Fikk opp feilkode 113. ved gasspådrag puttrer det å smeller det?? får ikkje opp rpm. noe tips?? takk på forhånd.
Fikk opp feilkode 113. ved gasspådrag puttrer det å smeller det?? får ikkje opp rpm. noe tips?? takk på forhånd.
Lambda Sonden din, som er litt på trynet.
Les her
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=8969
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
kanskje det ja..når bilen har stått litt virker den fint..men etter 2-5 min kjøring begynner det.
i følge det skjemaet jeg fikk av volvo så er det insprutsventiler altså dysene som gir feilkode 1.1.3 så rart det er lambdaen da?
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
1-1-3* Short-term fuel trim. Faulty control. Fuel trim (lambda control) too lean or rich.
Du kunne ikke scannet inn papirene fra Volvo og lagt ut på den siden jeg postet tidligere i tråden her?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
leste i haynes boka til 240 der står det at feilkode113 er fel i branselinsprutara(¨dyser).
i dag har eg bytta lamda, spjeldhusregulatoren, tenningsmodulen...fortsatt samme feil..
Har du kjørt dysetest? Les på linken min for informasjon. "Self-Test"
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Prøv det, kanskje en av dysene dine henger. Når du kjører dysetest tar du en forlenger og holder på en og en dyse, og bruker den som et "stetoskop" for å høre om den aktuelle dysa åpner og lukker.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Kan vel også komme av falskluft, frieksos eller feil med LMM. Indikerer egentlig bare at blandingen er feil, ikke direkte hva som er årsak.
@Joakim-G_R: er det skemaet du la ut for det europeiske markedet eller usa/canada og sånt? har sett flere forskjeller på de jeg har finni på amerikanske sider og de jeg fikk av volvo norge.
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Det vet jeg ærlig talt ikke. Har du papirene enda? Hva var forskjellen? Har for meg at de ikke har laget forskjellige feilkoder for de forskjellige markedene, men det kan jo hende.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
det er volvo så det kan fort hende men fant samme skjemaet på denne sidenhttp://240.se/ akkuratt samme skjemaet som jeg fikk på volvo
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
var ikkje dysene...dem har eg byttet. når feilen oppstår begynner det å blese luft ut filtere på turbon. så tar eg av ledningen på lmm då går den finere mem det er vell på grunn av at den ikkje måler da...så begynner å lure på om det kan vere noe med turboen viss det er muli..resirk ventil på turbo har eg og sitt på å den var ok..
ingen so har noen flere tips??
Kanskje du skal forklare litt mer av hva du har og hva du har gjort med motoren.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Motoren er ein org 98mod b230ft med 531 topp. bilen er ein 240 1990 mod. eineste eg har gjort med motoren er å bytte topp til 531...blokka er godt 60000km. tok og en komp test å den var ok. Brukte og ein tenningspistol når feilen oppstår å då hopper tenninga opp og ner. har prøvd å bytte hjerner og men samme feil fortsatt. satte i motoren fo ca 2 månder sidar å har virket helt fint fram til ca for 1 uke sidan.
Tenningsmodul? Svinghjulssensoren?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Svarer eg:- Sving sensor og tenningsmodul er bytta
falskluft, LMM?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
har og sjekket for falsk luft å lmm er og ok. men det som er så løye er at motoren kan gå fint når du starter den så plutselig så kommer feilen..i går kjørte eg 10-15 min å bilen virket fint. stoppa den å etter start igjen så begynte det etter eit par min igjen.
matepumpe i tank? jording til matepumpe? lekkasje på gummibelg frå matepumpe. Du kan jo måle bensintrykket og sjå om du har noko problem der.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
ja er ein mulighet...får lage meg eit t-stykke med ein måler på.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L