Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  38
Side 6 av 35 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

  1. #126
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Er nok større en 35 det der gitt hehe

    35 er i størrelse med en kkk k27 av nyere type. litt større bare
    One Ring to rule them all

  2. #127
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ikke så lett å se på bildet der, men er det anti-surge?
    Er nok anti surge, men det sitter en silencer ring rundt denne som kan fjernes.

  3. #128
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Aha. Men nå blir det at jeg kjøper KKK 27-en til svensken . Den hadde 62 mm turbin ca og rundt 52-55mm kompressor ellerno hvis jeg husker rett. Anti-surge og pulse T3 flens.

    Henter på Lørdag .

  4. #129
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Se på bildene av mitt grenrør. Tenk deg hvor mye bedre det blir med ditt ajden grenrør :P Bare å skaffe seg lavere utveksling med en gang
    One Ring to rule them all

  5. #130
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Se på bildene av mitt grenrør. Tenk deg hvor mye bedre det blir med ditt ajden grenrør :P Bare å skaffe seg lavere utveksling med en gang
    Yep. Skal ha 6 trinns BMW kasse med 0.81 på sluttgiret og 3.31 bakaksel . Trur det kan bli morro.

  6. #131
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde vell ca samme oppsettet. bunna på 282kmt hvertfall. men dit var min rask. selv med dårlig kamvalg
    Edit: Du får jo M90 innmat med 0.71 ellerno på 5. jeg byttet til denne... men rasa akselen og bygga om til 4.10(hadde ikke annet da :(). men jeg bytta innmat i m90n for å få lavere forbruk når jeg crusa i 120-140. (orker ikke å regne på turtallet nå. men jeg mins det var litt for høyt hvertfall).
    Sist endret av TeamBørnOut; 20/01/10 kl 13:44
    One Ring to rule them all

  7. #132
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Tror nok dette burde dra skinnet av pølsa rimelig greit med Ajden grenrør og denne KKK 27-en, ja! Men kan vel ikke kjøre ladetrykk stort høyere enn kanskje 0.4 bar i starten kanskje før motoren har ny innmat og girkassa tåler litt mer. Må prøve å få til noen bremsepapirer på nærmest mulig 238 hk og .

  8. #133
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    0.4? Motoren din får det bedre med den turboen der på 1bar en hva du kjører nå
    sleng på de store dysene dine og prøv en tur med 13cn
    så slenger du på den større turboen. Sett inn orginal chipen i bensinboksen, sett i orginal dysene og prøv deg en tur
    Men nå dytter du bilen full av kammerater også!
    Bilen din går MYE bedre en hva den gjorde før. Du har ikke en brems på eksos siden

    Nå som mottrykket er fjernet puster motoren lettere og da igjen får du mer blås i maskina som driver turbon. Jeg kjørte på 0.8 med ecotrim chipen som er beregnet på å bruke lite suppe. du som har ecomax (eller lignende) vil jo sikkert kunne lade mye mer. Motoren din holder i flere år nå en hva den ville gjort med 13cn
    for effekten du skal ha ville jeg ikke giddi å bytta innsugspakkning en gang
    One Ring to rule them all

  9. #134
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    hvordan får dere bila til og gå så fælt med store turboer når dere kjører med chipper som er beregna på 200hk oppsett?

  10. #135
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Svensketrim...
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. Takk v0lv0 Aksar takket for denne posten
  12. #136
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rogern Vis post
    hvordan får dere bila til og gå så fælt med store turboer når dere kjører med chipper som er beregna på 200hk oppsett?
    Ser du ikke vi skriver at vi fjerner eksosbremsen? motoren får puste. Se inn i en 13c 19T (turbin siden) så skjønner du hvorfor bila går så jævlig dårlig med de turboene. Større turbo lar motoren puste.
    bare se hvor stor forskjell det er fra orginal eksos til 3" eksos (og da har man ikke fjerna den største flaskehalsen i systemet. nemlig turbon )
    One Ring to rule them all

  13. #137
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Ser du ikke vi skriver at vi fjerner eksosbremsen? motoren får puste. Se inn i en 13c 19T (turbin siden) så skjønner du hvorfor bila går så jævlig dårlig med de turboene. Større turbo lar motoren puste.
    bare se hvor stor forskjell det er fra orginal eksos til 3" eksos (og da har man ikke fjerna den største flaskehalsen i systemet. nemlig turbon )
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #138
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    tenk dere 2.3 liter fra 1970tallet skal pumpe luft til 200hk + + + inn i det lille hullet

    Derfor fungerer sånne turboer DÅRLIG på rødblokk.. mer moderne motorer er en helt annen sak
    One Ring to rule them all

  15. #139
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    er mer som og kjøre med tett katalysator det der og lamdan ute
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  16. #140
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    kan dere skrive alt eg trenger for å bruke kkk 27 på fk`n? kan eg bruke org grenrøret? berre lage ein adapter? og sveise på westgate?

  17. #141
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Noen av kkkne passer rett på(940grenrør). Men du må plane grenrøret ditt (fjerne pyramide tettningen). men lurt å ha en adapter i mellom til en ekstern wg.
    Men det er ikke mye optimalt å ha en sånn turbo på det grenrøret.
    skal man på liv å død ha orginalgrenrøret ville jeg valgt en mindre turbo til mindre effekt og ikke satset på mye.
    (ja, noen presser 400hk ut av de grenrøra... men det er ikke serlig opptimalt... og man får heller ikke brukt pulsplitt funksjonen som de nyere turboene har (som gir kjappere spolup)
    One Ring to rule them all

  18. #142
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Blir det ikke svært dårlig plass mot dempertårnet og med såpass fysisk store turboer på originalgrenrøret? Hvertfall hvis man skulle hatt en adapter imellom.

  19. #143
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    nja. hx35 får platt faktisk hehe.
    Men ja, det er litt trangt, ikke opptimalt og det finnes mindre turboer som er bedre å bruke på orginal grenrørene.
    Men vet om folk som kjører dette. selv på 740 grenrør hehe
    One Ring to rule them all

  20. #144
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    tja tror jeg kan ta dette her, skal ha meg en visnings turbo, og vil da kjøpe en kina t3 sak, må gå og få til litt effekt med den.
    og tenkte på en slik:
    T3/T4 V-Band Turbocharger
    Turbine Turbocharger
    Oil cooled only
    8 blade propeler
    Compressor Specs :
    2.150 Inducer
    2.207" or 56.06mm inducer
    2.567" or 65.20mm Major
    Compressor .50 A.R.
    Compressor 57 Trim
    M24 / T4 Compressor Housing
    Turbine Specs :
    T3 Type Turbine
    2" Exducer
    2.756" or 70.00mm Major
    2.131" or 54.14mm Minor
    Exhaust Outlet Flange with V-Band design
    Fit any Manifold with T3 or T3/T4 Flange
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  21. #145
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    fungerer vell som visnings turbo den der
    One Ring to rule them all

  22. #146
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    tviler på det blir godkjent med hxn hvertfall. skal lete opp en sånn liten t3 med stort eksos hus hvertfall, må jo finnes større.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  23. #147
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sleng på 740 turbo og grenrør? Du må jo få bygga deg et skikkelig grenrør til hxn etterhvert også
    One Ring to rule them all

  24. #148
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    tviler på det blir godkjent med hxn hvertfall. skal lete opp en sånn liten t3 med stort eksos hus hvertfall, må jo finnes større.
    Hmm, kan de si noe på at det sitter en HX turbo på bilen sålenge den er bremset til under 238 hk? Kan jo kjøre den på lavt trykk.

  25. #149
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    "tilnærmet orginal" sa biltilsynet på meg å lurte på hva jeg tenkte på når jeg dro inn dit med kkkn
    (ble stoppa og tatt for trimming fordi politigubben fant pysventil på 13cn min haha. pysventilen ble fjernet fra kkkn når jeg dro på biltilsynet :P)...
    Måtte også fjerne "kloaksrøret" mitt...
    One Ring to rule them all

  26. #150
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    "tilnærmet orginal" sa biltilsynet på meg å lurte på hva jeg tenkte på når jeg dro inn dit med kkkn
    (ble stoppa og tatt for trimming fordi politigubben fant pysventil på 13cn min haha. pysventilen ble fjernet fra kkkn når jeg dro på biltilsynet :P)...
    Måtte også fjerne "kloaksrøret" mitt...
    Så planen min å kjøre KKK27'n på lavt trykk og godkjenne det med så nærme 238 hk som mulig med 3.5" eksosanlegg kan feile?

Side 6 av 35 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •