Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 63 av 92 FørstFørst ... 13 53 61 62 63 64 65 73 ... SisteSiste
Viser resultater 1.551 til 1.575 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1551
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Stemmer det, er "Flua" som Henrik skriver litt lenger opp her.
    Ligger det noen prosjekttråd om den bilen ? Kunne tenkt meg å vite mer om den ,og ikke minst motoren .. Man ser på lang avstand at den flytter seg ganske okei
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  2. #1552
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Ligger det noen prosjekttråd om den bilen ? Kunne tenkt meg å vite mer om den ,og ikke minst motoren .. Man ser på lang avstand at den flytter seg ganske okei
    Han har ingen prosjekttråd her dessverre.

    Det satt KKK27 turbo i den. Men den spoolet visstnok ikke noe før 5000 rpm grunnet KL-Racing Extreme grenrør med for stor dimensjon på rørene (46mm) og en del annet "man tager hva man haver" som svensken som hadde bilen før har satt sammen.

    Nå har han byttet til en Garrett av noe slag som er en del mindre. Ellers så sitter det Getrag kasse på den og stiv aksel med en ganske spesiell og stiv patent på momentstagene. Noen stive rør som er opplagret i hullet foran som de sitter i originalt. Fungerer visst bra, selv om det banker og slår en del, så holder det.

  3. #1553
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Ikke dumt ! Har for store rørdimmensjoner så mye å si på grenrør ? Trodde den ville spoole litt kjappere med større rør jeg .. ? : s

    Den ser ut til å fungere ganske bra hvertfall ! Akkurat som bilen din og .
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  4. #1554
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Nei, det er feil Det er Ole Christian sin det, den hvite er det de snakker om.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  5. #1555
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Han har ingen prosjekttråd her dessverre.

    Det satt KKK27 turbo i den. Men den spoolet visstnok ikke noe før 5000 rpm grunnet KL-Racing Extreme grenrør med for stor dimensjon på rørene (46mm) og en del annet "man tager hva man haver" som svensken som hadde bilen før har satt sammen.

    Nå har han byttet til en Garrett av noe slag som er en del mindre. Ellers så sitter det Getrag kasse på den og stiv aksel med en ganske spesiell og stiv patent på momentstagene. Noen stive rør som er opplagret i hullet foran som de sitter i originalt. Fungerer visst bra, selv om det banker og slår en del, så holder det.
    KL-Racing Extreme grenrøret får man ikke til femmer, så satt nok et annet grenrør der? Turbo'en som sitter i nå er vel en Turbonetics T3/T4 hybrid.
    Det er vel han på Darbu (Ruud?) som importerte bilen for mange år siden, da var den ganske original motormessig.

  6. #1556
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Ikke dumt ! Har for store rørdimmensjoner så mye å si på grenrør ? Trodde den ville spoole litt kjappere med større rør jeg .. ? : s

    Den ser ut til å fungere ganske bra hvertfall ! Akkurat som bilen din og .
    Når røret er større så går eksosen saktere.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  7. #1557
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Ikke dumt ! Har for store rørdimmensjoner så mye å si på grenrør ? Trodde den ville spoole litt kjappere med større rør jeg .. ? : s

    Den ser ut til å fungere ganske bra hvertfall ! Akkurat som bilen din og .
    Rørdimensjonen på grenrøret har alt å si. Større rør gir litt mer toppeffekt fordi det fløder bedre, men det går veldig hardt utover spoolen. Er som Henrik940 sier at eksosen går saktere i større rør og turboen bruker hastigheten på eksosen til å spoole. Derfor er spool mye mer avhengig av turtallet enn hvor mye gass du gir.

  8. #1558
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Nei, det er feil Det er Ole Christian sin det, den hvite er det de snakker om.
    Var den til meg, eller var det til volvoRsport ?

    Ja, stemmer det ! Men jeg tenkte sånn at turbobiler generelt er glad i lite motstand, men grenrøret sitter jo før turboen, så da er jeg med !
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  9. #1559
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Var den til meg, eller var det til volvoRsport ?
    Var vel ment til "ChrML", da han trodde det var bilen til sønnen Ole Christian vi snakket om. Men vet ikke om det var Åge eller Ole Christian som kjørte den på banetreffet?

  10. #1560
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Var vel ment til "ChrML", da han trodde det var bilen til sønnen Ole Christian vi snakket om. Men vet ikke om det var Åge eller Ole Christian som kjørte den på banetreffet?
    Åge kjørte den hvite, Ole Christian kjørte den røde som spakstellet ble liggende igjen på banen
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  11. #1561
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Ligger det noen prosjekttråd om den bilen ? Kunne tenkt meg å vite mer om den ,og ikke minst motoren .. Man ser på lang avstand at den flytter seg ganske okei
    du leste tydelig vis ikke det jeg skrev? legeringa i aluminiumen blir fucka så felga blir som gummi ved pulverlakkering på grunn av den sterke varmen som må til for å bake lakken fast i felga!
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  12. #1562
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Ikke dumt ! Har for store rørdimmensjoner så mye å si på grenrør ? Trodde den ville spoole litt kjappere med større rør jeg .. ? : s
    .
    Ta å sett tommel'n på hageslangen å lag mindre åpning der , da blir det større trykk. Samme prinsipp

  13. #1563
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Bilen din ser helt nydelig ut, ChrML! Liker veldig godt kombinasjonen mellom farge på bil og type felger! Har ikke rukket og lest om alle oppgraderingene ennå, men skal ta meg tid en dag Det jeg har sett ser i allefall ut som det er gjort med omtanke.
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  14. #1564
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    du leste tydelig vis ikke det jeg skrev? legeringa i aluminiumen blir fucka så felga blir som gummi ved pulverlakkering på grunn av den sterke varmen som må til for å bake lakken fast i felga!
    Er da mange som pulverlakkerer alu-felger, så kan da ikke være noe problem..
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  15. #1565
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av spettnils Vis post
    Bilen din ser helt nydelig ut, ChrML! Liker veldig godt kombinasjonen mellom farge på bil og type felger! Har ikke rukket og lest om alle oppgraderingene ennå, men skal ta meg tid en dag Det jeg har sett ser i allefall ut som det er gjort med omtanke.
    Takk! Veldig hyggelig å høre!


    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Er da mange som pulverlakkerer alu-felger, så kan da ikke være noe problem..
    Mener det er rundt 250 grader det varmes opp til når pulverlakken skal smelte. Tror ikke det er nok til å ta herdingen? Isåfall er det ikke noe party-triks å pulverlakkere drivakslene .

  16. #1566
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Tror nok ikke det er nok nei. Isåfall hadde nok ikke firma tatt på seg å pulverlakke alu.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  17. #1567
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    du leste tydelig vis ikke det jeg skrev? legeringa i aluminiumen blir fucka så felga blir som gummi ved pulverlakkering på grunn av den sterke varmen som må til for å bake lakken fast i felga!
    Ja, jeg er klar over dette, trenger ikke ta den tonen .
    Er samma prinsippet som vanlig alu, om man varmer det, dypper det i vann, så blir det mykt som gummi å man kan bøyde det hvor enn man vil . Hvis man da varmer det opp igjen, legger det på benken å lar det kjøle seg ned så vil det bli like sterkt som før . Dette fortalte han som tar seg av toppen til Fredric Aasbø meg, så regner med han har rett .

    Mange som pulverlakkerer felger som det blir sagt her, så tror ikke det er noe problem ..
    Sist endret av gasgasboy; 18/08/10 kl 22:20
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  18. #1568
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Takk! Veldig hyggelig å høre!



    Mener det er rundt 250 grader det varmes opp til når pulverlakken skal smelte. Tror ikke det er nok til å ta herdingen? Isåfall er det ikke noe party-triks å pulverlakkere drivakslene .
    Jo, mener det var 250 grader de blir herda i .. Så jeg tror ikke det er noe problem .
    Som Mr over her sier, firmaer som driver med pulverlakk ville ikke tatt på seg lakkeringer om de visste at legeringa ville bli ødelagt .. ?
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  19. #1569
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    KL-Racing Extreme grenrøret får man ikke til femmer, så satt nok et annet grenrør der? Turbo'en som sitter i nå er vel en Turbonetics T3/T4 hybrid.
    Det er vel han på Darbu (Ruud?) som importerte bilen for mange år siden, da var den ganske original motormessig.
    Det var flattum som begynte å bygge den hvite.. så tok åge over.. å så flattum igjen.. å nå åge igjen! ettersom jeg forsto det..
    når flattum begynte på bilden var det en dønn strøken gubbekjørt classic mener jeg å huske.. som han ribba og monterte bur,stoler osv i for å ha som isbil, også har det vel bare utvikla seg derfra
    Sist endret av Eldste Haugerud; 18/08/10 kl 22:32

  20. #1570
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Ja, jeg er klar over dette, trenger ikke ta den tonen .
    Er samma prinsippet som vanlig alu, om man varmer det, dypper det i vann, så blir det mykt som gummi å man kan bøyde det hvor enn man vil . Hvis man da varmer det opp igjen, legger det på benken å lar det kjøle seg ned så vil det bli like sterkt som før . Dette fortalte han som tar seg av toppen til Fredric Aasbø meg, så regner med han har rett .

    Mange som pulverlakkerer felger som det blir sagt her, så tror ikke det er noe problem ..
    hvorfor er jeg blitt fraråda å pulverlakkere alu felger av et firma som leverer dekk til stcc da? trur nokk det er litt forskjellige alu typer i en topp og i en felg.

    firmaet heter Motorsport Service AS og holder til i gjerdrum her er link til sidene dems:http://www.yokohama-motorsport.no/

    trur dem har peiling på dekk og felg
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  21. #1571
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    hvorfor er jeg blitt fraråda å pulverlakkere alu felger av et firma som leverer dekk til stcc da? trur nokk det er litt forskjellige alu typer i en topp og i en felg.

    firmaet heter Motorsport Service AS og holder til i gjerdrum her er link til sidene dems:http://www.yokohama-motorsport.no/

    trur dem har peiling på dekk og felg
    Da bør de ta kontakt med Compomotive og fortelle at de lager livsfarlige felger.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  22. #1572
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    det er jo noen som lager felger som tar det med i herdings prosessen at dem skal pulverlakkeres for at felgen skal bli sterk så en compomotive felg hadde kansje vært som eiker hadde de ikke vert pulverlakkerte!
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  23. #1573
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    tror det har mye å si hvordan felgen er konstruert...
    har sett masse pulverlakkerte felger som funker fint den dag i dag uten kast....
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  24. #1574
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Vil tro de som har erfaring med pulverlakkering av felger har prosedyrer for dette, mens de som kanskje driver med pulverlakkering av helt andre ting ikke har det.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  25. #1575
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    http://www.comp.co.uk/info/cts.asp

    virker som de først støper/herder felga, vasker de også pulverlakk.
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

Side 63 av 92 FørstFørst ... 13 53 61 62 63 64 65 73 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •