Understellet er vel greit, men bilen er jo TUNGhan har jo 43534kg støyisolering og
![]()
Understellet er vel greit, men bilen er jo TUNGhan har jo 43534kg støyisolering og
![]()
Nja, ikke pessimist, bare better safe than sorry.
Syns den fungerte greit, godt veigrep. Men den skulle hatt nye foringer i bakstillinga, ny krengehemmer bak med nye foringer og muligens litt større krengehemmer foran. Samt litt stivere fjører bak (de er veldig signe og litt for korte). Da blir det nok værst med det.
Det er vel sånne han har...?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
kan være, er så mye oppdateringer her også at jeg rekker ikke å få med meg althehe
bytter du ut igjen coiloversa bak?kvifor?![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Er ikke fornøyd med GAZ, vil vel ha ordentlig shit, Bilstein![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Oppdatering 31.10.2010 -Litt fintilpassing av eksosen
Fikk på vinterhjula for rundt 1.5 uke siden. Liten nedgradering i utseende, men helt greie vinterfelger syns jeg.
Var så heldig å fikk låne et elektrodeapparat i helga. Så her er downpipe og wastegate retur etter å ha skjært opp litt og tilpasset litt mer. Måtte gjøre litt om på det. Ene grunnen er at downpipe begynte etterhvert å slå borti vangen i venstresvinger og ved pådrag når motoren tipper til høyre. Grunnen til det var at eksosen sto i spenn fordi jeg fikk litt feil vinkel på V-band mot fleksiledd. Så nå er eksosen vridd litt anderledes for maksimal klaring til vanger og vinkelen på V-band mot fleksi er mye rettere enn den var (så og si rett nå).
Måtte også gjøre om på wastegate retur fordi den da ikke passet lenger og fordi den kræsjet i ambulansestaget. Så måtte ta vekk ambulansestaget igjen når wastegate retur ble montert. Nå er wastegate returen gjordt litt høyere der den går inn på DP så det er bedre plass.
Et bilde fra andre siden.
Ikke så god plass til rørene som skal ned der når wastegaten står der den står. Ikke så lett å bytte oljefilter eller nå, må pelle av et eksorør for å gjøre det hvor den øvre klemma kan være litt bitch av og til. Men det får gå inntil videre, blir vel ekstern oljekjøler en gang og filterflytter og da er det ikke noe problem lenger.
Litt bedre plass mot vangen nå. Det skal gå fint det der, men tror nok plassen fortsatt er litt knapp når motoren lener seg. Så skal prøve å få på et motorfeste til i overkant av motoren så fort som mulig sånn at den ikke flytter på seg så mye.
Mye oljesvetting baki der og gitt, ikke sikker på hvor det kommer fra, men mistenker at det renner ut fra fordeleren. Simringen i selve fordeleren er ikke helt god. Må få fikset det en gang, avfettet alt og få spylt med høytrykk
.
Fortsatt litt liten plass til ambulansestaget dessverre, men finner nok på noe der. Får se hvor mye det er om å gjøre når øvre motorfestet er på plass mtp hvor mye røret der flytter på seg. Ble mye bedre plass enn det var ihvertfall, da var det 2cm unna at det i heletatt gikk an å få på staget når røret var der.
Nå er rørene tatt av igjen og skal leveres til noen som har TIG apparat og kan å bruke det. Så skal evt innvendige kanter slipes og blir nok montert en av de førstkommende dagene til uka. Tenkte å dra litt eksosbandasje på det samtidig hvis jeg har nok igjen
.
Har også kjøpt inn en stor 3.5" 50cm lang oval lyddemper som skal byttes ut med den 25cm lange bakre lyddemperen jeg har nå. Etter hva jeg har målt ut nå skal det akkurat gå å få plass til den med ca 0.5cm klaring bakover mot hengerfestebjelken med litt triksing. Kommer tilbake til det prosjektet senere.
"Nå er rørene tatt av igjen og skal leveres til noen som har TIG apparat og kan å bruke det . Så skal evt innvendige kanter slipes og blir nok montert en av de førstkommende dagene til uka. Tenkte å dra litt eksosbandasje på det samtidig hvis jeg har nok igjen ."
Skjønner ikke vitsen i å tigge de røra der. De kan du få noen til å sveise med mig i stedet. Det var mindre pent det du har gjort med pinne apparatet må jeg si.
Det er rustfritt så enten må det tas med TIG eller MIG med rustfri tråd. Jeg har ikke noen av delene selv, så det kan like godt tigges når først noen andre skal gjøre det så blir det helt strøkent.
At punktinga mi med pinne ikke blei så pent er jo ikke så rart, men poenget er bare at det henger sammen til det skal tigges. Fikk ikke tak i andre pinner enn de universalpinnene de har på Clas Ohlson i farta eller og de er ikke akkurat lett å sveise med :(. Jeg fikk hvertfall ikke dreisen på de, var mye lettere med de litt tykkere pinnene fra Biltema.
Hvorfor det? Er jo bare å punkte det med TIG, skjære vekk pinnesveisene og så dra over hele med TIG? Er gjordt flere andre steder det, har blitt strøkent det. Hadde jeg hatt mulighet til å sitte å tigge det selv så hadde jeg gjordt det, men når det ikke er mulig må man gjøre det beste ut av det.
du skulle dratt innom tess. de har rustfri tilsats til MMA sveis.
Tror eksosen blir bra jeg. Liker i hvertfall størrelsen![]()
her har høna bæsja ser jeg :P neida. øvelse gjør mester.
går nok bra å punkte sammen litt med pinne.
ser det er litt glippe der du har endra. blir jo litt sånn noenganger.
men hvordan er det å fylle den med tig? har fylt noen glipper med miggen men aldri med tig. bare og fylle litt og litt som med mig?
blir nok bra tilslutt![]()
volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)
jeg synes det er lettere å fylle gliper med mig, har ikke sveisa så veldig mye med tig, men jeg klarer å fylle små gliper, men litt større gliper sliter jeg med, kanten bare smelter vekk hvis man ikke får smelta begge sider av glipa og fyllt på med pinnen fort nok.