Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  827
Side 17 av 87 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 67 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 425 av 2151

Tråd: Texascom: Volvo 240 BTCC

  1. #401
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    At bilen er kjent i Skandinavia er jo "gammelt" nytt. Har vært reportasjer om denne i bl.a. Bilsport.

  2. #402
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Takk

    Liker et cleant motorrom, så prøver på å få det sånn nogen lunde greit!

    Litt mer kabler, koplet opp alt til coilene samt div sensorer til motorstyringen... Mye jobb!
    PS: De hvite ledningene som syntes i bakkant motor er ledninger til kamakselgiver og spjeldpotensiometer, disse skal inn i strømper og skjules!

    http://img.photobucket.com/albums/v4...m/CIMG1182.jpg
    Skulle vel ikke være en form for "Aircraft wiring" de "twisted pair'a" dær da?...Minner FÆRT om teflon wiring

    Liker ting som dette Ryddig ledningsnett er et must. Ser penere ut også Spent på hvor mange folinger det blir i denna da... satser vi på 250 ekte?

    Skal ha 3.0 24v med sugis oppsett på bruksbilprosjektet mitt, så da har jeg noe å sammenligne med når du har benka, så vet jeg ca. hvor i landet jeg kommer til å havne med min (rundt 100hk/l skulle ikke være for vanskelig med "multivalve" for din del... satset for 85hk/L på min så har jeg noe kjørbarhet også)

    Stå på videre! Gleder meg til video av benking...blir nok orgasmisk femmer sang på den der Ta den til 9000? da er lyden av femmer USLÅELIG
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  3. #403
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat fra et tidlig innlegg av trådstarter:
    Jeg håper på rundt 330-340 hk noe som er ca 130 hk pr liter
    Burde ikke være noen umulighet det med 5 dl mer slagvolum enn BTCC bilene og med girkasseutvekslinger som tillater et høyt register

    Syk lyd bør det iallfall bli!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  4. #404
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Sitat fra et tidlig innlegg av trådstarter:


    Burde ikke være noen umulighet det med 5 dl mer slagvolum enn BTCC bilene og med girkasseutvekslinger som tillater et høyt register

    Syk lyd bør det iallfall bli!
    130hk/L hmm... Skal vel vanskelig gjøres med såpass original topp... på Volvo's EGNE btcc motorer klarte de å hente ut ca. 240hk på 2L (120hk/L)

    Når de satte bort motorjobben til et motorbyggeri skjedde følgende (de oppnådde 288hk- 144hk/L):

    - Toppen ble skråskjert mot blokka med ca. 10 grader.
    - innsugsventilene ble flyttet 2mm lengre frahverandre (for å gi plass til større ventiler).
    - de gikk opp til 84mm boring og ned til 72mm slag (for å få den mer overkvadratisk, og plass til å flytte ventila).
    - ventilene hadde 4mm stamme.
    - omfattende arbeid på ventilseter og porting av kanalene.
    - hele toppen over vannhatten (dvs alt som har med kammene og løftere, fjærer etc.) ble frest bort.
    - helt kustom "blokker" til kammene og løfterne ble satt på. disse hadde 36mm løftere og plass til MYE heftigere kammer og fjærer.
    - helt VILLE kammer med 21mm(!!!!)løft og i duren 340 grader reell durasjon.

    Prøver ikke å ødelegge for noen eller noe som helst, men prøver å se litt realistisk på det. Men ALL creds til Texacom om han klarer 130hk/L med den toppen der! Jeg hadde i alle fall vært GODT fornøyd om jeg klarte å nå Volvo's egne 120hk/L

    Største problemet med disse (og ALLE hvitmotortoppene) er at de har en ventilspredningsvinkel på 62 grader, som ble til pga. ønske om enkel maskinering (En maskin kunne maskinere to topper samtidig). Hadde innsugsventilene vært 17 grader vinkel på, og eksos ca. 20 grader (spredningsvinkel 37 grader) hadde det blitt noe HELT annet potensiale
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. #405
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Takk takk, setter pris på slike tilbakemeldinger!

    Hassel: Takk! Jeg er stort sett selvlært, har kun normal skolegang med GK mekanisk og VK1 kjøretøy, deretter to års bilmekanikkerlærling -> fagarbeider. Resten er selvlært. Mye kommer nok av at jeg er litt over middels interessert i faget jeg driver med, og at jeg tar hver enkelt operasjon dypt seriøst. Dette innebærer mye tenking og grubling (spes når jeg er ute og løper/trener), tegning og konstruksjon!


    flyf: Jeg har aldri hørt om utrykket aircraft wiring, jeg har kun lagt opp alle ledninger hver for seg slik jeg vil at de skal ligge Ang. effekt i motoren min var jeg nok litt tidlig ute med å tippe, nå pr. dags dato vil jeg ikke tippe - men er lov å håpe! Jeg må fårst få startet motoren, resten tar vi derfra

    Nok prat, tilbake til prosjektet! Biler kommer i helga siden jeg driver og lager mellomaksel til R'n denne uka!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  6. #406
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Takk takk, setter pris på slike tilbakemeldinger!

    Hassel: Takk! Jeg er stort sett selvlært, har kun normal skolegang med GK mekanisk og VK1 kjøretøy, deretter to års bilmekanikkerlærling -> fagarbeider. Resten er selvlært. Mye kommer nok av at jeg er litt over middels interessert i faget jeg driver med, og at jeg tar hver enkelt operasjon dypt seriøst. Dette innebærer mye tenking og grubling (spes når jeg er ute og løper/trener), tegning og konstruksjon!


    flyf: Jeg har aldri hørt om utrykket aircraft wiring, jeg har kun lagt opp alle ledninger hver for seg slik jeg vil at de skal ligge Ang. effekt i motoren min var jeg nok litt tidlig ute med å tippe, nå pr. dags dato vil jeg ikke tippe - men er lov å håpe! Jeg må fårst få startet motoren, resten tar vi derfra

    Nok prat, tilbake til prosjektet! Biler kommer i helga siden jeg driver og lager mellomaksel til R'n denne uka!
    Jeg mente at de hvite ledningene så ut som slike teflon isolerte ledninger vi har på fly...

    Angående motoren... Håper jo virkelig du får mest mulig effekt

    Snakker vi mellomaksel i karbonfibervev da?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #407
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Du har sikkert rett i at mye må stemme (+ kanskje et annet budsjett) for å oppnå den litereffekten ja flyfaen Men hadde ikke BTCC bilene restriktorer? Ikke et motargument, bare et spørsmål
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  8. #408
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Du har sikkert rett i at mye må stemme (+ kanskje et annet budsjett) for å oppnå den litereffekten ja flyfaen Men hadde ikke BTCC bilene restriktorer? Ikke et motargument, bare et spørsmål
    Nope... ikke noe effekt begrensning heller. Ikke lov med overladning (resonans er lov, men ikke kunstig (les turbo, presse etc.) begrenset til 2000cc og at hovedkomponentene i motoren må vær original støping. (bissniss enden av toppen var jo original støping så ) Lov til å modifisere originale deler, så lenge det er original støping. Hvis ikke hadde jo bare støpt en ny topp... nesten blitt billigere

    Men nok OT fra meg nå... vil ikke ødelegge tråden
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  9. #409
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Er jo relevant nok dette når han bygger en BTCC inspirert motor

    Men bare å gyve på nå Anders så du kan få sladda en runde før det blir melis på bakken!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  10. #410
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    BTCC-bilene hadde turtallsbegrensning på 8500r/min. Dette begrenset effekten til ca 300hk. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=7140

  11. #411
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    "Bare" 8500...
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #412
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Blir nok ikke karbonfiber mellomaksling med en gang, men kan jo tenkes at det blir det med tiden

    Liten update: Ferdig med eksosen etter kollektoren, ble en god del fintilpassing der for å unngå hvasse svinger på eksosen. Slipte også alle sveisene innvendig for å unngå grader!

    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  13. Takk TTHRacing takket for denne posten
  14. #413
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Det røropplegget der kommer det kvass lyd ut av, det er jeg sikker på
    Strøkent som alltid det her, stå på
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  15. #414
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser det er et veltilpasset anlegg og vet det tar lang tid å bygge eksos som er skikkelig tilpasset karosseriet. Men neste gang vil vi se syrefast hele veien, uten slike overganger og rørklemmer tett inntil hverandre!

    EDIT: uansett syns jeg det er bra du tar litt "snarveier", om det kan kalles det da, så vi får se bilen kjørbar fortest mulig!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  16. #415
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Blir nok ikke karbonfiber mellomaksling med en gang, men kan jo tenkes at det blir det med tiden

    Liten update: Ferdig med eksosen etter kollektoren, ble en god del fintilpassing der for å unngå hvasse svinger på eksosen. Slipte også alle sveisene innvendig for å unngå grader!

    http://img.photobucket.com/albums/v4...DSC03667-1.jpg
    Hvor er V-band koplingene!? Neida... blir bra dette
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #416
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2009
    Innlegg
    706
    Antall takk

    Standard

    På tide at bilen får litt omsorg under og ser jeg Ikke nødvendigvis blanksliping og lakkering, men gjerne et forfriskende løft i tektylen?

  18. #417
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Blir nok ikke karbonfiber mellomaksling med en gang, men kan jo tenkes at det blir det med tiden

    Liten update: Ferdig med eksosen etter kollektoren, ble en god del fintilpassing der for å unngå hvasse svinger på eksosen. Slipte også alle sveisene innvendig for å unngå grader!

    Ser veldig bra ut!
    Hva er den fjæra mellom grenrør og kollektor? istedet for slikt "flexiledd"?
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  19. #418
    Registrerte brukere Karlsen sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    150
    Antall takk

    Standard

    Er vell for å holde grenrør og resten av eksos sammen tenker jeg. Blir brukt samme patenten på slip-on potter til mc

  20. #419
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Jeg ser det er et veltilpasset anlegg og vet det tar lang tid å bygge eksos som er skikkelig tilpasset karosseriet. Men neste gang vil vi se syrefast hele veien, uten slike overganger og rørklemmer tett inntil hverandre!

    EDIT: uansett syns jeg det er bra du tar litt "snarveier", om det kan kalles det da, så vi får se bilen kjørbar fortest mulig!
    Dette er kun for at det skal gå an å montere grenrøret! Uten disse klemmene og det overgangen ville monteringen av grenrøret vært tilnærmet umulig!
    Det er som regel en grunn for det aller meste
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  21. #420
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser jo at det er en grunn til det, men du kunne også klart deg med 1 v-bånd klemme og løsna på et par eksosoppheng
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  22. #421
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    91
    Antall takk

    Standard

    Ser du har liggnende innsug som noen av disse mercedes 190E 2,5-16 bilene har..
    Hentet insp derfra eller?

  23. #422
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Ser veldig bra ut!
    Hva er den fjæra mellom grenrør og kollektor? istedet for slikt "flexiledd"?
    Hadde det samma opplegget på mopeden min også, med fjær
    Var ihvertfall der veldig simpelt og montere og funka som juling
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  24. #423
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    syns du kunne lagt litt meir arbeid ned i eksosannlegget..laga rustfritt heile veien med v bandsflensar

    her er roger`n eit godt eksempel!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  25. #424
    Registrerte brukere Thomas242 sin avatar
    Medlem siden
    23. mars 2010
    Sted
    Bærum
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    jaja men nå er det mye prat fra alle kanter og lite action. bilder av mer bygging?

    Rustfri eksos er fint det. Slipper den trygde-lyden man får av JT-anlegg....

    Motorbygget til texasgutt lager nok uansett fin lyd....
    Volvo 242 '82

  26. #425
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    183
    Antall takk

    Standard

    har kun lest gjennom tråden din og kikker stort sett etter oppdateringer her hver gang jeg er innom og er like imponert hver eneste gang men nå klarte jeg ikkje lenger å dy meg, for hadde eg vert deg så ville eg ikkje gått opp en dimmensjon bakover, på eksosen, ville heller strukket 3" hele veien fram til grenrøret da erfaring viser gang på gang at å gå opp i dimmensjon bakover skaper resosonans og litt mer uraffinert lyd, men det er jo selfølgelig bare min mening ellers ser hele bilen ut som en eneste stor samling av det grommeste en volvo kan utstyres med

Side 17 av 87 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 67 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •