Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  29
Side 21 av 28 FørstFørst ... 11 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 525 av 698

Tråd: [SOLGT]Kodja's 945 LT worklog! SELGES!

  1. #501
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Foringene dine ser ikke så værst ut, men er jo først når du tar frem latmannsarmen og bikker på de at du finner ut det. Litt rart at de klager på momentstagforinger igrunn, de har jo ingenting å si på sikkerheten. Du merker det begynner å komme ulyder baki der når de blir skikkelig dårlige.

    Men regner med du slenger i Superflex der når du først bytter?

  2. #502
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ja ingen ulyder eller slakke her som jeg har merka på de...
    nei gidder ikke å bruke mer penger en jeg trenger på det der så bli originale
    ev om Volvo-Power finner noen stag med gode foringer i som jeg setter på. blir ren bruksbil dette nå fram til 242n er mer eller mindre ferdig. å så får jeg ta og oppgradere med polyforinger senere. har ikke tid å vente på polyforinger, pressing og så etterkontroll nå så må bare fikse dette fortest mulig med vanlig foring ja. skal ikke drifte mye med bilen uansett i vinter, er 242n sin oppgave det hehe

  3. #503
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Fy faen, der hadde jeg aldri liggi under! :O
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  4. #504
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Hmm, eg fekk godkjent 245' med diodelys overalt eg og kvite blinklysglas overalt Trur den sjokoladen eg kom med når eg leverte bilen gjorde susen
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  5. #505
    Registrerte brukere sjefsbonden sin avatar
    Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vassås
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard

    Litt of topic, sorry kodja

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Hmm, eg fekk godkjent 245' med diodelys overalt eg og kvite blinklysglas overalt Trur den sjokoladen eg kom med når eg leverte bilen gjorde susen
    godkjent me diode i nær og fjern lys og?
    Volvo 940 95' Worklog
    Volvo 240 86'
    Volvo 740 88' X
    Volvo 940 94' X
    Volvo 240 87' X

  6. #506
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    LITT grøftekanten auto? Du vet Biltema har jekker til langt under 500-lappen????
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #507
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sjefsbonden Vis post
    Litt of topic, sorry kodja



    godkjent me diode i nær og fjern lys og?
    Oj nei, kun i parklys, blinklys, ryggelys, bremselys. Og i 1000-metrane hadde eg xenon
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  8. #508
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    LITT grøftekanten auto? Du vet Biltema har jekker til langt under 500-lappen????
    Som er like eller mer ustabile enn den originale? De billige biltema jekkene har ei løfteoverflate på 1x1cm, ikke så trygt det heller.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  9. #509
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Som er like eller mer ustabile enn den originale? De billige biltema jekkene har ei løfteoverflate på 1x1cm, ikke så trygt det heller.
    Lønner seg å sjekke opp noen ting før du sleiver ut.. Men det er jo ikke første gang, lillegutt.

    http://biltema.no/no/Bil---MC/Verkto...jejekk-2-tonn/

    52 mm løftesadel.

    Og den er flere hundre reiser bedre enn en saksejekk. Og den fæle orginaljekken.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #510
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Lønner seg å sjekke opp noen ting før du sleiver ut.. Men det er jo ikke første gang, lillegutt.

    http://biltema.no/no/Bil---MC/Verkto...jejekk-2-tonn/

    52 mm løftesadel.

    Og den er flere hundre reiser bedre enn en saksejekk. Og den fæle orginaljekken.
    Det med 1x1 var ironi da. Men den jekken der faen meg ikke trygg den heller.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  11. #511
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Det med 1x1 var ironi da. Men den jekken der faen meg ikke trygg den heller.
    Ironi eller ikke, den jekken er stødig som et fjell sammenlignet med de andre jekkene.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #512
    Registrerte brukere Langedal sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Ironi eller ikke, den jekken er stødig som et fjell sammenlignet med de andre jekkene.
    Problemet med slike jekker uansett, er jo når man begynner å dra og slite i ting. Er fort at de tipper over hvis det er ujevnt underlag. Jeg synes det er uforsvarlig å ikke bruke bukker under bilen når man jobber med slikt. For det koster i hvert fall ikke mange hundrelappene, og er normalt sett en grei trygghet.

    Men skal man tro Kodja sto visst bilen stødig når han puslet med dette Så da får man lite på det tenker jeg.
    Erik Langedal

    Mine biler: 3 generasjoner V70 og en 760 Turbo

  13. #513
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Joda, det er jeg enig i. Har en sånn i garasjen min som jeg bruker iblant, har en stor en på verkstedet.

    Jobber aldri under bilen uansett hvordan jekk jeg bruker, uten å sikre med bukker.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  14. #514
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    jekken er kun for å løfte opp bilen for å putte bukker under. og det bør for din egen sikkerhet alltid brukes bukker når noen skal ligge under bilen. jeg bruker også å legge noen leca blokker under gjekkfestene i tilleg til bukkene. har hatt noen ikke alt for morsome opplevelser med dårlige bukker.

  15. #515
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    bilen står stødig, slapp av
    rugga å rikka gooodt på den før jeg la meg under ja!
    har fått tak i to nye foringer og fått pressa inn de på Eik senteret i Rissa via Volvo-Power
    blir montering igjen over helga så er det inn på eukontroll og tut å kjør i to nye år

  16. #516
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    har nå da fått på momentstaga på bilen igjen, fy fader for et slit!!!
    styra lenge med å få på det ene, prøvde først det øverste men det var bortkasta arbeid... tok så på det nederste først og så brukte jeg jekk nr to på diffklokka for å få jokka til skruehullet så det måta med hylsa i foringa. slo og hamra litt for å få det igjennom men traff sannelig rett på gjengene og skrudde den også fast! godt fornøyd med den prestasjonen

    fikk også for meg etter dette var gjort, twinpipen montert tilbake og 18" montert på igjen at det var på tide å rense\flushe Intercoolern... misstenkte at det har samla seg nok med olje og skitt i den i løpet av årene! tok av alle røra også for å vaske de innvendig.

    det kommer litt olje fra innsuget og nedover IC røra inn i coolern ja. noen god grunn til at det gjør det? oljefella ER rensa for ca noen mnd siden.

    helte like godt Kaldavfeting inn i hele coolern der den lå horisontalt og kosa seg på bakken, aner ikke volumet på coolern jeg, men nok ble det i alle fall inni den. etter en del minutter så flusha jeg den med hageslangen og du verden for et mørkt slam som kom ut!
    nå skal alle røra + coolern få tørke godt innvendig inne på badet her til i morgen og så skal det strammes håndbrekk wire og dra på etterkontroll og få bilen godkjent skal bli godt!!!


    her er også bildet av det nye geniale batterifestet fra Torshov til 60 kr eller hva det var. to stag, ett på hver side av batteriet. liten hake på ene enden av staget som du enten tar gjennom et hull under på siden av batteriet i blekket der eller finner annen glup måte å feste det på. jeg borra et hull på siden av det originale gjengehullet der restene av forrige stag står pent avknekt som på alle disse bilene jeg har sett batteriet er blitt tatt inn og ut av mer enn en gang i livet. samt på det mot torpedotårnet borra jeg et hull og kjørte staget via den bøyen med blekk som holder batteriet i bakkant der. sitter DØNN fast og er lett å juster til de fleste størrelser batteri ser jeg vell anvendte penger gitt.

    nå er det bare å rydde utav 242n og dra seg til byn i morgen tidlig for en Eu kontroll som aldri i verden kommer til å gå igjennom men man må jo få en status på hva som må taes først og ikke. derretter på kveldingen blir det vell vurdert hvor ting skal bestilles og derretter ta seg en tur inn på siden til IPDusa.com og blakke seg litt heftig

  17. #517
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    482
    Antall takk

    Standard

    Må husk på meg når du skal blakke det på IPD da

  18. #518
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth D Vis post
    Må husk på meg når du skal blakke det på IPD da
    oHjEsS i will! men send på meg en mld så jeg får tak i deg fort da! 41409403
    bilen er til kontroll nå nemlig å det tror jeg går feil vei uansett men det vet jeg jo

  19. #519
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard


    eeeh.. trooor det har samla seg litt olje i coolern gitt!
    dette er det som har rennt ut fra den i løpet av natta når den har stått til tørking... å da trodde jeg den var relativt rein når jeg satte den der etter å ha bøtta den FULL av kaldavfeting i går ettermiddag. så ikke noe oljerester i bunn der inni når jeg tørka av det siste så da kan det jo hende det er helt tomt der gitt var vell ikke den dummeste servicen å ta!

    bilen ble forøvrig EU godkjent nå i dag for 2 nye år på norske suverene landeveier. og godt er det!!

    lader nå kun ca 2-2,5bar tror jeg det ser ut til på trykkmålern, og virker veldig dau. kan det ha noe med at bilen ikke har fått seg nye tennplugger,kabler, fordeler og rotor siden jeg kjøpte bilen? har jo tross alt gådd minst 30 000 det siste året nå om ikke mer, og jeg har ikke skifta siden jeg kjøpte bilen...

    btw... hvilken Alu cooler passer bolt on i disse bilene når de er utstyrt med uttak for coolern på midten og har AC? tenkte det kunne være greit å se på det med tid og stunder også

  20. #520
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard

    KL sin passer fint. har en slik liggende om du er int.
    Sist endret av Kent o; 27/07/10 kl 14:37

  21. #521
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ingen moods for å få det til å gå eller?
    pris du hadde tenkt deg?

    ps. edit'erer du quoten din og peller bort en bokstav eller noe i bildelinken så det ikke blir så mye over her?

  22. #522
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard

    Nei. Det jeg gjorde var å lage meg et egene fester, ble litt for brei for de orginale.

    hadde tenkt meg rundt: 2000. koster 2700sek ny.
    Sist endret av Kent o; 27/07/10 kl 14:40

  23. #523
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    2700SEK er jo bare 2286NOK for en ny da.

    Og du skal ha 2000 for den ?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  24. #524
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    2700SEK er jo bare 2286NOK for en ny da.

    Og du skal ha 2000 for den ?
    Tror den er ny den han har. Er jo ferdig importert da . Sparer litt moms på det de som ikke bor like ved svenskegrensa og kan hente den over selv (da grensa er 3000 kr).

  25. #525
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    2700SEK er jo bare 2286NOK for en ny da.

    Og du skal ha 2000 for den ?
    frakt da mister fra sweden til norge? toll...

    men men... opp til en hver hva man gjør

    Skal du ha den kan jeg få den frakta til deg i morgen Kodja.

Side 21 av 28 FørstFørst ... 11 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •