2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Jaja, da tenkte jeg vel feil da..![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Exactly. Satt å regna på dette, fant ut at filteret jeg bruker nå er ca 3 mm større enn indre utregnet diameter 2.75", altså 3" vil bli 80mm i filterstørrelse.
Oki, takk for tipset. Skal se om jeg ikke har plass til et lite rør
. Da kommer filteret lengre vekk fra varmen også.
De små prosentene der har ikke LH-jetronic noe problem med å kompensere for![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Problemet er hvis luftvirvlene forårsaker ulineære endringer i måleverdiene. LH Jetronic regner med at luftsignalet fra LMM er lineært, noe det skal være pluss minus noen få prosent iom at den bruker signalet til å regne ut bensinmengde på HOT og WOT uten bruk av lambda.
Det har fungert fint for meg de 2 årene ca jeg har kjørt med filter rett på LMM, men det kan jo oppstå små forbedringer i respons/økonomi/nøyaktighet ved å ha et lite rør foran som det blir sagt her.Hjelper hvertfall på varmlufta.
Jeg mente selvsagt forskjellene i prosent på økning i dysestørrelse og LMM.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Kjører forresten nå med original BTR og bilen går mer enn fett nok, ingen problemer med kaldstart![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Mini Oppdatering 16.01.2010 - 3.5" rustfritt fleksirør samt deksel fra Volvo
Som dere sikkert har lagt merke til så liker jeg å poste bilder av deler jeg har fått i posten. Fikk noe i dag og som jeg legger ut bilder av. Dessverre blir mange av delene jeg har fått i det siste liggende på hylla et par mnd though.
![]()
Fått tak i 3.5" rustfri fleksirør til eksos med stålomspunnet beskyttelse på begge sider. Selve røret kosta bare 180 kr i statene på Ebay, men med frakta kom dette på ca 480 kr totalt. Ikke dyrt mtp at et rett rustfritt rør med nesten samme lengde koster nesten 400 kr i Norge.
Bestillte det interiørdekslet som skal under hanskerommet oppunder der og da det fra uten klima ikke passer på biler med klima. Den plata støyisolerer en del, hvertfall nå som jeg har kledd innersiden med skumgummi beregnet på interiørdemping. Kosta faktisk bare 130 kr på Volvo så kjøpte den like greit der.
hvorfor har jeg ikke tenkt på å kjøpe eksosdeler fra ebay? Herlig at du fikk tak i 3.5" hvertfall![]()
One Ring to rule them all
Har hatt en liten opprydding i bilde arkivet mitt, fant endel bilder av ChrMLs bil, og happenings oppigjennom tidene..
Husker du detta Christian?
Her foregår det foringbytte:
Akselen som satt på bilen hans. "1041" med 1031 innmat![]()
Så bytta vi bremser foran + lager:
1041 akselen vi satt på bilen, etter 3 uker..
Haiking med NAF etter gåen bensinpumpe!
Henta deler i Sverige. HAHA!
Bytting av fjører og dempere foran:
Tidsinnstilt bombe!
Valsing pågår:
![]()
Hvorfor henter du deler i skogen ?
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
det var kanskje ikke bare volvodeler i den esken![]()
Mini Oppdatering 19.01.2010 - 3" JT downpipe
Da ramla det visst en 3" JT downpipe inn døra her og. Kjøpte den på KRB. Planen er å kappe det rett etter det har blitt rett og sveise på overgang til 3.5" og V- band der.
Og så slenge på fleksileddet som har V- band og katalysator etter der og sveise V- band på resten av eksosskjøtene. Bruker den 3" downpipen som et utgangspunkt for resten av eksosanlegget sånn at det kan bygges ferdig så kun downpipe står igjen når turboen byttes til våren/sommern. Da kan jeg bygge en ny 3.5" downpipe fra eksosanlegget og opp til turboen da med kobling til wastegate.
![]()
Man sparer mye tid på å gjøre klart til sånt på forhåndblir nok bra
![]()
One Ring to rule them all
Du bør ha 1/2 tomme større downpipe en eksosanlegget, med dette får du en venturie og en mye bedre eksosvei.
Volvo fantast?
3.5" eksos? Bastøyferga?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Gratulerer, da blir det nok vei i vellinga..![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe