Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  38
Side 9 av 35 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

  1. #201
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    forrestn, hvor mye trykk tåler motorn med orginal innmat, større eksos, chip, dyser og lmm?
    tenker da ikke på 13c
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  2. #202
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    trykket har ikke no å si. det spørs hva motoren tar til seg
    One Ring to rule them all

  3. #203
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

  4. #204
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    gi den en puss så blir den god den
    One Ring to rule them all

  5. #205
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Ja he he he tenkte pusse den da får jeg prøve meg på denne da
    får se om den passer meg denne turboen, om den ikke gjør det så er det vell ikke vanskelig å få solgt den igjenn her i norge..

  6. #206
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Har alle KKK27-er blått kompressorhus? Lar det seg polere vekk?

  7. #207
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    rett i glassblåsen for å så ta frem dremmelen Kanskje kjøpe nye lagre til den på Ebay også.. da blir den "ny"
    One Ring to rule them all

  8. #208
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Noe jeg kan lakkere eksoshuset med som tåler temperaturen? Manifoldlakk?

    Er det forsvarlig å pusse/polere på turboen med lagrene stående i? Har ikke så lyst til å begynne å pelle de ut. De har visst nesten akkurat vært bytta på den jeg kjøper.

  9. #209
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.197
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Noe jeg kan lakkere eksoshuset med som tåler temperaturen? Manifoldlakk?

    Er det forsvarlig å pusse/polere på turboen med lagrene stående i? Har ikke så lyst til å begynne å pelle de ut. De har visst nesten akkurat vært bytta på den jeg kjøper.
    Kompressorhuset kan du jo bare ta av hvis du skal pusse på det.

  10. #210
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Kompressorhuset kan du jo bare ta av hvis du skal pusse på det.
    Hmm, ja, det lar seg kanskje gjøre . Har bare aldri skrudd på turboer før, men har hatt inntrykk av at det er noen veldig fine tilpasninger og deler der som fort blir ødelagt. Noe jeg må passe på?

  11. #211
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Er jo en grei sprekk imellom WG-utløp og eksos-utløp, ser det ut til?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #212
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    hvordan gjør dere det med downpipe mot turboen på k27? hvilken flens bruker dere?
    - Volvo 245 (b230, hx35, haltech ++)
    - Volvo s60 2,4 turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=747

  13. #213
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Er jo en grei sprekk imellom WG-utløp og eksos-utløp, ser det ut til?
    Er det en sprekk da??
    Sist endret av lasse940; 02/02/10 kl 23:55

  14. #214
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Hmm, ja, det lar seg kanskje gjøre . Har bare aldri skrudd på turboer før, men har hatt inntrykk av at det er noen veldig fine tilpasninger og deler der som fort blir ødelagt. Noe jeg må passe på?
    er bare noen få skruer på kompressor huset du behøver å løsne. bare en O ring (stor) du må passe på.


    Sitat Opprinnelig postet av slevjus Vis post
    hvordan gjør dere det med downpipe mot turboen på k27? hvilken flens bruker dere?
    Flenser til kkk n kl racing selger.

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Er det en sprekk da??
    aldri hørt om at de store KKK turboene sprekker...
    kun volvo(personbil) kkkne og audi kkkne..
    Men har den noen skader på kompressor bladene? (sitter på lappetoppen som ikke har allverden av en skjerm :P)
    One Ring to rule them all

  15. #215
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    er bare noen få skruer på kompressor huset du behøver å løsne. bare en O ring (stor) du må passe på.



    Flenser til kkk n kl racing selger.


    aldri hørt om at de store KKK turboene sprekker...
    kun volvo(personbil) kkkne og audi kkkne..
    Men har den noen skader på kompressor bladene? (sitter på lappetoppen som ikke har allverden av en skjerm :P)
    han skal sende meg flere bilder og en filmsnutt av turboen i dag så får sett litt nermere på den da?

  16. #216
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    er dette rett turbo??
    http://www.blocket.se/jonkoping/Volv...0.htm?ca=3&w=3

    har snakket med han men må skifte lager :S
    er det mykje styr å komplisert? vanskeli å få tak i?

  17. #217
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Arrnty90 Vis post
    er dette rett turbo??
    http://www.blocket.se/jonkoping/Volv...0.htm?ca=3&w=3

    har snakket med han men må skifte lager :S
    er det mykje styr å komplisert? vanskeli å få tak i?
    Det ligger en del lager til KKK27 på Ebay. Aner ikke om det er lett eller vanskelig eller hvordan det skal gjøres.

    Men syns 3000 SEK for en turbo som det må byttes lager på hørtes litt stivt ut. Kjøpte min for 2500 SEK med et ganske nytt lager i og helt uten slakk. Eneste minuset med den var at ikke noen hadde polert turbinhuset på den og noen hakk litt her og der på det.

  18. #218
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det ligger en del lager til KKK27 på Ebay. Aner ikke om det er lett eller vanskelig eller hvordan det skal gjøres.

    Men syns 3000 SEK for en turbo som det må byttes lager på hørtes litt stivt ut. Kjøpte min for 2500 SEK med et ganske nytt lager i og helt uten slakk. Eneste minuset med den var at ikke noen hadde polert turbinhuset på den og noen hakk litt her og der på det.
    Men til gjengjeld er det sprett ny turbo og, ifølge svensken, gikk lageret under benking.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #219
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    sikkert en slange som hoppet av
    One Ring to rule them all

  20. #220
    Registrerte brukere Kenneth R sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Askøy
    Innlegg
    190
    Antall takk

    Standard

    Er det kun kkk som er noe å ha nå? Holsetene er jo også greie priser på. Fikk aldri prøvd min i bilen men jonass har den turboen nå.
    HX35 vs "300hk" 19T

  21. #221
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    jo men virker som folk er redde for lastebil turboer.
    kkk 27, er vel litt mindre. kanskje spooler raskere også.
    jeg digger hvertfall holseten. planen for den er og skal inn i 240n med gasser.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  22. #222
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Hehe, 19T-en er såpass liten, ja!

  23. #223
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    hehe ja blir liten i forhold, er jo nesten at kompressorhuset på holseten tar borti dempertårnet. lastebil turbo på traktor motor er fint det
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  24. #224
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Er så bra når folk her inne ikke får fult ladetrykk med en 19T før 3500RPM.
    Mens andre får fult ladetrykk med Hx35 ved samme turtall Noe er galt :P
    One Ring to rule them all

  25. #225
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    hehe ja, er ikke hos meg det er galt hvertfall. er vel at det er så mye motrykk på 19t at wgn ikke klarer og holde stengt
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Side 9 av 35 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •