ikke glem gule dempere nå da kodjadet blir jo enda en farge
kansje du har enda en farge på foringene også
![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
ja fader der sier du noe! CS demperne er gule ja sikkerthehe... å blå polyforinger all the way!!!
edit: kom jo på det at nå skal jeg jo uansett av med alt bak... da skal jeg sannelig sandblåse Bremsekalipterne og lakke opp de i samme slengen å!!!! RØDEdamn dette blir trivsel... bør nesten ha store åpninger i mellom eikene sommer som vinter snart
hehe
edit2: hehe glemsk... fikk brev i posten fra vår alles kjære venn biltilsynet... "du har glemt å fått eugodkjent godbilen din som du driver å råkoser deg med om dagen" eller noe i den duren... i alle fall... fikk jo da frist ut Neste mnd på å få den eu godkjent å det passer meg sabla bra. alle delene kommer jo mnd her\uka her... men blir vell ikke ferdig med alt arbeidet med å få montert å shina ting før slutte av mnd her så lite tid det er om dagene mellom jeg er ferdig på jobb og mørket faller på igjen nå. + ustabilt vær så er begrenset hvor mye en får gjort i slengen. bra med god tid. skader ikke. får man gjort ting ordentlig!
bare ikke kjør så mye med den så er ikke det noe problem da gjør ikke noe om det er begjæring på den i noen dager siden du holder på med den.
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
sant det. bruker den hver dag nå, men har god samvittighet i 1,5mnd til nå da så da er det jo greit. husker ikke sist jeg kjørte 945n siden jeg fikk inn C70 stolene...
sitter å kikker litt på davebarton.com nåhehe guess whaaaat
![]()
Hint-hint :P
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15&page=62
hehe har svartog det er nok jeg som bedriver øvelseskjøring med frøkena ja
"skammelig" å bruke så lang tid på å få høyre pedal helt inn og venstre helt ut
haha men det kommer seg da
best på langkjøringa så langt. litt værre med mørkekjøring + sliten + tja... hukommelsa
hehe eneste du ser av meg i rundkjøringer er sideveis til tider
haha
![]()
Bilstein er klassiske gule og blå ja.
3.73 UP er TT'en du skal ha.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
kom på etter jeg så en link på TPS at jeg dreiv jo å tenkte på White gauge paneler på bilen... og han her:
http://forum.turboperformanceclub.nu...?f=66&t=240755
hadde noen som var relativt "lik" R panelet... så da fikk jeg ånden over meg. henta et av reserve elspeedohusa og opererte litt...
verktøyet var en typ blackanddrekker eldrill og en gaffel... saks og printer. tok bare øyemål på fila jeg fikk fra Dave Barton med ferdig designa instrumentskiver og printa fra Word. klipte ut og tok et par limpunkter med vanlig skolelim bare for at det lett skal kunne vaskes av igjen, så det sitter mens jeg Ser på det hvordan jeg liker instrumentet slik... må klippe ut flere og teste med andre fargekomboer først for å se hva jeg liker best. men sånn hvit blir litt mye tror jeg. mer i nærheten av den linken med majoriteten blått og hvit kant rundt som på bildet i linken.
Ja, 27 spline 10 bolt Dana-30, og til Volvo som det står.
Så da regner jeg med det er den riktige ja.![]()
Skal du ikke se hvor langt bilen har gått ?![]()
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
Hvor lang tid brukte du på å sandblåse akselen slik? bruker en 3-4 min jeg og da er det helt rent :P
hva i alle dager er det du bruker da da? pga problemer underveis så tror jeg det gikk en 2-3 timer. kosa meg med arbeidet :-)
hehe da står det ikke på. sende noen felger til deg for blåsing dahehe
har nå fått avtalt kjøp av elspeiler fra Mamolv. gamletypen utseende, så om noen har elspeil av nyere typen også Med varme i speila så bare rop ut.
har også vunnet budrunden på tradera på et NOS hva nå det betyr oversatt til NORSK ikke forkorta... i alle fall.. Ubrukt i plasten sin deksel for elvinduer foran til 242turbo\262 med bryterhull til sentrallåsen. det blir nice å få i posten også
edit: bare tenker litt... sånn i påvente av å få bygd opp 16V nå kanskje i vinter om jeg ser råd for det...
hva vil det bli av effekt i en b230 med 531 topp fra b230ET med org. kam i? har jo både blokk og 531 topp liggende i bua som tar plass akkurat nå mens jeg venter på det. så kunne kanskje smekka det sammen og fiksa alt klart med alt for å bare sette ny motor oppi bilen når den er bygd...
hinthinthinthint![]()
![]()
![]()
mååååtte bare pakke ut ene pakken for å se på de deilige blå delene som ble levert på jobben til meg nå
ps: la meg få en dag eller to til da så jeg får kontrollert at alle delene er her og få pakka og sjekka frakt på alt før dere purrer påhihi
Dette blir kjekt!
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]
Mye godsaker dær ja, venter spendt på oppdatering ^^
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
kanskje funne et firma som kan lage laserskjærte aludørsider til 242 nå. kan lage i alt fra 1mm til 10mm tykkelse. noen flere som er interessert i såfall?
Hvilket firma da?![]()
1992 Volvo 940 SE Turbo - Kjøpt tilbake herligheten etter to år
1996 Volkswagen Transporter - Trekkvogn og bruksbil
2006 Volkswagen Transporter - Solgt
1988 BMW E30 Touring 325 - Solgt
1994 Mazda RX7 FD med 2JZ - Drifting bil
Om du får de til å lage til 4dørs også så er jeg mulig interessert, om de blir fine og ikke med volvolist rundt kantene..
Og pris da selvsagt.![]()