Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  827
Side 20 av 87 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 70 ... SisteSiste
Viser resultater 476 til 500 av 2151

Tråd: Texascom: Volvo 240 BTCC

  1. #476

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Deilig å se at noen går mot strømmen og ikke bruker en disse stygge stålomspunnede slangene med blå eller røde fittings. Dette blir bra Anders!

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Bensinsystem:

    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  2. #477
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Takk takk!
    Ikke startet enda, mangler som sagt oljeslanger. Ugunstig uten oljetrykk :P

    Brukt fangere fra S/V70 gen. 1 ja, og skjørt fra T-red.

    Ved oppstart skal det filmes med god lyd, og det nærmer seg! ;D Kan vel røpe at slangene ikke er langt unna nå!

    Miniupdate: Kjælevæskerør ved grenrør ferdig:

    http://img.photobucket.com/albums/v4...m/IMG_1506.jpg

    http://img.photobucket.com/albums/v4...m/IMG_1509.jpg
    Punkt-MIG'a det kjølevæske røret?

    Satt å så på oppvekslinga di til dynamoen... tror ikke det blir litt vel heftig turtall på den dynamoen? Siden jeg regner med du skal varve i duren 8000+...

    Maksturtallet ligger vel på rundt 18k på en slik dynamo, og med noe i duren 3:1 i oppveksling så vil den jo varve ca. 24k ved 8000rpm.

    Tenker det ville blitt litt dumt om den revner og ødelegger det nydelige motorrommet ditt :(

    Det må vel gå å få tak i et større reimhjul til den? Burdte vel ikke bli noe problem med ladding på tomgang heller, kan tenke tomgangen ikke blir helt original med ditt oppsett
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  3. #478
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    Deilig å se at noen går mot strømmen og ikke bruker en disse stygge stålomspunnede slangene med blå eller røde fittings. Dette blir bra Anders!
    Ehy!? disser du AN-kopplinger!?

    Jeg kommer til å bruke AN og MS kopplinger av en praktisk grunn. Men appropos... der det ikke er trykk over 50 Bar kan man bruke sorte tekstilomspunnede slanger, "liteflex" heter de vel...

    Får også svart-elokserte AN og MS kopplinger

    Koster jo litt da, men skal være enig med deg i at de er mye missbrukt. ALT for mange som bruker AN og MS KUN fordi "det ser kult ut".
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  4. #479

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Hehe, er helt enig i det du sier flyfaen. Er litt det at alle skal ha det uansett behov eller ej som gjør at jeg ser på det som harry.

    Sortelkoksert og tekstilomspunnet kan være mer min stil
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  5. #480
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Får man brukt tekstilomspunnet med AN.koblinger da? Må man ikke ha noen spesielle koblinger da? Har vurdert det selv, da vanlig stålomspunnen skriker veldig.

    Grunnen til at du syns det er jalla THolandsli er vel pga alle kinavarene tenker jeg.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  6. #481
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Jeg syns også AN koblinger ser jalla ut. Hvertfall slanger med skrikende røde og blå koblinger. Men disse koblingene er vel også i aluminium? Er vel mye bedre med skikkelige fittings i stål, ala det man får kjøpt på Tess? Noe som tåler å bli skrudd opp og igjen et par ganger og som man ikke skader elokseringen på.

  7. #482
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Får man brukt tekstilomspunnet med AN.koblinger da? Må man ikke ha noen spesielle koblinger da? Har vurdert det selv, da vanlig stålomspunnen skriker veldig.

    Grunnen til at du syns det er jalla THolandsli er vel pga alle kinavarene tenker jeg.
    http://www.earls.co.uk/earls/hose/prolite.html

    Heter vist pro-lite hos earl's

    Bruker vanlig "swivel-seal" koppling som vanlig stålommspunnet.

    Kanskje vi skulle opprette en egen AN-MS tråd. Ble litt mye OT fra meg her hos Texascom nå.
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  8. #483
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  9. #484
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Jeg syns også AN koblinger ser jalla ut. Hvertfall slanger med skrikende røde og blå koblinger. Men disse koblingene er vel også i aluminium? Er vel mye bedre med skikkelige fittings i stål, ala det man får kjøpt på Tess? Noe som tåler å bli skrudd opp og igjen et par ganger og som man ikke skader elokseringen på.
    Skal jo sies at en eske med AN koblinger i stål hadde veid VESENTLIG mye mer enn alu. Men som det sies så kan enn få AN koblinger i alle regnbues farger, også nøytrale i mattsvart eller bare børsta alu.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  10. #485
    Registrerte brukere JEMracing sin avatar
    Medlem siden
    07. april 2010
    Sted
    Larvik (kongeriket sundet)
    Innlegg
    401
    Antall takk

    Standard

    Fy f... detta blir bra Anders.

    Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
    Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
    Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
    Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
    Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo

  11. #486
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Takk takk! Moro å høre

    flyfaen: Denne utvekslingen er godt utprøvd på denne dynamoen - og fungerer utmerket!
    Ang. kjølerøret bruker jeg mine tilgjengelige midler i garasjen, så ting blir desverre deretter.

    THolandsli: Tenkte jeg skulle velge min egen stil på bensinslangene, det enkle er ofte det beste til tider

    Ang. AN koplinger har jeg en stor haug med sorte alu. koplinger av aller høyeste kvalitet på oljeopplegget. Det samme gjelder de nylonomspunnede sorte slangene! Dette ser helværst gromt ut! Samtidig veier det utrolig lite!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  12. #487
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Fortsatt lei av å gi bilen din creds.. blir liksom aldri slutt på dette her!

  13. #488
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    an koblinger er fint det. er vel ikke så mye værre en slangeklemmer

    åssn blir det med samme dim på slangen inn og ut på pumpa. tenker på slangen mellom catchtank og pumpe. er jo ikke noe trykk der. men det holder kanskje med tyngdekraften + vacuumet fra pumpa.
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  14. #489
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Takker

    Slangen inn på pumpen er 10mm - ut 8mm..
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  15. #490
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    10mm ja. sikkert nok.
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  16. #491
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Systemet ser ut til å fore helt greit i grunn
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  17. #492
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    10mm og 8mm burdte være nok i haugevis! Er vel snakk om rundt 300 og noe hk sugis så. Bare man passer på å ha større slange på retur, dumt hvis BTR får for mye "mottrykk".
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  18. #493
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    og stor nok retur fra catchen til tanken. kjedlig med trykk i catchn/retur fra motor.
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  19. #494
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Nyyydeli
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  20. #495
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Takk

    Kommer med en XRP bildeupdate i morgen!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  21. #496
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    har ett spørsmål. hvordan festet du V70 fanger delene? har du evnt bilder?

  22. #497
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Har ikke bilder av det, men er ikke noe heksekunst å få til..

    Her er et bilde av helgens jobbing, tørrsumpen er ferdig koblet opp =)

    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  23. #498
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Har ikke bilder av det, men er ikke noe heksekunst å få til..

    Her er et bilde av helgens jobbing, tørrsumpen er ferdig koblet opp =)

    Se der ja! Slikt liker vi Er stor-fæn av "lite-flex" slanger selv. Også riktige slangeklemmer

    Skal du lage en diffusortrakt eller noe sånnt for å få luft gjennom kjøleren? Eller står den litt på skrå? (vanskelig å se på bildet)...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  24. #499
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    passe seg for sandfella nå da
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  25. #500
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Kjøleren heller litt ja, så strømmer bra igjennom den etter teorien.
    Skal nok lage carbon/kevlar plate under bilen med tiden

    Kjørt motoren på starteren nå for første gang! Tørrsumpsystemet ser ut til å være 100%!
    Kjørte den uten plugger. Skal sette sammen et oppstartprogram på den i morgen tenker jeg, endelig fått tak i en gammel og god laptop :P

    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  26. Takk totoåførr takket for denne posten
Side 20 av 87 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 70 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •