Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 77 av 92 FørstFørst ... 27 67 75 76 77 78 79 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1.901 til 1.925 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av rogern Vis post
    her har høna bæsja ser jeg :P neida. øvelse gjør mester.
    går nok bra å punkte sammen litt med pinne.

ser det er litt glippe der du har endra. blir jo litt sånn noenganger.
    men hvordan er det å fylle den med tig? har fylt noen glipper med miggen men aldri med tig. bare og fylle litt og litt som med mig?

blir nok bra tilslutt
    Hehe, har egentlig ingen planer om å lære meg å helsveise eksos med pinne . Bare det henger sammen til det blir sveiset skikkelig er jeg fornøyd. Det optimale hadde jo vært å hatt TIG selv og en plass å holde på så man kan lære seg det.

Går fint å fylle ganske store glipper med TIG . Opp til noen millimeter har jeg sett kan fylles fortløpende (av de som har sveiset mye TIG). Når det begynner å bli en halv centimeter og oppover er det værre å ta i en omgang, men er ikke så ille her. Måtte gjøre det beste ut av det jeg hadde av deler liggende. Litt glippe skal det jo helst være.

Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

fyller lett 7-8mm med TIG. bare å bygge opp ei bro og fylle opp fra den. jeg legger brunstrenger på rør og plater med TIG med sånne glipper flere ganger om dagen, null problem.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Antall takk

Standard

stemmer. har lyst til og handle tig. ser morro ut. mange muligheter og.
    sveisa min eksos med mig. syntes det blei helt greit.

når jeg har sveist syntes jeg det blir best med en bitteliten glippe. er det helt tett bygger sveisen mer utover. med en liten glippe blir den nesten flat.

glippen avhenger av tykkelsen på materialet. men på eks karroseriplater blir det knall med en glippe stor som tykkelsen på bladet til luftsaga. 0,5-1mm?
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Antall takk

Standard

Hvordan går det med denne bilen nå da?
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Antall takk

Standard

regner med det kommern en kjempe uppdate snart?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det er rustfritt så enten må det tas med TIG eller MIG med rustfri tråd. Jeg har ikke noen av delene selv, så det kan like godt tigges når først noen andre skal gjøre det så blir det helt strøkent.

At punktinga mi med pinne ikke blei så pent er jo ikke så rart, men poenget er bare at det henger sammen til det skal tigges. Fikk ikke tak i andre pinner enn de universalpinnene de har på Clas Ohlson i farta eller og de er ikke akkurat lett å sveise med :(. Jeg fikk hvertfall ikke dreisen på de, var mye lettere med de litt tykkere pinnene fra Biltema.
    Om du legger pinnene i ovnen på 300 grader i en til to timer blir det mye enklere å sveise med claes ohlson pinner da de ikke er vakumpakket og er endel fukt i pinnene, bare et lite tips
    sveiser min eksos med mma sveis jeg og blir helt ok det!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Om du legger pinnene i ovnen på 300 grader i en til to timer blir det mye enklere å sveise med claes ohlson pinner da de ikke er vakumpakket og er endel fukt i pinnene, bare et lite tips
    sveiser min eksos med mma sveis jeg og blir helt ok det!
    Ah, takk for tipset . Skal gjøre det neste gang.

Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Har du fått fiksa resonansproblemet i grenrøret? Tror jeg har noe samma driten på bilen min...

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Har du fått fiksa resonansproblemet i grenrøret? Tror jeg har noe samma driten på bilen min...
    Nop, har egentlig gitt litt beng i det i det siste for hører det ikke så godt i bilen lenger etter jeg fikset litt på eksosanlegget. Ser ikke ut som det er en enkel fiks på det eller. Så får jeg finne på noe hvis grenrøret sprekker pga det.

Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Hmmm, skjønner Får se hva jeg finner på.
    Hvilke plugger bruker du btw? Hvilke tenningsdeler generelt?
    Og hvordan funka bilen med ecomax?

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Nop, har egentlig gitt litt beng i det i det siste for hører det ikke så godt i bilen lenger etter jeg fikset litt på eksosanlegget. Ser ikke ut som det er en enkel fiks på det eller. Så får jeg finne på noe hvis grenrøret sprekker pga det.
    På tide å balansere motor då
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Hmmm, skjønner Får se hva jeg finner på.
    Hvilke plugger bruker du btw? Hvilke tenningsdeler generelt?
    Og hvordan funka bilen med ecomax?
    Kjører originale tenningsdeler med NGK BPR6ES plugger . Fungerer helt greit det. Bilen gikk med Ecomax, men den hadde lett for å daue ut når turtallet skulle falle ned på tomgang med 3" LMM og 558 dyser. Den feitet også opp blandingen alt for mye under pådrag fordi den ikke er mappet for større dyser. Så alt i alt er det en dårlig chip å bruke på det dyse/LMM oppsettet.

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    På tide å balansere motor då
    Men problemet har aldri vært der før. Og hvis man ikke har støttestag på turbo så er vibrasjonene veldig lokale. Da er de veldig brutale og kjenner de kun når man holder på turboen og ikke hvis man holder på innsuget eller resten av motoren. Og nå er det 3 stk med samme grenrør som har samme problemet . Så tror nok problemet ligger der.

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Men problemet har aldri vært der før. Og hvis man ikke har støttestag på turbo så er vibrasjonene veldig lokale. Da er de veldig brutale og kjenner de kun når man holder på turboen og ikke hvis man holder på innsuget eller resten av motoren. Og nå er det 3 stk med samme grenrør som har samme problemet . Så tror nok problemet ligger der.
    Symptomet i det minste
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Kjører originale tenningsdeler med NGK BPR6ES plugger . Fungerer helt greit det. Bilen gikk med Ecomax, men den hadde lett for å daue ut når turtallet skulle falle ned på tomgang med 3" LMM og 558 dyser. Den feitet også opp blandingen alt for mye under pådrag fordi den ikke er mappet for større dyser. Så alt i alt er det en dårlig chip å bruke på det dyse/LMM oppsettet.

Har alle lik utforming på rørene å?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    Har alle lik utforming på rørene å?
    Tror det. Mulig du slipper unna pga ulik utforming.

Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Ecomaxen funker forsåvidt fint hos meg, men skal kjøpe meg lambda for å se AFR.
    Er ikke helt sikker på om jeg har samme symptom, hos meg har Ajden sveisa inn et stag mellom sylinder 1 og turboflensen

Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Ecomaxen funker forsåvidt fint hos meg, men skal kjøpe meg lambda for å se AFR.
    Er ikke helt sikker på om jeg har samme symptom, hos meg har Ajden sveisa inn et stag mellom sylinder 1 og turboflensen
    legg ut et bilde av ditt? har leta litt etter et du la ut tidligere, men fant ikke
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Tja, ligger vel i tråden min en plass
    Hva gjorde du med oljeretur chrml?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Tja, ligger vel i tråden min en plass
    Hva gjorde du med oljeretur chrml?
    Brukte pressa hydraulikkslange fra Tess.

Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Hvordan ble klaringen mot grenrøret med denne?
    Jeg sveiset på en rørbit i ca. 45graders vinkel ut fra grenrøret og heiv på en hydraulikkslange, men tror ikke sveisen ble tett.. Har prøvd å sveisa flere ganger med maks varme, men det blir aldri tett -.-

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Hvordan ble klaringen mot grenrøret med denne?
    Jeg sveiset på en rørbit i ca. 45graders vinkel ut fra grenrøret og heiv på en hydraulikkslange, men tror ikke sveisen ble tett.. Har prøvd å sveisa flere ganger med maks varme, men det blir aldri tett -.-
    Grei klaring mot grenrøret. Vridde turboen sånn at oljereturen stikker ca 20 grader ut til siden sånn at den akkurat går klar. Det er værre med klaring til oljefilter og slikt, men det går.

Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Oljefilter og alt det andre har jeg ordnet slik at det er blitt flyttet en annen plass i motorrommet Er bare returen jeg sliter med, da den jeg lagde ikke er tett... Skal prøve å komme meg innom tess imorgen å se meg litt rundt..

Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Antall takk

Standard

Oljefilter og alt det andre har jeg ordnet slik at det er blitt flyttet en annen plass i motorrommet Er bare returen jeg sliter med, da den jeg lagde ikke er tett... Skal prøve å komme meg innom tess imorgen å se meg litt rundt..
    eg laget meg i hydrolikk rør heit til eg kom vekk fra varmen. og derfra så hadde eg slange
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

Takk Til:

Bcb og L-m-r

Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Er noe slikt jeg har tenkt på jeg også, men så er det tilgangen på rør med bend da

Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. okt. 2010
    Antall takk

Smile

[QUOTE=ChrML;139867]Hyggelig å høre . Bilen går bra nå, lader ca 1.3! River seg løs på 3. gir i ca 100 km/t ved pådrag på våt asvalt. Men har ikke kjørt så hardt i det siste. Har ikke hatt altfor mye tid så har ikke fått ordna resonansproblemet på 3000 rpm etter det ble nesten værre når jeg satt på stumt stag. Så kjører stort sett på bestemorturtall for tiden til det blir fikset . Kammen blir montert etterhvert når jeg får fikset det som er mer viktig.

jeg ser du skriver att den river seg løs på 3 gear også, det må jeg si er bra, for jeg benka 303 hk i mi kjerre, og jeg har aldri fått den løs ved pådrag på 3. skulla testa chippen din jeg ja, rå og kopiere eller?
    94 mod 940 ft med turbonetics e46-968 dyser-btr-v kam-justerbart kam drev-portad 531 46/38-enkelmasse svinghjul-modda innsug-kl intercooler-o44 pompe-osv- 302,6hk @ 440nm

Side 77 av 92 FørstFørst ... 27 67 75 76 77 78 79 87 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •