Ja, tenkte å høre med han og
Ja, tenkte å høre med han og
Har hørt at KM Technics lager bra grenrør, så det blir en telefon der og
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
jepp, men ligger en splitter ny hx35 på tpc akkurat nå, kjørt noen få mil med, 3500 SEK(!), vurderer selv å bytte ut min med akkurat den.. Men helt klart, man vet man får helt nytt hos han, kontra at man plutselig kan sitte med katta i sekken viss man kjøper i blinde i sverige, selv om det som oftest ender bra
Hva med Garret GT3071R?
Han som kjenner til VIPEC dataspruten har brukt den i mang en år til ulike formål og anbefales vistnok.
Fikk vite at et Ferrita eksosanlegg koster ca. 13000kr.
Var litt forskjell på pris i forhold til JT3 som ikke er rustfritt.
Hvor lenge tror dere et ikke rustfritt anlegg holder i "salte" Norge?
Sist endret av regeli; 01/11/10 kl 22:02
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Ja, med annen veiv stiller det seg fort litt annerledes ja.
531 bør også gjøres litt med. Samt en annen kam, da VX3 ikke er noe å satse på i "lengden". Tjener mye mer på en ordentlig kam, og da spesielt om man går vekk fra en sugekam som VX3 er.
Om du ikke vil ha custom-kam, har KM-cams 2 steg med ferdige kammer.
ViPEC sies vel å være ganske likt Autronic SM4. Men om du har penger, ville jeg anbefalt deg å snust på Autronic. F.eks Torgeir Wetterhus (www.wetterhus-racing.no) har veldig peil på SM4, så det er lett å få ordentlig profesjonell hjelp om man skulle ha noen problemer. Torgeir selger og komplette løsninger med SM3, som er det nye sprutet fra Autronic, til en litt rimeligere penge. Han jobber også med å lage ferdige ledningsmatter.
Ellers er jeg enig med noen her, om å velge noe annet enn en lastebilturbo. Det er for lastebiler....
Og ang eksos som også blir pratet om her, ville jeg nok laget meg selv. 13 000 for et rustfritt eksosanlegg som du må sette vinkelkuttern i er bare latterlig dårlig pris.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Sa tenker du på porting av toppen?
Han som jeg snakket med angående vipec har veldig god greie.
Han holder og til i lokalområdet, Håland Tuning.
Vet ikke med GT3071R, men Garrett GT28 funket hvertfall dårlig på rødblokk etter en video TBO postet her for en stund siden. Gikk visst ganske dårlig. Må hvertfall ta det minste kompressorhuset, for disse Garrett turboene har stor kompressor i forhold til eksoshus for disse motorene.
Må ikke velge sånn turbo uansett :P husk at dette også var av "værsting" typen. super duper kulelagere + + + +. jævlig dyr turbo... men, eksosen kom ikke ut :P
Ikke leverer de turboene mye luft når de får noe motstand heller...
så fort de får en topp som ikke klarer svelge unna mye luft så taper de seg godt... nyere kkk27 eller s200 ag leverer mye luft selv om de må jobbe på høyere ladetrykk. er derfor en del biler med sånne turboer går bra selv om det er gjort lite med maskina sjekk ut kompressormappene så ser man hvor breie de er (men les godt. å dra litt i bilene er lett å gjøre for at et mapp skal virke breit )
turbo for 350hk = s200sx serien til borg warner sjekk ut de "mindre" turboene i den serien. fåes fra 46-56mm kompressor
One Ring to rule them all
Har ikke hatt så mye tid til å sjekke rundt i dag, men han svensken som fikser opp motoren kjenner noen som kan porte en 531 toppen for meg til 6500NOK.
Skal sjekke med andre og angående portingen. Litt greit at den er portet for videre trimming, hehe!
Ser at noen på bilforumet anbefaler Tor Øyvind Skinne eller Vidar Strand.
Turbotrimming har og steg 2 kam, så skal ta en prat med di og
Mange som kan porte topper, Wetterhus og bl.annet. SWR jobber vel også med dette. (SWR på forumet)
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Skal høre med Wetterhus angående portingen.
Skal høre med han svensken om de har ordentlig verktøy til å gjøre en porting.
Ventiler må vel og byttes da?
Denne kammen burde vel holde: http://kmcams.com/product_info.php?m...roducts_id=229
Men litt off topic, det er montert el vifte i min 940 og hver gang den starter og viss bil står på tomgang, så drar den turtallet ned og føles som om motor kveles.
Veldig irriterende når man nesten slakket av i rundkjøringene og bilen homper av sted En rask løsning på det?
Skulle egentlig plukket ned mer og sjekket av elkoblinger i motorrom pga. har en dårlig følelse. Må bare ta meg tid en dag
Jeg har en topp med ventiler i orginaldim (dog nye rustfrie) med porting som holder til rundt 400hk. Det er en 530. Så noe større ventiler trenger du nok ikke.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Takk for tilbudet, men den 531 toppen er allerede på plass hos han i Sverige
For et 350HK oppsett, så skal vel org. 531 topp og VX3 kam holde lenge?
Viss jeg vil gå høyere en gang, så er det bare å sende inn topp for porting og skaffe ny kam osv. Er det mye jobb å justere kam inn på nytt?
Det samme har jeg tenkt angående turbo og. 13cen ved 1 bar på 2.9L skulle nok klart seg en stund, så kan jeg alltids ta videre trimming en anneng gang.
Er jo snart på 70k for bare motoren, skal jo ha andre ting på bilen og, hehe!
Det enkleste er nok bare å prøve den nye motoren og se det litt an. Som sagt, så er jeg fornøyd med FK motoren som står i nå med chip trim. Men begynner å bli litt vass etter vanen. Hovedproblemet er at piggdekkene bak slepper på 2nd, 3th gir på tørr vei, så problem er ikke HKene, men å holde hjulene nede på bakken
Gå heller for noe anna enn VX3 kammen, sugemotor kam.....
http://www.ipdusa.com/Volvo-940960/E...6-271-470-453/
Billig og bra.