kjør heller med 16t.
evt chip og skru opp litt trykk
tviler på du vil merke så veldig mye forskjell med det... er omtrent samme str på eksosdelen bare en anelse større komp del....
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
Jojo,skjønner jo det, at han vil ha en turbo på bilen som skal vare, i og med at han nok kjører nokså fornuftig. Mente ikke å presisere at du/dere hadde gjort et dårlig kjøp, syntes bare prisene var ganske hårreisende i forhold til noe nokså større. Turboneticsen min holder nok også bra lenge om man kjører fint
'94 940 TIC - Turbonetics Edition
Men hva med denne da?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo...#ht_1327wt_939
Hvis du ikke har kjøpt fra sverige enda så hadde kanskje dette vært noe?
Omregnet i norske kr blir det ca 4460kr med frakta.
Hvordan er en slik turbo sammenlignet med 15g/16t?
X: 1995 945 Lt
X: 1986 745 Tic
Sier jo at jeg skjønner hvorfor han vil ha 13c, slapp av.
Men som nevnt tidligere, mekonomen selger for 10K, ikke kom å si at det ikke er noe overpriset....
'94 940 TIC - Turbonetics Edition
13c-en gir mye bedre kjørbarhet enn de gamle Garrett turboene som satt på Volvo .
Nja, det er jo egentlig ikke så ille norske priser tatt i betrakning. En ny turbo koster, selv om det er en liten 13c. Turbomeck skal jo ha 5800 SEK for en 16T, og da er ikke kompressorhuset helt nytt engang og det er svenske priser . 13c-en er nok 3-5000 kr billigere å importere fra eBay kontra Mekonomen, men det er ca det samme man sparer på å importere andre turboer og dyre ting fra utlandet.
http://cgi.ebay.com/MITSUBISHI-TD04H...#ht_4198wt_905
Så jeg burde heller kjøpe 15g eller 16t istedenfor den garrett saken?
X: 1995 945 Lt
X: 1986 745 Tic
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Neida, nyere Garrett er bra . Tenkte på de gamle Garrett-ene. Type de som satt på 740 og enkelte eldre 940, de er rimelig trege kontra 13c.
Virker som KKK stort sett er veldig lettdrevne, ja. Veldig imponert over KKK27-en min. De mindre KKK-ene er sikkert like lettdrevne i forhold til størrelsen, kanskje raskere enn 13c-en? Tenker da på KKK24 og lignende.
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
stress! alle sier forskjellig.. går for 16t. svensken sier at alle kjører med det i stedet for 13c. så får det bli som det blir.. overført penger allerede så.
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
var ikke det som ble diskutert... snakket om garreten som ble levert på FT!!
den er bare hakket større enn 13c..
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Er en T025 eller noe på 89 og nyere, den er ganske liten ja. Mulig samme turboen sitter på de enda eldre FT-ene også. Men ja, er nokså stor forskjell på den og ET-turboen.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Fått turboen nå. Den passer ikke i det hele tatt! Oljeretur peker oppover, og uttaket til trykkrøret til intercooleren peker nedover. Går ann å vri kompressorhuset, men da passer ikke wastegateklokka. Veit det går ann å sveise nye fester, men gidder ikke å begynne med dette. Leverer den tilbake.. Eller kanskje noen andre her som vil kjøpe den? Fabrikksny 16t.