Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  101
Side 4 av 31 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 753

Tråd: Lightyear: 855 R '96

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Nero Vis post
    En ordentlig 850R er bare lekkert, har lyst til å eie en slik en dag gitt
    Har du noen interiørbilder? Sett igjennom tråden din men ingen bilder av lekre R-seter osv.
    Takk! Det er veldig morsomt å ha en bil som skiller seg litt ut ja. Og det er sjeldent jeg ser andre T-røde, virker som det er færre '96 T-røde enn '95 T-gule på veiene egentlig.

Vet at det mangler litt bilder der, men nå har jeg unger og derfor er bilen stort sett tilpasset familielivet, har hatt setetrekk foran og masse svarte tepper bak stort sett hele tiden. Akkurat nå er setene nesten nakne, men baksetet skal ut og erstattes med mørkegrått delskinn sånn at ungene kan herje mer eller mindre fritt bak der uten at jeg får hjerteinfarkt, pluss at dette reservesetet har integrert barnesete til eldste guttungen
    Skal se om jeg får knipset noen bilder når jeg får rydda bilen neste gang, eller så kan du ta turen til Gardermoen 10. okt? Jeg kommer med stor sannsynlighet til å komme dit en tur, men med unger tror jeg så det blir nok ingen kjøring på meg.

A

Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Antall takk

Standard

Tja skulle gjerne tatt turen, men uten lappen så er det vanskelig å komme seg nedover Nei jeg har verken kjørt for fort bak rattet eller andre ulovligheter, har bare ikke fått tatt den enda om du lurer
    Men får tro det blir lappen i løpet av høsten, så noen treff neste år blir det garantert

Kan faktisk ikke huske å ha sett en 850 R her i Norge, sett et par T-gule T5R men eller's kun nyere V70R og V70N R, så du har vel kanskje rett i at de er mer sjeldne langs veien.
    Sist endret av Nero; 25/09/10 kl 22:13 Begrunnelse: skriveleif
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Du har en pen bil som venter på deg når du får lappen ihvertfall
    Jeg har lyst til se nærmere på det du har gjort med bilen, så vi får satse på at du kommer på treff til våren ja.

Etter mine spottinger så er det tre andre T-røde vogner i Oslo og omegn, syns det er utrolig morsomt å se noe sånt som dette når man er ute og kjører.

A

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Så at disse bildene fra årets vårpuss ikke lå i tråden min. Disse er fra april hvis noen lurer

A

Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Antall takk

Standard

Pen i lakken, det må jeg si Ble det orden på den leie saken med at naboen hadde kommet borti bakdøra på bilen din? Mener det var deg i allefall

Min bil, nja... vil ikke tro den vekker så mye oppsikt akkurat på dette stadiet Men en vakker dag så
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Den er ikke så pen i lakken som det ser ut til på bildene, men det er klart at glansen kom tilbake etter lakkrens og polering på hele bilen

Det var jeg som hadde han ålreite naboen ja, det endte som forsikringssak fordi han nektet å skrive under på skademelding Og dermed måtte bilen inn til bilia skade for retting og lakkering fra list og opp. Skulle gjerne vært foruten den nye lakken på en dør men etter lakkrens på resten av bilen så er det minimalt forskjell. Det ble langt dyrere for naboen siden han var så vrang og vanskelig å ha med å gjøre. Og jeg som trodde man kunne stole på en som jobber i politiet?

A

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

satan å lekker bilen din er! du vil ikke bytte lakk a? min har så mye riper og skraper at jeg får litt knust hjerte hver gang jeg ser de

og nei, det er veldig lite av det som er meg.

men bilen din er skamdeilig, gleder meg til å ta den i øyesyn en gang!
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Takk, men som sagt den ser mye deiligere ut på bilder enn når man ser den på nært hold.
    Og det som jeg virkelig har savnet er coilovers, det har desverre blitt utsatt enda en gang siden jeg har svidd av et albansk statsbudsjett på hjul nå
    Men nå må jeg gjøre som deg å få lagt om til vinterhjul snart, og da blir det litt bedre høyde på hjulbuene, er omtrent plass til hele armen mellom dekk og bue nå :(

Og ja, må gjerne ta en titt en dag. Virker som du er litt som meg, det gjør vondt i sjela å se skader, på sin egen og andre biler.

A

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Lightyear Vis post
    Og ja, må gjerne ta en titt en dag. Virker som du er litt som meg, det gjør vondt i sjela å se skader, på sin egen og andre biler.

A
    Det gjør det. Å se en bil bli tatt dårlig vare på, er som å se i pen dame, som dulter i ræva på en kjøttkake på steroider som ÅPENBART ikke har sjarmert seg vei inn i livet hennes. Heldigvis vet jeg at bilen er i rimelig god stand under de ytre skavankene, det er personligheten som teller vettu. Blir ordentlig sur hver gang jeg ser idioter med et nærlys, som skraper borti fortauskantene (stort sett fine biler, faktisk), som spruter blårøyk, eller hører skranglinga fra et løst eksos helt inn i bilen min.

Med mindre det er en Ford da, eller noe uniformert noe.

Evt en 3serie kabriolet med Punjabi MC på full guffe, eller alskens annet av kebabtraller.
    Sist endret av mrstfu; 26/09/10 kl 00:25
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Øhy! Jeg hadde ford før assa!

Og er helt enig, fint lite fra ford som er verdt å ta vare på

Det er så lett å se hvem som gir fullstendig F i bilen sin, som han luringen som skrubba den nye yota´en sin på U-Wash her, brukte børsten som sitter på høyttrykkspistolen på hele bilen Også var det litt trangt mellom taket og skiboksen men løsningen var jo bare å ta i litt for å få børsten innimellom. Ble stående å se på han en stund jeg, var i lettere sjokk og stod vel og måpte hehe!

A

Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Må vel være amerikansk ford hvis det skal være noe Mustang, GT40, etc...

Når det gjelder sånn børste i selvvask så bruker jeg den av og til selv, men spyler godt av den med høytrykkssåpen først. Håper det hjelper litt. Men så har jeg bare en vanlig 850 med allerede sliten lakk da :(
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Joda, men da snakker vi om en helt annen type bil enn de som kommer fra ford idag

På U-wash sitter børsten fast på løpet til pistolene, og eneste vasken man får gjort med den er å dyppe den i bøtta med svart vann som pistolen står i til vanlig. Tror jeg kanskje ville brukt den børsten på felg, men bare kanskje

A

Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Deilig vogn Lightyear

Hehe. ser for meg han karen med børsten... på selv vasker så styrer vertfall jeg fint vekk ifra børstene.
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Joda, men da snakker vi om en helt annen type bil enn de som kommer fra ford idag

På U-wash sitter børsten fast på løpet til pistolene, og eneste vasken man får gjort med den er å dyppe den i bøtta med svart vann som pistolen står i til vanlig. Tror jeg kanskje ville brukt den børsten på felg, men bare kanskje

A
    jeg bruker den på felg, og kanalskjørter, da jeg jeg ikke har kanalskjørter. burde vel muligens gitt faen og brukt den på hele bilen, men uansett hvor stygg den blir i lakken, jeg elsker vogna!!
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    jeg bruker den på felg, og kanalskjørter, da jeg jeg ikke har kanalskjørter. burde vel muligens gitt faen og brukt den på hele bilen, men uansett hvor stygg den blir i lakken, jeg elsker vogna!!
    Det er riktig innstilling det! Så bra..
    Lurer på hvor nøye jeg kommer til å bli når jeg får lakkert opp hele vogna, man får seg jo litt mere bekymringer også ved å ha en helt strøken bil hehe!

Helt enig Nilsebu, de børstene er jo bare skrekken hvis man setter seg litt inn i hva billakk egentlig er.

Apropo bilpleie, noen som har anbefalinger på felgbørster? Er redd for at jeg må ha en som kan komme til i kriker og kroker nå Og en bra felgrens sikkert.

A

Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Jeg har blitt glad i Meguiars-børsten min

Helt topp når man har felger med mange spiler som meg:
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Det er riktig innstilling det! Så bra..
    Lurer på hvor nøye jeg kommer til å bli når jeg får lakkert opp hele vogna, man får seg jo litt mere bekymringer også ved å ha en helt strøken bil hehe!

A
    aint that the truth. kjørte fatters sin v70n i byen, skulle parkere litt trangt... bilen er lenger, og strøøøken i lakken, i tillegg til at fatters er som sagt ganske hissig av seg.

blodpumpa gikk hardt, kan man si

samtidig blir man veldig nøye på å holde den ren og pen, jeg begynner nesten å gi opp på min...:(
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Må se på en sånn børste tror jeg, må se hvor trangt det blir mellom eikene også. Skal hente felger til vinterbruk imorgen
    Volans blir plassert på hvilehjem inntil videre, vil gjerne ha de på igjen men de må rettes opp :(

mrstfu, gjelder å være paranoid når man parkerer i Oslo, jeg parkerer alltid lengst vekk fra inn/utgangen og gjerne i en etasje hvor det er lite biler.
    Og møkk er greit hvis den er fersk, også er det jo morsommere å vaske hvis man ser møkka forsvinne.

A

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

du hadde volans på sommerfelg opprinnelig? for vinterfelga dine på den første sida i tråden her er vel columba?:

eller er de borte? var de jeg tenkte på som hvite felger, men de har du kanskje kvitta deg med?
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Neida, de ligger her de også. Litt slitte vinterdekk på de, men de er bra å ha som nødhjul, ihvertfall inntill jeg oppgraderer bremsene for da kan de ikke brukes lenger.
    Har fem stk volans som er originale sommerfelger, skulle bli vinter men neida ble ikke slik nå allikevel.

A

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

men da, inntil du oppgraderer bremser, er det jo bare å peise på med lakk på Columbaene dine

begynner å gå tom for unnskyldninger her, Are.... Nå har du verktøy, felger, hjelpemann med en viss erfaring og kompetanse, og ikke minst, LYST!

venter i spenning....
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Hehe! Men det er jo ikke noe vits egentlig, for jeg har jo kjøpt dekk til 17" og derfor må det bli andre 17" til vinterdekka nå. Colombaene blir bare liggende i reserve, gidder ikke lakke de da? Men når volans felgene blir rettet en vakker dag så står det mellom hvit eller antrasitt
    Men hvis du klør i lakkeringspistolen så burde helt klart borbet felgene som står på bilen nå vært fiksa og lakket på nytt hehe!

A

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Hehe! Men det er jo ikke noe vits egentlig, for jeg har jo kjøpt dekk til 17" og derfor må det bli andre 17" til vinterdekka nå. Colombaene blir bare liggende i reserve, gidder ikke lakke de da? Men når volans felgene blir rettet en vakker dag så står det mellom hvit eller antrasitt
    Men hvis du klør i lakkeringspistolen så burde helt klart borbet felgene som står på bilen nå vært fiksa og lakket på nytt hehe!

A
    det gjør jeg uten tvil! klør som bare pokker, spesielt etter at jeg var ute hos joakim idag og så han lakkere litt.

kjøp lakk du, så kommer jeg med sprøyte. har du kompressor? og garasje? begynner å bli litt ustabilt vær ute nå, burde hvertfall ha et par timer med stabile, tørre omgivelser.

og det er ingen grunn til at ikke reservefelga skal se bra ut og men skjønner logikken
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Da er "nye" 17" hentet, må bare få av slitt sommergummi og satt på ny vintergummi
    Noen som vet om hvor jeg kan få gjort dette fortfort? Helst lokalt, Nittedal og omegn

A

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

kom til å tenke på, mobil1 på esso i nittedal gjør sånt, trur jeg. nå som du har fått deg time med fordeler et annet sted er det ikke no vits i, men til en annen gang.
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Side 4 av 31 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg