Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 6 av 92 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 56 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #126
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    også er vel 3 tommer 76 mm og ikke 80 ?
    indre diameter på 3" burde vere rundt 80 mm ytre diameter.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  2. #127
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Jaja, da tenkte jeg vel feil da..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #128
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    indre diameter på 3" burde vere rundt 80 mm ytre diameter.
    Exactly. Satt å regna på dette, fant ut at filteret jeg bruker nå er ca 3 mm større enn indre utregnet diameter 2.75", altså 3" vil bli 80mm i filterstørrelse.


    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Dette stemmer nok, eit rør er med på å rette opp i luftstraumen, og forhindre turbulens, som gir målefeil.
    Oki, takk for tipset . Skal se om jeg ikke har plass til et lite rør . Da kommer filteret lengre vekk fra varmen også.

  4. #129
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Vi fjerner høyre lykt, så trøkker vi filtere ut der Haha!

  5. #130
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    De små prosentene der har ikke LH-jetronic noe problem med å kompensere for
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  6. #131
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    De små prosentene der har ikke LH-jetronic noe problem med å kompensere for
    Problemet er hvis luftvirvlene forårsaker ulineære endringer i måleverdiene. LH Jetronic regner med at luftsignalet fra LMM er lineært, noe det skal være pluss minus noen få prosent iom at den bruker signalet til å regne ut bensinmengde på HOT og WOT uten bruk av lambda.

    Det har fungert fint for meg de 2 årene ca jeg har kjørt med filter rett på LMM, men det kan jo oppstå små forbedringer i respons/økonomi/nøyaktighet ved å ha et lite rør foran som det blir sagt her. Hjelper hvertfall på varmlufta.

  7. #132
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Jeg mente selvsagt forskjellene i prosent på økning i dysestørrelse og LMM.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  8. #133
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Kjører forresten nå med original BTR og bilen går mer enn fett nok, ingen problemer med kaldstart
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  9. #134
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Mini Oppdatering 16.01.2010 - 3.5" rustfritt fleksirør samt deksel fra Volvo

    Som dere sikkert har lagt merke til så liker jeg å poste bilder av deler jeg har fått i posten . Fikk noe i dag og som jeg legger ut bilder av. Dessverre blir mange av delene jeg har fått i det siste liggende på hylla et par mnd though.




    Fått tak i 3.5" rustfri fleksirør til eksos med stålomspunnet beskyttelse på begge sider. Selve røret kosta bare 180 kr i statene på Ebay, men med frakta kom dette på ca 480 kr totalt. Ikke dyrt mtp at et rett rustfritt rør med nesten samme lengde koster nesten 400 kr i Norge.





    Bestillte det interiørdekslet som skal under hanskerommet oppunder der og da det fra uten klima ikke passer på biler med klima. Den plata støyisolerer en del, hvertfall nå som jeg har kledd innersiden med skumgummi beregnet på interiørdemping. Kosta faktisk bare 130 kr på Volvo så kjøpte den like greit der.

  10. #135
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    hvorfor har jeg ikke tenkt på å kjøpe eksosdeler fra ebay? Herlig at du fikk tak i 3.5" hvertfall
    One Ring to rule them all

  11. #136
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Har hatt en liten opprydding i bilde arkivet mitt, fant endel bilder av ChrMLs bil, og happenings oppigjennom tidene..

    Husker du detta Christian ?


    Her foregår det foringbytte:


    Akselen som satt på bilen hans. "1041" med 1031 innmat


    Så bytta vi bremser foran + lager:


    1041 akselen vi satt på bilen, etter 3 uker..


    Haiking med NAF etter gåen bensinpumpe!


    Henta deler i Sverige. HAHA!


    Bytting av fjører og dempere foran:


    Tidsinnstilt bombe!


    Valsing pågår:

  12. #137
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Hahahaha!!! Artig å se litt gamle minner igjen med bilen!

  13. #138
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor henter du deler i skogen ?
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  14. #139
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roffenn Vis post
    Hvorfor henter du deler i skogen ?
    Nå kan du lure nå .

  15. #140
    Registrerte brukere lofsbergracing sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Hvittingfoss, Norway
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    det var kanskje ikke bare volvodeler i den esken

  16. #141
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Jo, faktisk var det bare det

  17. #142
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Mini Oppdatering 19.01.2010 - 3" JT downpipe

    Da ramla det visst en 3" JT downpipe inn døra her og . Kjøpte den på KRB. Planen er å kappe det rett etter det har blitt rett og sveise på overgang til 3.5" og V- band der.

    Og så slenge på fleksileddet som har V- band og katalysator etter der og sveise V- band på resten av eksosskjøtene. Bruker den 3" downpipen som et utgangspunkt for resten av eksosanlegget sånn at det kan bygges ferdig så kun downpipe står igjen når turboen byttes til våren/sommern. Da kan jeg bygge en ny 3.5" downpipe fra eksosanlegget og opp til turboen da med kobling til wastegate.



  18. #143
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Man sparer mye tid på å gjøre klart til sånt på forhånd blir nok bra
    One Ring to rule them all

  19. #144
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Jo, faktisk var det bare det
    Sikkert
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  20. #145
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Du bør ha 1/2 tomme større downpipe en eksosanlegget, med dette får du en venturie og en mye bedre eksosvei.
    Volvo fantast?

  21. #146
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Du bør ha 1/2 tomme større downpipe en eksosanlegget, med dette får du en venturie og en mye bedre eksosvei.
    Yeah, vurdert å ha 4" downpipe faktisk. Det er bare det at jeg har så mye 3.5" rustfri 60/90 grader bend og rør liggende jeg kunne brukt opp. Men får se hva det blir til .

  22. #147
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    3.5" eksos? Bastøyferga?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #148
    Registrerte brukere Yngste Haugerud sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    3.5" eksos? Bastøyferga?
    Neida Color Fantasy er det no som heter i dag. Turbomotor er glad i lite motstand i ekosen og med 3,5" så burde problemet være løst

  24. #149
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg sannsynligvis fått tak i en KKK27 turbo med anti-surge og splitpulse T3 flens . Blir hentet til Lørdag.

  25. #150
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer, da blir det nok vei i vellinga..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Side 6 av 92 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 56 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •