Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 38 av 206 FørstFørst ... 28 36 37 38 39 40 48 88 138 ... SisteSiste
Viser resultater 926 til 950 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #926
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Har komplett forstilling med
    ABS
    jeg + ledningsnett liggende
    vi tar kontakt etter hvert gitt

    Sitat Opprinnelig postet av microplex Vis post
    har et sett med braketter liggende
    kan hende jeg sender deg en pm etter hvert.

    Sitat Opprinnelig postet av OHKorpan. Vis post
    Bremser nok til 700hk men hvor er motoren ?
    første først lakk og understell... så lenge bilen går fremover så trenger man ikke ny maskinist

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    What he said! Blir LITT feilprioritering?
    feilprioritering å få stoppa bilen fort? nei det er ikke feilprioritering gitt! heller stikk motsatt!

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Evt begynne i riktig ende ? Er jo ikke dumt å ha bremser og understell i orden FØR man hiver i grom maskinist ?
    Anyhuu, etter hva jeg har fått med meg så er kanskje bremsene noe overkill ?
    Tøft er det uansett
    Er akkurat det å begynne i riktig ende som teller for meg. heller 90hk motor med extrem veiholdning og bremseegenskaper så jeg kan kjøre insane etter kapasiteten med den, enn å kjøre på 50% kapasitet og vingle gjennom svinger og ikke klare å bremse ned i tide med 300hk motor. ikke min stil gitt! alltid starta i denne enden jeg og har aldri angra for å si det sånn

  2. #927
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Understell før motor, godt det er enda en som har skjønt det.
    Sist endret av Joakim-G_R; 13/08/10 kl 21:27
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #928
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Ikke kom her å si at du har skjønnt det av egen maskin Joakim, stygt å ljuge!
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  4. #929
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Ikke kom her å si at du har skjønnt det av egen maskin Joakim, stygt å ljuge!
    Jeg har jo aldri hatt heftig motor, kun OK understell.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #930
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    True, men kjipt å ha bra understell å strikkmotor å da
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  6. #931
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    kjipt å ha stram strikk men søplete understell også..

    Men men.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #932
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Frøya
    Innlegg
    312
    Antall takk

    Standard

    Enda værre å ha strikkmotor med strikkunderstell :-)

  8. #933
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Frøya
    Innlegg
    312
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OHKorpan. Vis post
    Bremser nok til 700hk men hvor er motoren ?
    Blir godt å få stoppa

  9. #934
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Innlegg
    6.059
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    neinei helt sikkert ikke, men delekatalogen lukter gamle hyller altså NOSTALGIIII

    skal se om jeg ikke finner noe kult å skanne inn og publisere, permene er jo så innmari fulle av tall at jeg tror ikke det blir helgajobb å skanne inn for arkivering... men mye moro skal jeg nok klare å finne inni de! mest pga jeg ville finne det ekstra hanskerommet og konsollen i taket på politibilene\ambulansene
    Må få digitalisert dem. Tenk om kolleksjonen skulle gått opp i flammer?
    2 scannere så går det fort.
    En pizza eller 10 ved siden til å holde motet oppe
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  10. #935
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thomas242 Vis post
    Tror nok ikke du får dette godkjent. Jeg har samme bremsene og de er kun for 1 krets og abs..

    Det største problemet er nok å bevise at adapteret du lager holder mål.

    lykke til, gromme bremser
    Hmm. Aldri helt skjønt problemstillingen der.
    Hvis man blender ett uttak til hver framkaliper på fordelingsblokka, så har man jo fortsatt 2-krets typ diagonal.

    Er problemet å få godkjent endringen i bremsesystemet (hydraulikken), eller bremsene som en helhet?
    Teknisk sett burde det jo funke like bra.

  11. #936
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Men er 1 framhjul og 1 bakhjul "nok" ?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #937
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Men er 1 framhjul og 1 bakhjul "nok" ?
    Triangeldelt brems er "luksus" som volvo har, mange andre biler som ikke har det.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  13. #938
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Jasså? Når jeg kjørte opp lærte jeg at 2-krets bremsesystem er begge forran og ett bakhjul, x2..?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  14. #939
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Jasså? Når jeg kjørte opp lærte jeg at 2-krets bremsesystem er begge forran og ett bakhjul, x2..?
    Sitat Opprinnelig postet av Wikipedia
    Det er flere måter å konstruere tokrets bremsesystem på. En metode er at det ene kamret i hovedsylinderen er i forbindelse med bremsesylinderen på høyre forhjul og venstre bakhjul, og det andre kamret settes i forbindelse med venstre forhjul og høyre bakhjul. Et annet system har doble kamre i bremsesylindrene på framhjulene, slik at utfall i en krets kun gir bremsetap i det ene bakhjulet, men at bremseeffekten på begge framhjul er intakt.
    Wiki.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  15. #940
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hm. Går det på vekt tro, eller er det fritt frem for å konvertere til et helt bremsesystem fra en bil som har kun 1 bremseslange til hvert hjul da..?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  16. #941
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Hm. Går det på vekt tro, eller er det fritt frem for å konvertere til et helt bremsesystem fra en bil som har kun 1 bremseslange til hvert hjul da..?
    Biltilsynet får vondt hvis di må gå go for noe som ikke er orginalt vettu, så det spørs..

    Men man må jo ikke si det til noen heller da..
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  17. #942
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Ang å bygge om bremser så må dem enten ha godkjenning fra fabrikant at caliper og adapter er testet / sertifisert til bilen det skal brukes på. Ellers så må du dra til TüV å få det godkjent.

    Det er iallfall det jeg fikk til sva
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  18. #943
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Må få digitalisert dem. Tenk om kolleksjonen skulle gått opp i flammer?
    2 scannere så går det fort.
    En pizza eller 10 ved siden til å holde motet oppe
    har levert tilbake permene nå, men får sikkert lånt de ved senere anledning også. har bare en rævva kompiskriver\printer så tar så alt for lang tid å skanne de to svæææære permene der :(

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Ang å bygge om bremser så må dem enten ha godkjenning fra fabrikant at caliper og adapter er testet / sertifisert til bilen det skal brukes på. Ellers så må du dra til TüV å få det godkjent.

    Det er iallfall det jeg fikk til sva
    Ekren hadde visstnok kjennskap til en som hadde fått godkjent slik Bremseoppgradering på en 245 tror jeg han sa. skal prøve å få luska ut nr\regnr på bilen og prøve å referere til dette og se

    __________________________________________________ __________
    Hej Öystein!

    Det är Lesjöfors fjädrar, men de har inget tüv-intyg, endast kvalitetsintyg.
    Dämparna är Bilstein och heter 95087626 och 95087627, dvs inte Club sport.
    Totaltpris inkl. frakt skulle hamna på ca 6650:- inkl. moms.
    Med vänliga hälsningar/Best regards,

    S.A.M. Steffansson Automotive AB
    Marlene Edström
    Tel. +46 (0)31-708 26 80
    Fax. +46 (0)31-708 26 81
    www.sambilmode.se
    ________________________________________
    Ämne: forespørsel om sportsunderstell 240\242

    95087240 Väghållningssats 240 & 260, även kombi. Komplett med stötdämpare och fjädrar 6145:-

    Hei, er dette lesjøfors senkefjærer med TUV papirer?

    Og Bilstein Clubsport Dempere? I så fall hva er produktnr på demperene?

    Pris inkludert frakt til Macken på Storlien?

    __________________________________________________ __________
    Lurte jo fælt på hvorfor CS og lesjø med tuv fjærer i såfall skulle være så billig hos sam steffansson. men her ser dere jo svaret. det er ikke tuv godkjente fjærer og ikke CS, men sikkert "vanlige"\BS Sprint?

    hvor er i såfall CS og Lesjø billigst i norge? må skaffes asap

    til de som lurer på IPD bestillingen: sendte Ron i IPD en mail og lurte på om de to siste varene var kommet, men fikk autosvar om at han hadde ferie til og med den 17 nå, altså i morgen. så da får vi vell svaret på onsdagen forhåpentligvis om at det har kommet. vil ikke blande inn flere over sjøen der i den svære ordren for å være sikker på at ingenting skjærer seg med alle delene som skal være med

  19. #944
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    hvafaen, sist jeg spurte sa de at det var CS dempere!!!

  20. #945
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ja det jeg også forstod det som sist gang jeg forespurte!
    eller rettere sagt det VAR det de sa!
    Fra: Pier Steffansson [mailtos@samsteffansson.se]
    Sendt: 30. september 2009 11:23
    Til: Øystein Trøan
    Emne: SV: pris forespørsel

    Hej,

    Fjädersatsen är TUV godkänd. Stötdämpare behöver inte ha TUV papper eftersom detta är en ingående komponent i fjäderbenet. Det är CS dämparna.

    merkelig det forandrer seg etter et år liksom...

    så på pedersenracing.no at CS foran og bak kosta ca 7000kr. og lesjø med tuv kosta 1395,-
    noen som vet av billigere sted?


    edit:
    lesjø fra Pedersen:
    240-ser 1975-93 Tüv 16-7200 35mm Senking 1.395,-

    lesjø fra BCB:
    SENKESETT 242/244/264 m/tuv papirer SENKER 40MM 1862,50,-

    er det virkelig forskjellige senkefjærer når begge er fra lesjø sikkert? eller er bcb sine annet merke?

    edit 2:
    STØTDEMPER FORAN BILSTEIN CLUB SPORT 240
    PRIS STK
    Varenr. P360081CS
    EAN P360081CS
    Pris Nok 2 437,50
    500,- dyrere enn pedersen... merkelig eller???

  21. #946
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Bestilt CS foran og bak + Røde Lesjøfors med TÜV papirer fra SCSTYLING.NO nå samme priser som pedersen racing bare med 15% rabatt som blir veldig nice! + jeg får beskua en V70 R
    AWD
    i lazerblå når jeg selv kan hente de hos Jahn og slipper frakta

    han hadde også et sett røde lesjøfors senkefjærer med papirer liggende på lager, så da er det også i boks. mangler bare da litt polyforinger til forstillinga når ipd varene kommer etter hvert

  22. #947
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    fikk tlf fra Killingberg i biltilsynet i trondheim nå. sendte de jo en søknad bare for å sende ang de ipd staga og justerbart momentstag og panhardstaget bare for å informere og "søke" om det pga jeg vil holde de fortløpende oppdatert med tanke på alle moods som blir på bilen.
    det var ingen problem å montere dette og det skulle nok få godkjent og skrevet inn ja.

    spurte også ang R bremsene, hadde blitt godkjent letter før og på før 80modeller sa han. men nå var det litt mer skjerpet inn. men det var bare å skrive en søknad der man forteller hvilken bil det skal monteres på, hvilken bil bremsene var fra, hvilken adapter man bruker(om så + hva det blir laget av, om det sveises noe eller helskjært del e.l.) om de konkrete delene\moods man må gjøre for å få det i drift. dette sendes da i såfall til vanlig plass, biltilsynet, og så tar de det videre med den høyere instansen for ev. godkjenning. dette må jeg da gjøre først. men tenkte å få tak i nr\han som ekren visste av som har dette montert og godkjent, samt vente på Texascom om han får det godkjent. da blir det strax litt lettere

  23. #948
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Er ikke så rart at forhandlere har forskjellige priser da, det kan være både forskjellige avtaler fra underleverandører, og griskheten til butikken.
    Blir bra med ClubSport, fint på en kosebil.

    Interessant at du får godkjent panhard og momentstag, kanskje jeg skulle prøvd å fått det inn i vognkortet på 245'en også.

    (også heter det "mods" moods er noe helt annet. )
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  24. #949
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    this is the moods of Trøan hehe (for de som ikke har fått med seg humoren med det istede for "moods of norway" )

    ja gleder meg til å få en mer sporty bil å kjøre og som sagt før så skal jo alt godkjennes på bilen fortløpende, lite vits i moro bil uten å kjøre med god sammvittighet hehe

  25. #950
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Bare en kjapp update ang delene til folket. Det er mest sannsynlig pakket klart og shippingklart Fra IPD på fredag. så da varer det ikke lenge forhåpentligvis før vi har alt av godsaker i hende

Side 38 av 206 FørstFørst ... 28 36 37 38 39 40 48 88 138 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •