turbobriks og søk opp brukernavnet fungerte for meg når jeg hadde noen spørsmål til han i hvertfall.
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
jeg sendte 2 pm på han for ca 1 måned siden uten svar, men som du skiver på forumet en plass hær, er d ikke vits å kjøpe tennings chippen når jeg har en fra før? vist thelostartof bruker samme som orginal?
94 mod 940 ft med turbonetics e46-968 dyser-btr-v kam-justerbart kam drev-portad 531 46/38-enkelmasse svinghjul-modda innsug-kl intercooler-o44 pompe-osv- 302,6hk @ 440nm
Er det ikkje nødvendig å chippe tenningsboksen da? Med ca 300 hk?
94 mod 940 ft med turbonetics e46-968 dyser-btr-v kam-justerbart kam drev-portad 531 46/38-enkelmasse svinghjul-modda innsug-kl intercooler-o44 pompe-osv- 302,6hk @ 440nm
Hehe, skal være litt forsiktig med å kopiere chipper offentlig. Kan hende 'thelostartof' har en form for copyright på innholdet i chippene og da blir det ikke så populært å kopiere disse for å videreselge som enkelte har gjordt før på forumet. Da er det bedre å laste ned programvaren og kjøpe utstyret man trenger for å brenne ut EEPROM chippene og lage noe på egenhånd som fungerer bra for å selge til en fornuftig pris.
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
da snakker vi skikkelig dårlig dekk!![]()
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Er ikke bare bare det der da.
Blir iallefall lest av og sett hva som er gjort med chippene, og det kan tenkes det blir laget en lignende chip også. Har tilgjengelig programvaren til Thelostartof og de "300hk" til Vikingchip bl.annet, så er nok ikke umulig det blir laget egne map.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
til og med min dro seg løs på 3`de gir da.
hadde ikke chip engang. bare lada alt for mye med en kinaturbo.
var jo tydeligvis glatt der. siden jeg neppe hadde noe mer enn 200hk.
volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Har du forresten hørt noe angående fjørene?
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Oppdatering 01.12.2010 - Nye bakfjærer
På tide med en oppdatering igjen. Lenge siden det siste ble gjordt noe med bilen dessverre. Penger blir spart til hus, bilen er i daglig drift og er for kaldt til at jeg har lyst til å skru. Men skjedde litt i dag da.
De første fjærene jeg fikk av Myranes var ikke helt riktige til bilen. De var altfor korte sånn at når coiloverene var justert helt i toppen så lå bilen nedpå gummiputene omtrent. Det var også nesten ikke forspenn i fjøra sånn at den bånna veldig lett og spratt opp igjen.
Nye bakfjærene fra Myranes vi var å henta på Fredag.
Litt snø og is der jeg skal skru!Pakka seg inn overalt etter Søndagens sladding i 30cm snø og påfølgende frost
.
Fikk bare leid 4- søyler uten traversjekk!Tungvindt og trangt.
De nye fjærene vs de gamle. De er blå dessverre, men de er 5 cm lengre og gått fra 270 lbs til 300 lbs i stivhet.
Her er det da hvertfall potensiale for forspenn. Demperen er riktignok presset en del sammen der. Ferdig justert havnet justeringsmutterene ca på midten av gjengene på demperen. Vi si det ble ganske ideellt!
Sånn ble høyden med justeringa på midten. Det ble veldig mye forspenn i fjøra. Syns den høyda ble ganske perfekt. Da ser den cleant lav ut og ikke lenger sigen/sliten i ræva. Dette bildet er tatt med et par verktøykasser baki, men den siger ikke så mye med vekta eller med disse fjørene.
Den ble veldig kjørbar med den høyden. Stivheten er helt perfekt spør du meg. Kjennes faktisk ut som man kjører med original bladfjør, kanskje hakket stivere. Kunne ikke vært mer perfekt. Ikke lenger noen tendenser til spretting på kuler nå som fjøra fikk mye forspenn. Visste ikke forspenn hadde så mye å si på kjøregenskapene, ikke rart de som kapper fjærer mister mye av det. Trodde i utgangspunktet at demperene gjorde det, men de virker jo faktisk veldig greie nå som fjøra er bra.
Camberen ble også en del mer normal nå av en merkelig grunn. Hadde faktisk bare slitt flate piggene på innsiden av dekka mine pga mye camber når bilen lå så nedpå.
Litt flere bilder:
![]()