Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  133
Side 8 av 29 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 714

Tråd: Volvo 740R Breddet. Superstar Bügel. TIL SALGS

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Kan ikke si eg e så kjempe stolt av den 940ìen. Grei jobb bil, men vurderer å selge den neste år. Da selger jeg den med felger. En gøy bil å kjøre. Skal se om eg får lagt opp noen bilder av den senere i dag.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Her er noen bilder av bruks bilen. Har lakket litt deler siden den gangen her da. Også kommer det på nye fangere som er hel lakkert til våren. =)

Og om du ikke skulle få nok av MiMène, her er et bilde til, de er ikke i like bra stand no lenger. Har tross alt viet de 2 siste årene kun på 740ìen. Så det er begrenset med hva man har av tid til 2 biler. =)

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Det var et sett VELDIG shiny MIM's..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Antall takk

Standard

Greit med ett livsfarlig elektrolysebad på vekstedet ser det ut som :P

Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    hjartdal/telemark
    Antall takk

Standard

det var noen strøkene mim's, bilen var ikke så værst den heller, likte farger å høyden på den

Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    verdal`n
    Antall takk

Standard

her er en video av svenske wempa som også har bredda en 740 og en annen film av samme biln me annen lakk. og en video av ombygging av en 945

http://www.youtube.com/watch?v=dkC5_I5ql5k

http://www.youtube.com/watch?v=ymyyc...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ANY2E...eature=related
    Sist endret av pinkvolvo240; 05/10/10 kl 02:52
    volvo 240-87 under oppbygging
    har hatt:
    opel vectra 1,7td -94. volvo 240
    golf 1. opel b ascona -77
    volvo 240 87 delebil. eid i lag me turbosteffe

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av pinkvolvo240 Vis post
    her er en video av svenske wempa som også har bredda en 740 og en annen film av samme biln me annen lakk. og en video av ombygging av en 945

http://www.youtube.com/watch?v=dkC5_I5ql5k

http://www.youtube.com/watch?v=ymyyc...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ANY2E...eature=related
    Hei. Takk for link til filmer. =) Var på Vallåkra i år og så på en del breddede volvo 740. Hadde gledet meg til å se bilen til Wempa. Han har virkelig fått et gjennomført bygge. Mangen gode detaljer, osv, desverre skuffet bilen til noen av forventningene.

Skulle jeg har kåret en vinner i årets 700 klasse hadde det blitt denne : http://www.garaget.org/?car=7846 Den har tatt noen snarveier her og der. Men totalt sett et veldig gjennomført bygge. Breddingen er gjort på den "riktige" måten. Samtlige detaljer som nøkkel hull, lister og bakluke lås er fjernet. Den har også luft senk. Videre er det den bilen som jeg på vallåkra kunne se hadde gjort de beste tekniske fremførelser med tanke av tilpassing av framskjermer inn mot fram før, og bakdør inn mot fram dør nede. Jeg personlig hadde kun endret til en annen fram fanger. Men ellers hadde jeg beholdt bilen slik som den er.

Wempa sin er forøvrig til salu i sverige.

Det er flere ulike måter å bredde på, det finnes snarveier her og, alt er jo ut i fra hva man personlig selv liker. Men den peneste breddingen er den hvor du prøver å beholde den samme avstanden fra kanalen og opp til hjulbuen. Dette er noe som så klart ikke er så helt enkelt.

Dette har Wempa gjort, den røde 740 som står linket til, Turboevensen.

Her er 2 ulike måter å bredde på, den første er den som jeg selv ser på som den peneste http://www.garaget.org/?car=126187&image=1977731

den andre her er den som jeg selv mener er litt feil http://www.garaget.org/?car=134946&image=1242574

Viss du studerer de to bildene ser du at den turkise bilen er mye bredere helt nede, det fører til at du får en veldig flat linje på døren helt nede. http://www.garaget.org/?car=134946&image=1242581

Da gjømmer du litt kanten av felgen.

Når du ser linjene på denne bilen her, ser du at felgene stikker seg litt ut, det er hva jeg ser på som riktig. Du gjømmer ikke hjulene dine, og bilen får også et enda mer sportslig utsene. http://www.garaget.org/?car=57803&image=521368

Jeg skal selfølgelig ikke dømme hva som er riktig å galt. Det er jo absolutt opp til en og envær å dømme, hva man liker og ikke liker. Pris vinner i 900 klassen var jeg 100% enig i, absolutt et gjennomført bygge, og banebrytende.

I 700 klassen var eg desto mindre fornøyd. 2 plassen skulle etter mine øyne ikke vært på pallen en gang. Det er mine øyne, med sparkel sprekker og det som er. En bil som burde vært på pallen år etter år etter år er denne http://s52.photobucket.com/albums/g1...dited-1.jpg%26

Den er så gjennomført at det er til å få frysninger av. Siden den kun er breddet 2,5 cm så gjør det jobben litt lettere. Det blir lettere å skjule de vanskelige linjene osv. Men dette er en bil som virkelig er 100% gjennomført. Har alltid digget den bilen, og i år har den vært solgt en rekke ganger.

Håper ikke noen lar seg støte av det jeg skriver innpå her, da må jeg bare beklage. Jeg har nok gjort feil selv på mitt eget prosjekt. Jeg har på lik linje som mangen andre ikke breddet mer en 1 740. Men jeg ser at det er forskjell på folk. Det er noen som bruker 2 år på å bredde en bil, fordi det rett og slett tar 2 år, også er det noen som bruker 2 uker, fordi de bare skal ha en breddet bil.

Her er en litt typisk slurv http://www.garaget.org/?car=35994&image=1471077

Anbefaler alle som planlegger å bredde og ta seg god tid, ikke høgg løs, vær nøye. Når du til slutt ser resultatet så vil nok smilebåndet komme på plass.

Kan føye til slutt til at no går 740 som den skal, den har virkelig våknet fra dvalen sin. Klør etter å få den på veien nå. Men den vil nok ikke være å se i Bergen før til April neste år. =)
    Sist endret av Frode740R; 05/10/10 kl 07:37

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

940en din er skikeleg fin!perfekt høgde og blanke felgarein legg ikkje så lett merke til at felgane er 16" når bilen er så låg heller..

er einig med deg om den turkise 740en, den bilen er heilt utrulig flott!
    sjølv om utsida er enkel ser det bra ut og det virkar som det har vært ett seriøst bygg, og ein kar som har tatt seg god tid for og få det bra
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Greit med ett livsfarlig elektrolysebad på vekstedet ser det ut som :P
    Er nok ikke elektrolysert disse her. =) Her er det gnikket og gnikket.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    verdal`n
    Antall takk

Standard

den turkise va nice ja.. den var gjennomført!. sånn bil du passerer og så tenker pen farge.. og så stopper opp og stusser og går tilbake. får en ser at det er noe som ikke stemmer ^^
    har hatt:

Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    verdal`n
    Antall takk

Standard

jeg syns mim felgene dine var rå! men jeg syns de blir litt små på en sånn bil. heller fått tak i meg et sett mim 17" og gjort det samme med de
    har hatt:

Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    Antall takk

Standard

Da var det din bil vi passerte på mekonomen i bergen under gatebil bergen, husker rf skilta å felga

Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Antall takk

Standard

Mangler bare svak toning og R vinge på 940en
    Bor du nær Bergen og vil ha bilder av bilen din? Send meg en PM!

'98 Volvo V70 2.5TDi - '86 Yamaha XT350
    x: '91 Audi 80 1.8 - '00 Audi A3 1.8T Quattro - '76 Volvo 244 1.9DL

Registrerte brukere Refinement! sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stavanger
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Frode740R Vis post

Håper ikke noen lar seg støte av det jeg skriver innpå her, da må jeg bare beklage. Jeg har nok gjort feil selv på mitt eget prosjekt. Jeg har på lik linje som mangen andre ikke breddet mer en 1 740. Men jeg ser at det er forskjell på folk. Det er noen som bruker 2 år på å bredde en bil, fordi det rett og slett tar 2 år, også er det noen som bruker 2 uker, fordi de bare skal ha en breddet bil.
    Tror ikke mange lar seg støte av noe av det du skriver her. Kan ikke si meg mer enig. Desverre er det slik at mange svenske bygg man ser på nettet er en stor skuffelse når man gransker dem live, med mange snarveier og dårlig finish.

Kan ikke si annet enn at jeg ser en potensiell Vallåkra-vinner i bygget ditt, om dommerne kommer over at "mest-mulig-ombygd-plastic-fantastic" bør premieres. Takke meg til biler som ser relativt "enkle" ut, der man avdekker diskrete gjennomtenkte detaljer jo mer man studerer. Ser frem til å se bilen din live. Lykke til med bygget
    "Mindre e så jækla mye merr"

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Refinement! Vis post
    Tror ikke mange lar seg støte av noe av det du skriver her. Kan ikke si meg mer enig. Desverre er det slik at mange svenske bygg man ser på nettet er en stor skuffelse når man gransker dem live, med mange snarveier og dårlig finish.

Kan ikke si annet enn at jeg ser en potensiell Vallåkra-vinner i bygget ditt, om dommerne kommer over at "mest-mulig-ombygd-plastic-fantastic" bør premieres. Takke meg til biler som ser relativt "enkle" ut, der man avdekker diskrete gjennomtenkte detaljer jo mer man studerer. Ser frem til å se bilen din live. Lykke til med bygget
    Tusen Takk du. =) Setter pris på komplimang. =)

Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    verdal`n
    Antall takk

Standard

så enig med refinement. har en kompis av meg fra sverige som har byggd en del volvo og eid en del pene også.. norskbyggde volvoer er finere og bedre veldig ofte!
    har hatt:

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Hei, hadde bilen på en første test runde for litt siden. Se at motoren gikk skikkelig. Etter litt jussing gikk den bra, lærte litt av turen, og rettet på feilene dagen etter. Så no går bilen riktig friskt. Får Bredbånds lambda om ikke lenge, så da skal eg jusse inn bensin skikkelig og. Har tenkt å innvistere i en elektronsik boost kontroller, men er desverre litt uerfaren på området. Trenger gjerne tips og slik til hva en anbefaler her.

Har sett på Greddy og Blitz og litt på HKS. De er jo alle i utgangs punktet bra, men etter hva venner av meg erfarer så har enkelte av disse vært vanskelig å betjene, ikke så enkel å forstå seg på alltid.

Her er i allefall litt bilder fra min lille prøvetur, det er noen år siden jeg selv kjørte den, 5 januar 2007 kl 06:35 for å være helt nøyaktig. =)

Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Antall takk

Standard

liker fremgangen! ser sykt bra ut!

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Dette blir så rått når den blir lakkert

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Antall takk

Standard

Snasent :¤
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Antall takk

Standard

Virkelig imponert
    Det ser jo ut som bilen er breddet/ombyggd orginalt.
    Femmer skal være rettstillt

Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    Antall takk

Standard

Liker både bilen din og tråden her Blir JÆVLI bra
    veldig enig i det du sier anngående bredding. Mye rart der ute, og så veldig godt det på vallåkra. Var tydeligvis bredding som var "inn" iår..hehe

Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Mulig det står en plass her, men hvilken bakfanger er det som står på bilen?

Og helt nydelig prosjekt, riktig til hver minste detalj og det gir jo innspirasjon og pågangsmot til eget prosjekt. Stå på!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av OleKristian Vis post
    Mulig det står en plass her, men hvilken bakfanger er det som står på bilen?

Og helt nydelig prosjekt, riktig til hver minste detalj og det gir jo innspirasjon og pågangsmot til eget prosjekt. Stå på!
    Bak har jeg montert en V90 fanger. Godt å høre at eg gir pågangsmot, er inne i min 3 vinter på prosjektet nå. Det krever mye tolmodighet. Men jeg har begynt å se enden på prosjektet mitt, og det syns jeg selv er litt trist. For meg er dette blitt nesten en livs stil. Forme og lage, jeg har gjort mye mer med denne bilen enn hva jeg har lagt ut bilder av.

Kommer flere bilder av prosjektet når alt er ferdig. Bilen skal lakkeres April 2011. =) Gleder meg. Hele prosjektet ble utsatt nesten ett år pga av jeg fikk prolapps i ryggen i fjor, og at det ble tidenes lengste hvite vinter. Målet er å få bilen grunnet med slipe grunning før vinteren kommer, la den stå til Januar, så slipe ned, hive på enda et lag med slipe grunning. Også la den stå til April. Dette for å la alt sige å ligge seg pent slik at når bilen lakkes i April så er alt på stell. =)

Desverre blir det ikke så veldig mye bilde og oppdateringer i denne perioden. Kommer nok til å jobbe med en del detaljer og slikt. Men man må jo ha noe å vise fram når bilen er ferdig og. =)

Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Antall takk

Standard

Mye styr og montere V90/965 bakfanger?

Kan sikkert ta det over PM eller no

Side 8 av 29 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder