Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 108

Tråd: Turbo-Am: '95 940 DieselPurke (R.I.P) og '89 740

  1. #26
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Patrol 3,3 diesel motor tåler IKKJE trimming, men LD28 kan du kjøre på 2bars ladetrøkk, vist det e nokke som takker for seg da så er det veiva som knekker!

    Kan sei det at fleire Fondmetal felger er skaffa, har nå 8 stk og 2 stk på vei i posten
    Framskjermer og panser er også skaffa, så de blir snart bytta, Venstre bakdør blir au snart bytta..
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbo-Am Vis post
    Patrol 3,3 diesel motor tåler IKKJE trimming, men LD28 kan du kjøre på 2bars ladetrøkk, vist det e nokke som takker for seg da så er det veiva som knekker!
    Det samme skjer på 3,3 med 2 bar trøkk. Men nok om det. Synes fortsatt at det er gromt med "ordentlig" diesel i 940.

  3. #28
    Registrerte brukere Volvo-turbo sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Bor det noen i osten på himmelen?
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Kjøp dere en VW LT der jo der disse motorene hører hjemme.
    244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-turbo Vis post
    Kjøp dere en VW LT der jo der disse motorene hører hjemme.
    Nå sitter jo ld28 i laurel. Det er d24 som sitter i lt og den motoren passer bedre i en 240 i en lt hvertfall.

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Er ikke grunnen til at veivene knekker at det bare er to lager?
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Er noe sånt ja. Og 2 bar med t3 turbo på innefektiv 3,3 diesel gjør vel sitt også.

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Hx35 eller 40 må da være greit på en slik motor skulle jeg tro.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Et annet problem med 3,3 er at pumpa ikke henger med til mye effekt. Pumpene på d24 og ld28 rekker til dobbel effekt ved og bare justere en skrue i bunn...

  9. #34
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    3,3 dieselen tåler ikkje ana enn å stramme westgaten Men nok om den saken
    Ja pompa på LD28 og D24 såler ein god del, men du må ikkje justere for høgt heller for då stiger tomgangen, eg trur pappa har stilt pompa maksumalt på denna Men e ikkje sikker, henger ikkje alltid me eg heller
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Tomgangen går ann og justere ned. Tomgangen blir endel høyere ved og bare vri en halv runde. Trur det går ann og justere inn 5 runder men da kan du glemme og ha sikt bakover før turbotrykket kommer.

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    734
    Antall takk

    Standard

    LD28 er vel en av de mest slite sterke motorene som enda har krefer igjen selv om de er gådt 7-800.000 km.
    Hvis det blir diesel bil på meg en gang så blir det nokk en LD28 i en 740/760/940Diesel.
    Lyden er bare helt rå når man fyrer opp disse maskinan.
    Selv i kulden så starter denne evighetsmaskinen, på 30-35 minus, så vidt starterern klarer å hompe motoren rundt, men alikavel starter den.
    2000 V70 TDI "black edition"

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    D24 og ld28 er ganske like på lyd og begge motorene starter ned mot -30. Grunnen til det er at de sviver satans fort på starteren.

  13. #38
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Oii, lenge sia e har oppdatert her nå

    Først så blei Panser og Skjærmer bytta, alt passa fint, heilt te me klappa igjen panseret, det va ikkje nokke 940panser.. Det var te nye typen 740 Så det var 3cm bredere "snute" på..
    Det blei sittans på fram te temmelig nylig, da det gamle blei retta og satt på..




    Så blei nye blinklys framme og på skjærmane kjøpt inn, sia venstre blinkers blei knust a ei tomflaske som blei kjørt på av mot kommende bil og smalt rett i blinklyset.. Flaks at den traff blinklyset og ikkje hovedlykta eller frontruta.. Det blei selvfølgelig klare blinkers

    Så blei venstre bakdør bytta og resten av bilen blei flekka, og fangere og lykter blei demontert, og blien blei matta ned og gjort klar for lakk








    Så blei den lakkert i orginalfarga seint ein torsdagskveld.. Resultatet:








    Så blei fangerne lakkert på fredag ettermiddag og bilen blei montert sammen på lørdag, så ho mor konne få brukebilen mens eg og pappa var på tur med "Hvitebusser" til Polen og Tyskland til konsentrasjonsleirene

    Og i går fekk bilen nye tøfler på:








    Så nå e det EU godkjenning som står for tur og så må girkassa byttast snart Da den snart takker for seg
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  14. #39
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Eg tykjer fortsatt at det er heilt ufatteleg at ein bil kan gå ifra å sjå skraphaugklar til noko so nydeleg =)
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Innlegg
    853
    Antall takk

    Standard

    Fyfaen! den blei fin ja! må få bygd no grom eksos nå da!
    Bmw e34 520i
    Volvo 760 Cruise bil.
    Volvo 240 Turbo! - Solgt
    Volvo amazon 70m Prosjekt!
    Bmw e34 535i - Solgt ,Bmw e30 turbo banebil - solgt

  16. #41
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Ja det e utrulig å hobbymekanikere klarer å få te
    Den e ikkje heilt perfekt i lakken, det e nokka sig, men det ska eg rubbe og polere vekk ettervært..
    Men te tross av at den blei lakkert i ein lakkboks som blei bygd av min bestefar for maaaaaange år sia, blei den faktisk ganske bra, veldig lite "appelsinskall" au
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Blei bra
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  18. #43
    Registrerte brukere Fjellvang sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    221
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Eg tykjer fortsatt at det er heilt ufatteleg at ein bil kan gå ifra å sjå skraphaugklar til noko so nydeleg =)
    +1
    Ser nydelig ut nå

  19. #44
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Hei å hå.. Lenge sia e har oppdatert her nå
    Det har ikkje skjedd så masse med Dieseldyret sia sist, men litt har blitt gjort..
    Etter at eksosanlegget nesten datt av frå fremre potte og bak, så har det blitt 2,5" og ny potte fra fremre potte og bak.. Og for de som lurer, den orginale S'en bakerst, er også på plass.. Så har e det ingenting som røper at det e nokke uorginalt under panseret

    Bilen sklei au rett imellom Eu-kontrollen på fredag.. Hadde justert pompa ned litt da
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  20. #45
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Skjer ikkje stort, men kan i allefall med dele at den blir bruka daglig og har fått på vinterskoa

    Ein liten test av bilen au

    Kommer ein bedre ein seinere
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  21. #46
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Fin bil dette

    Mye kostet lakkeringen? ( trenger en liten runde selv )

  22. #47
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Ga ikkje ei krone for selve lakkeringa Men lakken kosta vel rundt 1200, 3liter lakk, 1 liter herder og 1 liter tynner.. + litt rød grunning på boks
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  23. #48
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Det var da veldig billig, tenkte mest på lakk da far min kan lakkere : ), Hva tror du det ville koste og hellakkere en hvit 940?

  24. #49
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.390
    Antall takk

    Standard

    Bimme: Hvis din far kan lakkere, så vet han sikkert priser og.

    Turbo-Am: Mangler bare å rette opp rattet, samt å få turteller i gang nå
    2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES

  25. #50
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Rattet står rett E nok verre med veien
    Turtelleren er i orden, men vil ikkje samarbeide med dynamoen
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •