Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 8 av 206 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #176
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe får se om jeg ikke tar deg på ordet

    må høre etter litt med frøkena hva hu er gira på

  2. #177
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    skjønner den ja hehe. du får prate med hu så finner vi en løsning vøttu
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  3. #178
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    allright ;p
    har nå montert fast elåpnern. nå er det bare å få over låsekassa å så tilpasse lengden på vaiern.
    elvifta sitter jeg å grubler litt på med Mr. Vikebø som tålmodig og flittig teknikker som leter etter måter å fikse. fant ut at jeg burde ordne meg med et originialt rele til dette som styrer. men vi er i tvil ang. tempsensor\givern til vifta å releet...
    http://www.davebarton.com/9442933relay.jpg
    dette releet som kan brukes. tostegs viftehastighet. kontakten fra vifta er den til venstre på reletegninga der. strøm inn (sikkert) da på 30 og givern til temperaturen er i midten?! men hvor jordes det releet??
    og hvordan går strøm inn å ut av givern på radiator???
    http://www.biltema.no/Sok1/Alle/?qui...termostatgiver

  4. #179
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    elvifta + lakkert gruppe a vinge + elåpner montert på luka







    så enkelt skal el åpnern monteres. så gjennstår det bare å få skrudd på låsemekansimen her for å få stramma den vaiern som skal dra opp låsen
    vingen skal i skrivende stund strax få seg et siste strøk lakk, så skal den få herde å bli montert etter hvert nå

    hvor lenge bør det stå før jeg monterer det på bil? for å herde tenker jeg

  5. #180
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    kommer ann på tempraturen der det ligger å herder, men la det ligge en uke så er du sikker
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  6. #181
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    fack så lenge :( ååååh får noia av å vente så lenge... er så gira på å få det på nå!!!!! hehe får vell bare smøre meg med tålmodighet da. godt mulig jeg skrur på vingen etter helga her, lokket har jo fått herda 2-3 døgn nå så da kan jo vingen herde ferdigmontert på luka hehe

  7. #182
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    er nokk så lang tid det tar ja men du kan jo montere alt i morra for lakken er jo tørr og det går ann å jobbe med delene så bare å montere det bare du er FORSIKTIG ellers så skaler den av lett som faen da den ikke er helt herda enda
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  8. #183
    Registrerte brukere Thomas sletten sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2010
    Innlegg
    128
    Antall takk

    Standard

    La på to strøk med lakk og latt min herde i 3 timer jeg da var den tørr så jeg satte den på... å det har gått fint.. har ikke flasset av værtfall Blir bra denne 242'n trur jeg

  9. #184
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe får se får se... utålmodig som en idiot akkurat nå etter å få det montert i alle fall!!! hehe

    takker!

    dessverre glemte jeg pengboka hjemme i dag så fikk ikke handla adapter til å sette tempføler til vifta på samt tempfølern. så da må jeg handle dette til uka... bummer!!!
    meeeen nå skal jeg ut å sjekke om jeg får av leppa å ser om det blir montert grøftlys istede samt se om vingen

  10. #185
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Skal du ikke ha det orginalt da?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  11. #186
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    er ikke vits. vifta må styres via
    ECU
    fant vi ut om jeg skulle bruke releet der. så da blir det vanlig oppkobling med tempstyring via adapter på kjøleslangen. ingen tempsensorer som passer i hullet på elvifta.

  12. #187
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Er visst smal sak å få styrt det igjennom lh2.4n også.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  13. #188
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Er visst smal sak å få styrt det igjennom lh2.4n også.
    kan godt være ja minst mulig kobling fant jeg ut nå. rele, tempgiver og tvangsstyring fra kupen om jeg vil blir det. må få tak i tempmåler til kjølevannet typ original om det finns? eller vdo...

  14. #189
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard




    kant i kant. spent på når jeg skrur det skikkelig fast om det holder seg slik

    festet tok jeg bare å lagde med noen plater stål. bøyde i kanten å skrudde fast i staget som støtter framskjermen i bunn. festet i ene skruen som holder leppa på plass i framkant. bøyes bare til for å få høyden på lykta banning? JA!!! ei hånd for lite som skulle vært av babytykkelse når man ligger der å kåler!
    har ikke kobla opp lys enda pga det ble mørkt innen fester og lykter var prøvemontert på plass. :( doh! får håpe jeg rekker å koble opp før det blir for mange uker fram i tid nå da... men jeg kjenner tidsplana mi for godt til å tro at det blir før neste helg!!


    så fikk jeg jo også nok lakk til gode til å dra over undersiden der det mangla litt i tidligere her nå good!
    vingen ligger nå i sofan å godgjør seg. får vell hive meg rundt å skru alt sammen i morgen tenker jeg det er nå ca 20+ i bua der lokket tørker nå så

  15. #190
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det blir da enda mindre kobling ved å bruke det orginale, da det bare er å hente ut styrestrøm til et rele fra hjernene.. Var det jeg fant ut ved å lese litt haynes, og sjekke opp på div forum.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  16. #191
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    Innlegg
    2.589
    Antall takk

    Standard

    stemmer det Joakim, men når det ikke er LH i bilen, så er det lite vits. Men dette ordner seg når det kommer 16V i Da skal han få skjema av meg

  17. #192
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Ah, stemmer det. Han gikk fra FT til 16V, hvordan kunne jeg glemme..
    MS også da eller?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  18. #193
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe Vikebø til tjeneste

    fra FK til 16V ja hva er artigheten i 8V turbo ??? hehehe neida moro det å, kos å kjøre en tur med storvogna i dag. men ble fort 242n på tur bil frøkena i kveld fordi
    MS venter jeg på prisoverslag på. men det blir ikke i første omgang! få alt til å fungere med LH først å fremst så når det skal videre trimmes kan jeg vurdere MS.

  19. #194
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor gjøre samme kjedelige jobben 2 ganger? MS med en gang, det er jo ikke sååå dyrt, trossalt.. 4-5 000 kr skal du nok holde deg til ganske lett..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  20. #195
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hvor skal jeg få de 5-6000 kr fra da? gjerne sponse meg ja
    de går til pumpe, hjelp til montering, understell++ innen den tid. tar ikke så tungt på å ordne det senere. er strengt tatt ikke noe rush før ev. turbokonvertering finner sted er vell begrenset hvor mye bedre en b234F motor kan bli bare med datastyring uten andre moods !?

  21. #196
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Men hvordan skal du styre tenning, da?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  22. #197
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    så langt har jeg ikke kommet enda hehe men en finner vell alltids en løsning noen tips? må jo være noen som har gjort noe slikt før. uten å banka inn torpedoveggen for å få det til med original fordeler (TBO)

    lest litt om edis saker i forbindelse med ms på sidene der. går det å bare bruke slik triggerhjul og edis opplegg? "tenning for dummies" ønskes hehe

  23. #198
    Registrerte brukere volvo740tic sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Ilseng
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard

    bra med bilder her det er fint det, følger med her


    blir bra dette

  24. #199
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    verdensmester i bilder på forumet tror jeg ja men er vell det som er mest interessant å se, synes jeg for min del!



    først skrudde jeg bort dekslene på midtkonsollen. sabla enkelt på 240... 4 skruer og to klips... kunne ikke 7\900 serien vært like enkel???? vell... fant fram en slangerull jeg hadde fått fra brosjan, førte igjennom 4 kabler istede for å trø EN kabel igjennom torpedoen og måtte gjøre hele greia om igjen 3 ganger senere... tok å skjærte et spor i største pluggen i torpedo på eksossida. førte kabel igjennom og under fjærbeinet og langs siden og ned ved radiator, under hele veien fram til venstre hovedlykt der strøm\rele ligger. så da har jeg altså ferdig signalkabler liggende til både høy\lav Elvifte OM jeg ønsker begge deler eller bare lav hastighet på en kabel. samt jeg har da også klart til langlys om jeg ønsker det etter hvert. har jo to rally3000 blue lykter liggende i bua og så ligger det da en ekstra eller to klar til gudene veit hva praktisk å gjøre det slik med en gang man gjør noe, eller hur?!


    original tåkelysbryer/ekstralysbryter. dessverre fikk jeg ikke indikasjonslampa til å lyse etter å ha kobla jord fra de andre bryterne på samme sted. testa flere pærer og pæreholder fra brytern på sida som fungerer. så da må det være en defekt i selve bryteren. vært kos med en bryter som hadde indikert på da...

    så til det artige



    deeeeilig 240 nå ja gjør seg så utrolig mye bedre 200 serien med tåkelys under fangerne... blir litt Bøøøøs hehe
    måtte forresten dra litt nedover i brakettene for å få lysbildet litt opp. og da kom lyktene litt utenfor linja til leppa, men det går helt fint. ser ikke braketter og slikt så det holder i massevis!

    lysbildet. kun parkpærene og grøftlysa her. en svaaak opplysning ellers rundt bygget men ikke mye som slår ut på bildet.

  25. #200
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Ble bra det

Side 8 av 206 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •