Punkt-MIG'a det kjølevæske røret?
Satt å så på oppvekslinga di til dynamoen... tror ikke det blir litt vel heftig turtall på den dynamoen? Siden jeg regner med du skal varve i duren 8000+...
Maksturtallet ligger vel på rundt 18k på en slik dynamo, og med noe i duren 3:1 i oppveksling så vil den jo varve ca. 24k ved 8000rpm.
Tenker det ville blitt litt dumt om den revner og ødelegger det nydelige motorrommet ditt :(
Det må vel gå å få tak i et større reimhjul til den? Burdte vel ikke bli noe problem med ladding på tomgang heller, kan tenke tomgangen ikke blir helt original med ditt oppsett![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Ehy!? disser du AN-kopplinger!?![]()
Jeg kommer til å bruke AN og MS kopplinger av en praktisk grunn. Men appropos... der det ikke er trykk over 50 Bar kan man bruke sorte tekstilomspunnede slanger, "liteflex" heter de vel...
Får også svart-elokserte AN og MS kopplinger
Koster jo litt da, men skal være enig med deg i at de er mye missbrukt. ALT for mange som bruker AN og MS KUN fordi "det ser kult ut".
Hehe, er helt enig i det du sier flyfaen. Er litt det at alle skal ha det uansett behov eller ej som gjør at jeg ser på det som harry.
Sortelkoksert og tekstilomspunnet kan være mer min stil![]()
Får man brukt tekstilomspunnet med AN.koblinger da? Må man ikke ha noen spesielle koblinger da? Har vurdert det selv, da vanlig stålomspunnen skriker veldig.
Grunnen til at du syns det er jalla THolandsli er vel pga alle kinavarene tenker jeg.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Jeg syns også AN koblinger ser jalla ut. Hvertfall slanger med skrikende røde og blå koblinger. Men disse koblingene er vel også i aluminium? Er vel mye bedre med skikkelige fittings i stål, ala det man får kjøpt på Tess? Noe som tåler å bli skrudd opp og igjen et par ganger og som man ikke skader elokseringen på.
http://www.earls.co.uk/earls/hose/prolite.html
Heter vist pro-lite hos earl's
Bruker vanlig "swivel-seal" koppling som vanlig stålommspunnet.
Kanskje vi skulle opprette en egen AN-MS tråd. Ble litt mye OT fra meg her hos Texascom nå.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Fy f... detta blir bra Anders.
Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo
Takk takk! Moro å høre
flyfaen: Denne utvekslingen er godt utprøvd på denne dynamoen - og fungerer utmerket!
Ang. kjølerøret bruker jeg mine tilgjengelige midler i garasjen, så ting blir desverre deretter.
THolandsli: Tenkte jeg skulle velge min egen stil på bensinslangene, det enkle er ofte det beste til tider![]()
Ang. AN koplinger har jeg en stor haug med sorte alu. koplinger av aller høyeste kvalitet på oljeopplegget. Det samme gjelder de nylonomspunnede sorte slangene! Dette ser helværst gromt ut! Samtidig veier det utrolig lite!
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Fortsatt lei av å gi bilen din creds.. blir liksom aldri slutt på dette her!![]()
an koblinger er fint det. er vel ikke så mye værre en slangeklemmer
åssn blir det med samme dim på slangen inn og ut på pumpa. tenker på slangen mellom catchtank og pumpe. er jo ikke noe trykk der. men det holder kanskje med tyngdekraften + vacuumet fra pumpa.
volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)
Takker
Slangen inn på pumpen er 10mm - ut 8mm..
Felgen, Reodor Felgen...
1987 Volvo 240
10mm ja. sikkert nok.
Systemet ser ut til å fore helt greit i grunn![]()
Felgen, Reodor Felgen...
1987 Volvo 240
10mm og 8mm burdte være nok i haugevis! Er vel snakk om rundt 300 og noe hk sugis så. Bare man passer på å ha større slange på retur, dumt hvis BTR får for mye "mottrykk".
og stor nok retur fra catchen til tanken. kjedlig med trykk i catchn/retur fra motor.
Nyyydeli
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Takk
Kommer med en XRP bildeupdate i morgen!
Felgen, Reodor Felgen...
1987 Volvo 240
Har ikke bilder av det, men er ikke noe heksekunst å få til..
Her er et bilde av helgens jobbing, tørrsumpen er ferdig koblet opp =)
![]()
Felgen, Reodor Felgen...
1987 Volvo 240
passe seg for sandfella nå da![]()
Kjøleren heller litt ja, så strømmer bra igjennom den etter teorien.
Skal nok lage carbon/kevlar plate under bilen med tiden
Kjørt motoren på starteren nå for første gang! Tørrsumpsystemet ser ut til å være 100%!
Kjørte den uten plugger. Skal sette sammen et oppstartprogram på den i morgen tenker jeg, endelig fått tak i en gammel og god laptop :P
![]()
Felgen, Reodor Felgen...
1987 Volvo 240