Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Bytte fra ET til FK motor. Ledningsnett?

  1. #1
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Bytte fra ET til FK motor. Ledningsnett?

    Har prøvd å søke litt, men føler ikke jeg får noen konkrete svar.
    Jeg har planer om å bytte ut ET motoren min med en FK med underspyling fra 940. Men hvordan gjør jeg med ledningsnettet, hjerne(r) ?

    Dette har jo blitt gjort x antall ganger før, men kan noen hjelpe meg litt her?

  2. #2
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    skal du bare bytte ut selve motoren og bruke det orginale innsprutet?

  3. #3
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Er vell best å bruke innsprutet fra FK motoren?

  4. #4
    Registrerte brukere Autotech sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Notodden
    VCCN medlemsnummer
    2053
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    skal du bruke sprutet fra FK må du bytte ledningsnett.. hvis ikke har du ikke kaldstart.men går fint å bruke ET sprutet.skal være bolt on det motorbyttet.

  5. #5
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Vil helst bytte til LH 2.4 nett.. Åssen er det å bytte?

  6. #6
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ledningsnett, vil det si ledningene til lys, speedometer, dashbord osv. også?
    Eller er det bare kablene til motoren fra hjernen som skiftes?

  7. #7
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    jeg har akkurat gjort den jobben du har planer om nå. henta meg et 940 nett. men siden jeg ikke er så glad i spagetti lednings nett ga opp detta. så skaffa jeg meg et 240 lh2.4 nett som gjorde jobben en GOD del lettere. 940 nettet går langt inni bilen å går til lys dash spedo og hele sulamitten egentlig. men 240 nettet går bare til motor styringa og bensin pumpa.
    Sist endret av PVT; 22/10/10 kl 09:50

  8. #8
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9200

    her er det skrevet litt mer inngåene om hva du må gjøre.

  9. #9
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Blir litt klokere, men.. Forvirret!

  10. #10
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    *hvis du skaffer deg et 240 LH 2.4 nett så blir det veldig mye enklere å koble opp
    *du kan fortsatt bruke resten av lednings nettet som er i bilen fra før

  11. #11
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Så fjerner bare alle ledninger som går til motoren og legger opp 240 motornettet, kobler til bensin og tennings hjerne som hører til FK'n. Så havner bensinreelet på passasjersiden sammen med hjernene? hva med hjernen til tomgangsregulatoren som sitter bak spaken til panseråpneren? må vell byttes den og? Er alt annet enn bensinrelet plassert likt? Er det "delt" slik at jeg kan plugge ut nettet til motoren min og plugge i 240 nettet? (Er klar over at noen ledninger må legges opp ekstra) også må man lodde inn motstander til dysene.. Men trenger jeg motstander hvis jeg skal bruke R-dyser?

  12. #12
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ingen? Trodde det var mange her som hadde putta FK i 740?

  13. #13
    Registrerte brukere abarth racing sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    halden
    Innlegg
    153
    Antall takk

    Standard

    ta vekk gamle nettet. sett inn 240 nettet og hjerner og koble opp ledningene til nettet slik:
    http://www.bilforumet.no/200-serien/...a-f-fk-ft.html

    så tut og kjør

  14. #14
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Men hvis jeg skal bruke større dyser enn de orginale fra FK motoren? Hva med motstandene da?

  15. #15
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Slik jeg ser det trenger man ikke lodde inn formotstander hvis man skal bruke s60r dyser?
    Hvilket sluttnr må det være på 3" LMM? funker det med en fra 960?

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Hvis du skal bruke s60r dyser eller høyohmsdyser generelt så trenger du ikke koble inn motstanden.

    jeg ville nå ha koblet med motstanden og kjørt moton med org dyser og luftmassemåler først for å se at allt fungere som det skal..for så å bytte delene etterpå.

    mye enklere ang eventuell feilsøking..

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •