Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 76 av 92 FørstFørst ... 26 66 74 75 76 77 78 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1.876 til 1.900 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1876
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Understellet er vel greit, men bilen er jo TUNG han har jo 43534kg støyisolering og
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  2. Takk kjellt takket for denne posten
  3. #1877
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Understellet er vel greit, men bilen er jo TUNG han har jo 43534kg støyisolering og
    Får jeg lov til til å sitere den?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  4. #1878
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Får jeg lov til til å sitere den?
    Be my guest
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  5. #1879
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    pessimist:P

    funka bilen greit på bane med det understellet du har no syns du?
    Nja, ikke pessimist, bare better safe than sorry .

    Syns den fungerte greit, godt veigrep. Men den skulle hatt nye foringer i bakstillinga, ny krengehemmer bak med nye foringer og muligens litt større krengehemmer foran. Samt litt stivere fjører bak (de er veldig signe og litt for korte). Da blir det nok værst med det .

  6. #1880

  7. #1881
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det er vel sånne han har...?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  8. #1882
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    kan være, er så mye oppdateringer her også at jeg rekker ikke å få med meg alt hehe

  9. #1883
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Er de jeg har alt, ja . Helt like dempere bare at det nedre festet er litt anderledes på de til MK2.

  10. #1884
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Har ikke skjedd så mye her på en stund dessverre. Grunnen er at jeg må spare litt penger . Men kommer til å skje litt denne helga, blir å fikse noen problemer med eksosanlegget forhåpentligvis.

    Har oppdatert planene i førsteposten!

  11. #1885
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    bytter du ut igjen coiloversa bak?kvifor?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  12. #1886
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Er ikke fornøyd med GAZ, vil vel ha ordentlig shit, Bilstein
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  13. #1887
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    bytter du ut igjen coiloversa bak?kvifor?
    Det blir ikke med det første. Sikkert ikke før om lenge.

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Er ikke fornøyd med GAZ, vil vel ha ordentlig shit, Bilstein
    Yep, stemmer det . Gaz coiloverene var egentlig ganske midlertidig.

  14. #1888
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 31.10.2010 -Litt fintilpassing av eksosen




    Fikk på vinterhjula for rundt 1.5 uke siden . Liten nedgradering i utseende, men helt greie vinterfelger syns jeg.







    Var så heldig å fikk låne et elektrodeapparat i helga . Så her er downpipe og wastegate retur etter å ha skjært opp litt og tilpasset litt mer. Måtte gjøre litt om på det. Ene grunnen er at downpipe begynte etterhvert å slå borti vangen i venstresvinger og ved pådrag når motoren tipper til høyre. Grunnen til det var at eksosen sto i spenn fordi jeg fikk litt feil vinkel på V-band mot fleksiledd. Så nå er eksosen vridd litt anderledes for maksimal klaring til vanger og vinkelen på V-band mot fleksi er mye rettere enn den var (så og si rett nå).

    Måtte også gjøre om på wastegate retur fordi den da ikke passet lenger og fordi den kræsjet i ambulansestaget. Så måtte ta vekk ambulansestaget igjen når wastegate retur ble montert. Nå er wastegate returen gjordt litt høyere der den går inn på DP så det er bedre plass.







    Et bilde fra andre siden.







    Ikke så god plass til rørene som skal ned der når wastegaten står der den står. Ikke så lett å bytte oljefilter eller nå, må pelle av et eksorør for å gjøre det hvor den øvre klemma kan være litt bitch av og til. Men det får gå inntil videre, blir vel ekstern oljekjøler en gang og filterflytter og da er det ikke noe problem lenger.







    Litt bedre plass mot vangen nå. Det skal gå fint det der, men tror nok plassen fortsatt er litt knapp når motoren lener seg. Så skal prøve å få på et motorfeste til i overkant av motoren så fort som mulig sånn at den ikke flytter på seg så mye.

    Mye oljesvetting baki der og gitt , ikke sikker på hvor det kommer fra, men mistenker at det renner ut fra fordeleren. Simringen i selve fordeleren er ikke helt god. Må få fikset det en gang, avfettet alt og få spylt med høytrykk .







    Fortsatt litt liten plass til ambulansestaget dessverre, men finner nok på noe der. Får se hvor mye det er om å gjøre når øvre motorfestet er på plass mtp hvor mye røret der flytter på seg. Ble mye bedre plass enn det var ihvertfall, da var det 2cm unna at det i heletatt gikk an å få på staget når røret var der.


    Nå er rørene tatt av igjen og skal leveres til noen som har TIG apparat og kan å bruke det . Så skal evt innvendige kanter slipes og blir nok montert en av de førstkommende dagene til uka. Tenkte å dra litt eksosbandasje på det samtidig hvis jeg har nok igjen .

    Har også kjøpt inn en stor 3.5" 50cm lang oval lyddemper som skal byttes ut med den 25cm lange bakre lyddemperen jeg har nå. Etter hva jeg har målt ut nå skal det akkurat gå å få plass til den med ca 0.5cm klaring bakover mot hengerfestebjelken med litt triksing. Kommer tilbake til det prosjektet senere.
    Sist endret av ChrML; 31/10/10 kl 21:22

  15. #1889
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Frøya
    Innlegg
    312
    Antall takk

    Standard

    "Nå er rørene tatt av igjen og skal leveres til noen som har TIG apparat og kan å bruke det . Så skal evt innvendige kanter slipes og blir nok montert en av de førstkommende dagene til uka. Tenkte å dra litt eksosbandasje på det samtidig hvis jeg har nok igjen ."

    Skjønner ikke vitsen i å tigge de røra der. De kan du få noen til å sveise med mig i stedet. Det var mindre pent det du har gjort med pinne apparatet må jeg si.

  16. #1890
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Svært så hyggelig da racing242.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  17. #1891
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av racing242 Vis post
    "Nå er rørene tatt av igjen og skal leveres til noen som har TIG apparat og kan å bruke det . Så skal evt innvendige kanter slipes og blir nok montert en av de førstkommende dagene til uka. Tenkte å dra litt eksosbandasje på det samtidig hvis jeg har nok igjen ."

    Skjønner ikke vitsen i å tigge de røra der. De kan du få noen til å sveise med mig i stedet. Det var mindre pent det du har gjort med pinne apparatet må jeg si.
    Det er rustfritt så enten må det tas med TIG eller MIG med rustfri tråd. Jeg har ikke noen av delene selv, så det kan like godt tigges når først noen andre skal gjøre det så blir det helt strøkent.

    At punktinga mi med pinne ikke blei så pent er jo ikke så rart, men poenget er bare at det henger sammen til det skal tigges. Fikk ikke tak i andre pinner enn de universalpinnene de har på Clas Ohlson i farta eller og de er ikke akkurat lett å sveise med :(. Jeg fikk hvertfall ikke dreisen på de, var mye lettere med de litt tykkere pinnene fra Biltema.

  18. #1892
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Frøya
    Innlegg
    312
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det er rustfritt så enten må det tas med TIG eller MIG med rustfri tråd. Jeg har ikke noen av delene selv, så det kan like godt tigges når først noen andre skal gjøre det så blir det helt strøkent.

    At punktinga mi med pinne ikke blei så pent er jo ikke så rart, men poenget er bare at det henger sammen til det skal tigges. Fikk ikke tak i andre pinner enn de universalpinnene de har på Clas Ohlson i farta eller og de er ikke akkurat lett å sveise med :(. Jeg fikk hvertfall ikke dreisen på de, var mye lettere med de litt tykkere pinnene fra Biltema.
    Poenget mitt er at det er så å si umulig å få det helt strøkent med det utgangspunktet der. Roser deg for å prøve, men når man først legger så mye arbeid og penger i rustfri eksos, så er det ille at du har brukt pinner på det. Men det blir sikkert bra til slutt.

  19. #1893
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av racing242 Vis post
    Poenget mitt er at det er så å si umulig å få det helt strøkent med det utgangspunktet der. Roser deg for å prøve, men når man først legger så mye arbeid og penger i rustfri eksos, så er det ille at du har brukt pinner på det. Men det blir sikkert bra til slutt.
    Hvorfor det? Er jo bare å punkte det med TIG, skjære vekk pinnesveisene og så dra over hele med TIG? Er gjordt flere andre steder det, har blitt strøkent det. Hadde jeg hatt mulighet til å sitte å tigge det selv så hadde jeg gjordt det, men når det ikke er mulig må man gjøre det beste ut av det.

  20. #1894
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    du skulle dratt innom tess. de har rustfri tilsats til MMA sveis.

  21. #1895
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Ser fortsatt ikke problemet med å skjære vekk pinnesveisene når det skal dras over med TIG? Å helsveise det med pinne er vanskelig å få bra så det hadde ikke blitt gjordt uansett.

  22. #1896
    Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Tror eksosen blir bra jeg. Liker i hvertfall størrelsen

  23. #1897
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ser fortsatt ikke problemet med å skjære vekk pinnesveisene når det skal dras over med TIG? Å helsveise det med pinne er vanskelig å få bra så det hadde ikke blitt gjordt uansett.
    det er null stress!!kjem til og bli kjempe bra!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  24. #1898
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ollimo Vis post
    Tror eksosen blir bra jeg. Liker i hvertfall størrelsen
    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    det er null stress!!kjem til og bli kjempe bra!
    Takk, hyggelig å høre!

  25. #1899
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    her har høna bæsja ser jeg :P neida. øvelse gjør mester.
    går nok bra å punkte sammen litt med pinne.

    ser det er litt glippe der du har endra. blir jo litt sånn noenganger.
    men hvordan er det å fylle den med tig? har fylt noen glipper med miggen men aldri med tig. bare og fylle litt og litt som med mig?

    blir nok bra tilslutt
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  26. #1900
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    jeg synes det er lettere å fylle gliper med mig, har ikke sveisa så veldig mye med tig, men jeg klarer å fylle små gliper, men litt større gliper sliter jeg med, kanten bare smelter vekk hvis man ikke får smelta begge sider av glipa og fyllt på med pinnen fort nok.

Side 76 av 92 FørstFørst ... 26 66 74 75 76 77 78 86 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •