Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 10 av 14 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 328

Tråd: Sjefsbonden's 940 95'

Registrerte brukere Janus sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Åfjord, Sør-Trøndelag
    Antall takk

Standard

Hvis du holdt deg til filen din så er det da hans skyld?

"Det er ikke snakk om liter per mil, men kjøreglede per mil!"

Registrerte brukere sjefsbonden sin avatar
    Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vassås
    Antall takk

Standard

jeg holdt fila ja, han var innerst og ville ut der, men da skulle han egentlig ha liggi i høyre fila, så jeg håper jeg får dekka skadene på forsikringa

lei av og vente og gå uten bil så håper dem på forsikrings kontor får rææva i gir!
    Volvo 940 95' Worklog
    Volvo 240 86'
    Volvo 740 88' X
    Volvo 940 94' X
    Volvo 240 87' X

Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Antall takk

Standard

dette blir nokk og gå din vei ser det ut som
    har opplevd neeesten det samme som deg, i en 2 fils rundkjøring, jeg lå ytters og skulle ut, så lå denne dyre merca innerst og ville ut samme vei som meg x) endte i at jeg sto på bremsa og slapp ham ut før meg

Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    Antall takk

Standard

Fått hørt noen fra forsikringsselskapet eller?

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Du har saken på din side, ingen tvil!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Men hvorfor kjørte ikke du av der? Du skulle jo liggi i innerste felt..
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vassås
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Steen Vis post
    Fått hørt noen fra forsikringsselskapet eller?
    Nei har ikke det, ringte dem om fredan og maste og dem sa det kunne ta alt fra 2 dager te 3 månender:( noe som passer dårlig, men går nok greit siden jeg har blitt sjukemeldt:(

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Du har saken på din side, ingen tvil!
    Håper da det

Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Men hvorfor kjørte ikke du av der? Du skulle jo liggi i innerste felt..
    ikke etter merkinga på veien, den innerste ska man te 3 avkjøring, og ska man rett over ska man ligg ytterst der, jeg har alltid gjort det i denna rundkjøringa og aldri hindra trafikken og aldri hørt noen som har tuta eller banna på meg der, ser mange andre som gjør det og, så isåfall er det ikke bare jeg som gjør feil
    Volvo 940 95' Worklog
    Volvo 240 86'
    Volvo 740 88' X
    Volvo 940 94' X
    Volvo 240 87' X

Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Antall takk

Standard

Snakk om å se døden i hvitøyet, er ikke akkurat no småbil du har krangla me nei!

Jeg støtter deg også i saken, han som skal bytte felt skal vike i denne sammenheng mener jeg. Håper du får et bra oppgjør.
    -88 240 hobby bilen

Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av sjefsbonden Vis post
    ikke etter merkinga på veien, den innerste ska man te 3 avkjøring, og ska man rett over ska man ligg ytterst der, jeg har alltid gjort det i denna rundkjøringa og aldri hindra trafikken og aldri hørt noen som har tuta eller banna på meg der, ser mange andre som gjør det og, så isåfall er det ikke bare jeg som gjør feil
    Jeg kjører også slik, for man skal jo velge felt så tidlig som mulig, slik at man har flyt i trafikken, men en kammerat kræsja på akkurat samme måte som deg, og han fikk skylda. Jeg ville påstå du kjørte riktig ifølge en regel, men samtidig kjørte du feil ifølge en annen regel.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vassås
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av _Morten_ Vis post
    Snakk om å se døden i hvitøyet, er ikke akkurat no småbil du har krangla me nei!

Jeg støtter deg også i saken, han som skal bytte felt skal vike i denne sammenheng mener jeg. Håper du får et bra oppgjør.
    vakke so moro når en bare så lykta på dodge'n i siaruta nei, håper på at det går min vei ihvertfall

Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Jeg kjører også slik, for man skal jo velge felt så tidlig som mulig, slik at man har flyt i trafikken, men en kammerat kræsja på akkurat samme måte som deg, og han fikk skylda. Jeg ville påstå du kjørte riktig ifølge en regel, men samtidig kjørte du feil ifølge en annen regel.

blir idiot av alle reglane, jeg har alltid kjørt sånn og aldri hindre noe trafikk før, en får bare vente og se da
    Volvo 940 95' Worklog
    Volvo 240 86'
    Volvo 740 88' X
    Volvo 940 94' X
    Volvo 240 87' X

Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av _Morten_ Vis post

Skal man bytte felt har man vikeplikt for absolutt alt og alle uansett hvor du er

Men synes plasseringa di var litt merkelig sjefsbonden, i den typen rundtkjøring skal du (ifølge regler) ligge i venstre fila om du skal lenger rundt enn den først (og andre?) avkjøringa. Men om det er av og påkjøring for motorvei i rundkjøringa (der du tegna at det smalt) så ligger du vel egentlig riktig

I værste fall blir det kan det isåfall bli 50/50 skylddeling, men surt er det nå uansett! Bilen var jo egentlig greit pen før det smalt :(
    Bor du nær Bergen og vil ha bilder av bilen din? Send meg en PM!

'98 Volvo V70 2.5TDi - '86 Yamaha XT350
    x: '91 Audi 80 1.8 - '00 Audi A3 1.8T Quattro - '76 Volvo 244 1.9DL

Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vassås
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Nybakken Vis post
    Skal man bytte felt har man vikeplikt for absolutt alt og alle uansett hvor du er

Men synes plasseringa di var litt merkelig sjefsbonden, i den typen rundtkjøring skal du (ifølge regler) ligge i venstre fila om du skal lenger rundt enn den først (og andre?) avkjøringa. Men om det er av og påkjøring for motorvei i rundkjøringa (der du tegna at det smalt) så ligger du vel egentlig riktig

I værste fall blir det kan det isåfall bli 50/50 skylddeling, men surt er det nå uansett! Bilen var jo egentlig greit pen før det smalt :(
    derfor jeg er usikker, for detta er midt i byen, og jeg har alltid kjørt sånn godt og høre kommentarer på hvor fin bilen var ihvertfall

siden det ser ut som dette er det siste av bilen, har sett på øyemål og målt meg litt fram te at B stopla har fått seg et kakk, og hvis jeg ikke for dekka det blir jeg nok nødt te å høgge bilen:(
    Volvo 940 95' Worklog
    Volvo 240 86'
    Volvo 740 88' X
    Volvo 940 94' X
    Volvo 240 87' X

Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Om du skulle ut til venstre der lå du i rett fil. Skulle du inn der dodgen kom ut så lå du i feil fil. Du har saken på din side!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Eidsfoss (Hof)/Horten
    Antall takk

Standard

den rundkjøringa på kilen er jo helt på tryne da. rart det ikke skjer flere ulykker der.
    men er det ikke koselig og kjøre berlingo tommy=)

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Er sånn ved ei rundkjøring i hokksund og. Der legger man seg ytterst når man skal rett fram, selvom det er avkjøring til høyre midt i. Man ligger jo korrekt, man slipper feltbytte I rundkjøringa. Det er jo halve greia.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vassås
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av jan_volvo Vis post
    den rundkjøringa på kilen er jo helt på tryne da. rart det ikke skjer flere ulykker der.
    men er det ikke koselig og kjøre berlingo tommy=)
    Vil nå ikke akkurat skryte av berlingo

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Er sånn ved ei rundkjøring i hokksund og. Der legger man seg ytterst når man skal rett fram, selvom det er avkjøring til høyre midt i. Man ligger jo korrekt, man slipper feltbytte I rundkjøringa. Det er jo halve greia.
    høres ut som denna, nesten glad for at jeg holder meg mest te landeveier igrunn
    Volvo 940 95' Worklog
    Volvo 240 86'
    Volvo 740 88' X
    Volvo 940 94' X
    Volvo 240 87' X

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Han har vikeplikt.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

Det eg lærte når eg køyrde opp var at skal du til høgre eller rett fram, skal du ligge ytterst, skal du lenger enn rett fram, skal du legge deg inn for så å legge deg ut. Men er jo ein million rundkøyringar som er ekstramerka da, så at det ikkje skjer fleire ulykker er berre flaks Men eg seier no at du har retten på din side uansett! Den som skal byte felt utover har vikeplikt for alt.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Og siden han skulle rett over, så skulle han ha ligget til høyre, og ikke til venstre i rundkjøringen, da han lå slik at han signaliserte med plassering at han skulle til venstre.

Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Og siden han skulle rett over, så skulle han ha ligget til høyre, og ikke til venstre i rundkjøringen, da han lå slik at han signaliserte med plassering at han skulle til venstre.
    Dodgen du pratar om formodar eg?
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Ja, Sjefsbonden lå rett, om han skulle krysse rundkjøringa. Og da lå dodgen feil, ettersom han skulle ligget til høyre i rundkjøringa og ikke "kutta svingen" sånn.

Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vassås
    Antall takk

Standard

Da har jeg begynt på bilen, har da ikke tid te å vente lengre på forsikrings behandling.

starta da me og benne opp døra, fikk den opp! og B stolpe og bakdør er helt eneste er at førerdøra er totalt død, så den må byttes ut, driver nå og leiter etter en ny dør, og håper på og finne en som er hvit så lenge siden det begynner og bli smått me penger, så jeg kan vente litt me lakkering og det slepper og se helt jæveli ut

noen bilder medfølger:

blei visst lurt av kamera der vovsen

noe kaldt og kjøre sånn ville jeg regne me

her demontert alt bortsett fra restene av sentral låsen og motor'n te elvindu'n

igrunn glad det gikk så bra som det gjorde, slepper og rette bilen, og dørtrekket og elemneter der er helt, motor'n te elvinduene funker ennå og sentral låsen håper jeg bare har gått i vrange siden staga har bare detti ut
    Volvo 940 95' Worklog
    Volvo 240 86'
    Volvo 740 88' X
    Volvo 940 94' X
    Volvo 240 87' X

Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Du har vikeplikt ved filskifte uansett, så om volvoen her ligger i "feil" fil gir det ingen rett til å kjøre på den når dogdgen skal ut av rundkjøringen.
    Det er vel ingen lov som brytes ved at volvon ligger i den filen, selv om enkelte vill mene at han skulle benyttet indre fil.

Så jeg ville stått på mitt og skyldt på at motparten (dodgen) byttet fil og kjørte inn i din bil.
    Det er et helt klart brudd på Veitrafikklovens kapitell II, paragaf 3 som lyder:
    "§ 3. Grunnregler for trafikk.
    Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret
    "

Om han kjørte fort så kan du også dra frem paragraf 6: "§ 6. Fartsregler.

Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet. "

Du finner også en sak om dette på hjemmesidene til vegvesenet, Linken er her.
    der står det klart og tydelig at den som bytter fil har vikeplikt !
    Samt følgende: Det vil imidlertid ikke alltid være brudd på vegtrafikkovgivningens bestemmelser dersom man velger høyre felt og kjører lenger enn rett frem i rundkjøringen.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skedsmokorset, akershus
    Antall takk

Standard

men er det 2 felt ut av rundkjøringen??? der du skulle ut ?

Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vassås
    Antall takk

Standard

forsatt ikke hørt noe mer fra forsikrings behandlinga, begynner og bli idiot,

men jeg har ikke tid te å vente, så jeg er på jakt etter en dør, og jakten går både og ellers så blir det gjort litt anna på bilen og

blant anna tetta viskerhulla under hovedlyktene syns det blei bra!

ellers så har jeg litt bilder jeg tenkte jeg skulle delt dagen før jeg blei påkjørt, så legger dem me nå

den "koselige" bagasjen min

Volvo 940 95' Worklog
    Volvo 240 86'
    Volvo 740 88' X
    Volvo 940 94' X
    Volvo 240 87' X

Side 10 av 14 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine