å skyve godt da ja.
Tror Sven kanksje fikk litt lite igjen pga kammen sin kanksje?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.