Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  24
Side 4 av 40 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 979

Tråd: VolvoR-Sport's 242 Turbo - solgt!

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    var det, funka bra den
    vi får se, mangler en god del, men er jo håp enda :P
    Jeg skal vertfall være ferdig, målet er våler i mai..
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  2. #77
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    okei, har endel karosseri, lakk osv som gjenstår jeg + motoren :P

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    okei, har endel karosseri, lakk osv som gjenstår jeg + motoren :P
    oki, jeg gidder ikke det jeg, kommer garangtert til og flyge av banen mange ganger
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  4. #79
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    hehe, det kan hende ja.. :P
    vogna skal bli 100% er plana

  5. #80
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    På tide med litt bilder av det lille som har blitt gjort tenker jeg
    tenkte en stund på hva som ble den beste måten å lage hull i innsuget til dysene på, da jeg ikke har stort med utstyr på verkstedet, ingen søyleborr maskin å slikt


    delene til viftestyringa via MS! 1000 Ohms motstand, 1 Diode og 1 Transistor



    ny railen kappet og dyseholderne


    laget blendings lokk til gamle gasspjeld posisjon (med vinkel sliper! hadde ikke hullsag som var liten nok..)


    lakkert innsuget hvitt


    dro en strek hvor enden av hullet på dyseholderen havner.


    merket opp hvor hulla havner.


    borret litt


    ser ut som det kan funke med litt fin sliping seff



    litt sliping her så blir det vell gött tenker jeg!

    Heva panseret litt i forsøk på å få ut litt varme fra motor rommet


  6. #81
    Registrerte brukere tusselaid sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trønderlag Rissa
    Innlegg
    212
    Antall takk

    Standard

    Ble vel bra med kjølinga nå, vil jeg tro ;P
    1997 Volvo V70
    1969 Oldsmobile F-85 Sports Coupe

    Fat people are harder to kidnap

  7. #82
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    vet ikke enda, kjøler bra nok på vanlig kjøring.. vil vise seg når den får kjørt seg :P

  8. #83
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    org radiator eller?
    lurer på om jeg må oppgradere jeg og..
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  9. #84
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    er org radiator ja.. skal bytte til termostat som åpner før 90grader og styre vifta via sprutet nå.
    det tenker jeg utgjør en god del..

  10. #85
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    82* termostat hjelper mye det. Jeg sleit faktisk å få opp varmen i motoren min..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #86
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    finnes det ikke 82, 86 og 92 da? har 92 i min nå, å det blir for treigt. men når jeg får inn en som åpner tidligere blir det greit tenker jeg

  12. #87
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Mulig det finnes 86 også, men jeg tok en 82 fra en FT iallefall
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  13. #88
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    okei, men kjøper uansett en som åpner før 90 grader

  14. #89
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det er nice. Hørt om batmobil, med supermann-obil, har jeg ikke sett før. Er vel det du har, blå og rød
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  15. #90
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    jepp
    hehe, noe sånt ja stygg som fy, men funker greit

  16. #91
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Mangler bare S'en på panseret
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  17. #92
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    ja, va der å prøvd litt
    må væll klar å dra ut litt av herren å...
    lure på å skru litt vogn innimellom å no fikk litt pågangsmot når æ så km technics si vogn å hørt lyden av fler 16v turboa!
    hehe vogna t geir anders ja, funke godt den ja, groom lyd å. 470 hjulhesta men tru stoppa sæ i bensin pumpa til han så er vel mer å hent..
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  18. #93
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    ja, gjorde det okei, tar i da hehe

    mista eksosen ved downpipen i går, og når jeg kjørte med bare dp så lada den allerde ved 2000rpm! hvorfor lader den treigere med komplett eksos?

  19. #94
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Blir vel mer motstand i eksosen ?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  20. #95
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    ja, er eneste logiske forklaringa.. men litt sykt at den begynner å lade så tidlig i forhold til med eksosen montert :P

  21. #96
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Derfor større eksos jo bedre gjelder med turbo.

    Siden du ikke skal på veien med bilen så er da 3,5" dp med uttak bak forhjul greit.
    En lyddemper må du vel ha kanskje men.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  22. #97
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    ikke
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  23. #98
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    vurderer å bygge større downpipe, 3.5" som går ut til 3" eksos med 1 potte..

  24. #99
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tc-Racing Vis post
    hehe vogna t geir anders ja, funke godt den ja, groom lyd å. 470 hjulhesta men tru stoppa sæ i bensin pumpa til han så er vel mer å hent..
    var ikke stor nokk wg de hadde hørte jeg, ble så mye eksos at de ikke klare og styre trykke på turboen
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  25. #100
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    hehe, okei :P lurer på om de også tok tredje gire på slutten av breisladden? knasa bra hvertfall :P

    litt bilder fra en økt i dag


    dagens dele leveranse


    innsug satt på..


    kjapt bilde med railen, står feil vei pga at hvis jeg snur den nå tar an koblinga i torpedo'n



    trangt?? dette må rettes på


    fant ut at fuel railen fremdeles blir for lang, så den blir kappa slik at den er like lang som en nuke rail, 36cm

    innsuget har jeg begynt på, men har ikke noen til å punkte det sammen enda..

Side 4 av 40 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •