Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 32 av 206 FørstFørst ... 22 30 31 32 33 34 42 82 132 ... SisteSiste
Viser resultater 776 til 800 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

kommet meg hjem etter 3,5 time søvn på en klam sofa
    jævlig kult å være festsjåfør for V-P når jeg skal spørre om noe på vei hjem så snur jeg meg og finner hodet hans liggende på kanten av seteryggen bak og i totaaaaal BLACKOUT! og JA Kevin! æ HAR bilda!!! hehehehe skal jeg legge ut folkens??????????

satte også JP 8,5" brei felgene hans mot bilen for å se hvordan det ville sett ut men litt skeptisk gitt

vi bytta også et sett Draco mot et sett Virgo felger så tok å satte de også mot bilen for å se. artig å kunne switche litt og finne den looken man vil ha samt ha nok originalfelger til å bytte litt på ev. bruke som spølefelger etter hvert

de virgo felgene bør blåses reine og lakkes opp for å få de strøkne så får se hva som blir gjort med tid og stunder. har de nå i alle fall... så jo en på nardo bil i mai som hadde bredda slike, og Det var stilig det!!

Registrerte brukere Vetle sin avatar
    Medlem siden
    29. des. 2009
    Sted
    Telemark/Porsgrunn
    Antall takk

Standard

Selve nedslipinga av bil er jo lett men er jo retting og slikt som er vanskelig for vanlige personer
    -Volvo 240 Turbo (sommerbil)
    -Volvo 740 Turbo (brukis)
    -Volvo 142 Turbo (banebil)
    og hatt 20++ andre volvoer

Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

for vanelige persjoner så kan det være vanskelig kommer egentlig litt an på jeg syns ikke det er så vanskelig, men det er jo fordi jeg syns det er morro
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

pussinga i seg selv er vell greit nok å Gjøre, men ser ingen grunn til å pusse selv når jeg må betale så mye for å få noen andre til å gjøre det uansett og få det ordentlig. samt jeg har ikke plass å stå inne og pusse i fred og ro

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Ville vel egentlig rådet deg til å vente med utvendig lakkering til all karosserijobb er ferdig jeg da, men..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Ville vel egentlig rådet deg til å vente med utvendig lakkering til all karosserijobb er ferdig jeg da, men..
    Enig. Lakkering burde komme til slutt.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Antall takk

Standard

Dette skiltnumret hadde nok du likt? Hehe...

- 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

Instagram: @projectamazonturbo

Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Antall takk

Standard

di jp felgene trenger bare noen andre dekk trur eg for at dei skal se bra ut på bilen:P

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Ja ballong dekk er ikke fint..
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Antall takk

Standard

Fikk pris på lakkering av camaroen til de polakkene, 10000,- hvis bilen var sprøyteklar. To-farget sort met og safran. Det er billig
    Femmer skal være rettstillt

Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

det er billig ja
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Tholandsli: det skiltnr er allerede bestilt hehe

OHKorpan: steike vakke dumt det nei tror den børsja di kommer til å bli grisefeit!!! når er DEN ferdig egentlig? har lyst å sitte på bil på Hot August Nights snart nå!!!!

da er bilen inne til EU kontroll og jeg sitter hjemme og venter på status om en times tid eller noe. kommer til å bli en lang liste tror jeg men sånn er det med gammel prosjektbil!
    vet de kommer til å kicke på ureglementær dekkdim 2 forskjellige dekkdimensjoner på felger\dekk på Polarisene...
    foringer foran regner jeg sterkt med at kommer til å bli bemerket, antageligvis ujevn bremse effekt også(burde vært lufta så det blir ny bremseveske som tar bedre...
    samt noe i bakstilling pga den står så mye til høyre i forhold til venstre akslingen... merkelig...

MEN fikk et problem i går som jeg håper Noen klarer å skjønne noe ut fra!!!
    plutselig så mister jeg virkningen til tempmåler og bensinmåler i instrumentet, samt blinklysa slutter å fungere. slår på nødblinken for å se om det i det heletatt fungerer og da buzzer det fælt i et sekund og så ryker sikkringen. nr 4 og nr 9 eller hva det var... i alle fall sisten var til "Hazart" og den nr 4 var vell til hovedinstrument, lamper i hovedinstrumenet og blinklysfunksjon var det det da tro... husker ikke hva det var som stod på lappen i bilen.
    skifta jo baklamper forrige uke, samt skifta blinklysrelè... men det har jo fungert upåklagelig til nå i går!!! anelse hva det kan være, sånn bortsett fra en åpenbar kortsluttning... men Hvor, Hvorfor eller i Hva liksom?
    f.eks. så kjørte jeg over noen fartshumper i lav fart nå når jeg kjørte til kontrollen og da kom lampa til batteriet på, og da kobla de andre hovedinstrumentlampene ned og blinklyset slutta å fungere... syntes det var litt merkelig. rugga litt på de to sikkringene og så funka det igjen, for så å ryke når jeg prøvde to ganger på blinklyset... sneeedig. anybody????

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

nå ryker ikke sikkringen igjen, eller den gjorde det på tur fra EU kontrollen... kjørte bilen varm og så røyk ikke sikkringen resten av veien hjem nå. sneeeedig!!!

Her er i alle fall resultatet! det meste visste jeg, men ikke at frontruta gikk som "slitt" og at motorn svetta var ikke helt forberedt på. annet enn at det er jo en gammel motor som jo har litt oljesøl

liten ekstranotis utover det som ikke hadde med Eu godkjenningen å gjøre.

notert på EU kontrollskjemaet "ingen varseltrekant"... hva ligger rett til høyre der refleksvest ligger? jo en varselstrekant!

okei oppsummeringstid for i Knew og i now now og skal handle:
    1. Bremsebelegg bak: kjøper nye originale og bytter ut. visste egentlig at disse burde skiftes da jeg bytta foran også på bilen tidligere i vår.
    2. Slitt frontvindu ENDA et frontvindu i sommer? :( :( skal prøve å polere opp og så dra innom og høre om de ikke kan være snille i og med at frontruta skal skiftes innen et års tid uansett når bilen er blitt lakkert... lov å håpe...
    3. venstre speilglass visste jeg jo om, det er jo umulig å se noe i, så der må jeg finnet meg et brukt glass og sette i. koster ca 600kr for et nytt glass til utvendig speil på 240n.
    4. skiltlys defekter, er jo bare å sette i pærer og slikt det sikkert.
    5. tåkelys bak: ikke kobla på og ikke blir det heller. blir 3 kjørelys på hver side under der bak.
    6. tåkelys foran virker ikke: rart at det kobla ut sånn, skifta jo pære i ene lykta forrige uke, får ta frem multimeteret...
    7. batteri ikke festet, ikke sett på det heller så det koster jo 60 kr på torshov å få fiksa sånn som jeg gjorde på 945n.
    8. støtdempere lekkasje forran: BILSTEIN CLUBSPORT skal handles inn + LESJØFORS senkefjærer. tar det rette veien med en gang!
    9. for liten mønsterdybde bak: ehem utspøla utslitte 225 dekk bak og 205 foran burde kanskje også vært påpekt hehe
    10. dekk tar borti skjerm inner, bak: pga 225 dimensjonen og litt mer høyrestilt aksling. blir utbedret med IPD stag\panhardstag må handles inn det å ja!! EKREN: når får du tak i kompressor så jeg får sandblåst bærebruer og aksling å montert samtidig som staga da????
    11. hull i mellompotte og ikke målt CO pga dette: enten simons effektanlegg handles inn eller så får nabon i oppgave og montere på twinpipe potta fra Svendsen eksos i samme slengen for de som har fult med den historien...
    12. Oljelekkasje motor: fankern kan man gjøre med sånnt uten at det medfører totalt unødvendig kostnad nå som det uansett skal skiftes motor om et års tid da? kraftig motorvask og så i vei og vise bilen på nytt rein som fY nedi der???

vell det var en "kjapp" oppsummering. nå kommer kostandsvurderingen...
    IPD stag foran og bak, justerbare momentstag + panhardstag og noe annet småtteri. ca 6500 med frakt og mva om jeg har regna riktig. da er det med polyforinger til stabstaga og alt det.
    så må jeg handle LEsjøfors senkefjærer og Bilstein CS. HVOR får jeg tak i det billigst???? var jo det jeg nevnte ang at SAM Steffansson hadde til ca 6000SEK men så var det noen som bemerka at CS demperne deres var noe "egenutvikla" laget av Bilstein typ "SAM" CS eller hvordan man skal betegne det...?
    så må jeg jo ha polyforinger til resten av forstilling og bakstilling med det samme som de staga og dempere\fjærene byttes så man slipper å gjøre det om igjen om et års tid allikevell.

vurderer nesten å skaffe meg en 91? 240 delebil med b230F motor og bygge om til det i 242n i påvente av 16V så ligger det klart med en gang og bare å smekke oppi når den tid kommer. da har jeg jo alle delene tilgjengelig for ombyggina av ledningsnett og drivstoff. stemmer det med 91 eller var det 90 det kom LH 2.4 i ALLE 240? og hva bør jeg forvente å gi for en 240 som jeg kun trenger motor og gir og kanskje aksling + ledningsnett og det der. når det utvendige kan være så kass som det vil?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

BCN sine priser:
    ca 7700 Clubsport foran og bak med VCCN sine rabatter
    ca 1700 Lejsøfors senkesett
    ca 3000 IPD 25\25 stabstag. litt annen pris enn det som står på siden deres eller?!
    2995,- simons halvsatts eksos. "billigere" for meg å få nabon til å sveise custom eksos så blir sikkert det tenker jeg. kosta jo 1500 den twinpipe lyddemperen bakerst. får ta å handle inn den også tenker jeg. og så handle de rør bøyene jeg trenger kanskje ja.

Pedersen Racing har vell stengt for sommern så får vente på de prisene og så venter jeg på priser fra SCSTYLING.no på CS ev fjærer.
    samt sam steffansson i sverige skal få en mail for å dobbeltsjekke de CS demperne å det derfra... kom på at KG Trimning i sverige kanskje har CS og lesjøfors også? sendte de en mail for å sjekke, samt det har vell vært noe skriverier om at man får fraskrevet svensk MVA ved handel fra de så man kan gå igjennom tollen og betale norsk mva istede... da sparer man jo for det første 5%mva (om man går igjennom tollstasjonen med god sammvittighet, for svensk mva er vell 20% er det ikke?) og man sparer kursen NOK kontra SEK. får vente å se på priser derfra også... god tid med 242n så, penger vokser jo tross alt ikke på trær og det er jo en del som skal fåes rene og lakkes opp bak der før montering i alle fall!

master of editing i dag...
    så jo på KG triming sine sider prisene
    240-ser 1975-93 TÜV 16-7200 3 35mm 1395:- Lesjøfors senkefjærer...
    D:O ClubSport* P36-0081CS 2095:- B46-0296CS 1595:-
    altså: ca 7400NOK med kursomregning. før de eventuelt justerer noe mva avskrivning om man får henta det på grensa i sweeden...

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Trenger ikke å stresse med 1-er feila før etterkontrollen hvertfall, for man trenger ikke etterkontroll på de. Dvs går igjennom med de. Men 2-er feilene må fikses.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Trenger ikke å stresse med 1-er feila før etterkontrollen hvertfall, for man trenger ikke etterkontroll på de. Dvs går igjennom med de. Men 2-er feilene må fikses.
    i know 1er feila her er jo småtterier. men det er jo 2er feila som koster masse cash! å de tingene skulle jo utbedres og forbedres fortløpende uansett, men regna nesten med at noe av det kom før sin(les: min planlagte) tid for skifte av noe av det.

om noen skal ha noe fra IPDusa.com så må de rope ut så kan jeg kanskje bestille det samtidig mot litt splitting av frakta avhengig av hva som blir bestilt! slenger inn bestilling på stag og slikt nå uka her tenker jeg så jeg får de kanskje til jeg er tilbake fra ferien i surnadal etter neste uke.

Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Antall takk

Standard

Fått til JetCarrier konto nå eller?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Antall takk

Standard

Du trenger ikke etterkontroll på 1er feil, men hvis bilen må inn til ny kontroll må alle feilene være utbedret. Ergo enerfeilene også.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

nei ikke gjort noe med det enda kanskje på tide? du er jo aldri på msn heller så får jo ikke spurt noe der eller så har addinga mi feila... men skal fikse å dra på 91 årsdag nåh så får vente til i morgen, igjen...

Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Antall takk

Standard

Joda kåddja, blir kompressor snart

men er slikt verksted oppererer, skriver på ting som værtfall varer 1 år til.
    for og skaffe seg arbeid selvfølgelig.
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    Joda kåddja, blir kompressor snart

men er slikt verksted oppererer, skriver på ting som værtfall varer 1 år til.
    for og skaffe seg arbeid selvfølgelig.
    Er jo det de skal siden neste EU kontroll er om 2 år .

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Du trenger ikke etterkontroll på 1er feil, men hvis bilen må inn til ny kontroll må alle feilene være utbedret. Ergo enerfeilene også.
    Det stemmer ikke.
    1'er feil skal fikses, ja, men er ikke plikta å vise.
    Ergo, hvis man bare fikser 2'er feila, så får man eugodkjent bilen selvom du står igjen med alle 1'er feila.

Om det er spesielt her veit jeg ikke, men alle værste her i distriktet gjør det sånn hvertfall.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Det stemmer ikke.
    1'er feil skal fikses, ja, men er ikke plikta å vise.
    Ergo, hvis man bare fikser 2'er feila, så får man eugodkjent bilen selvom du står igjen med alle 1'er feila.

Om det er spesielt her veit jeg ikke, men alle værste her i distriktet gjør det sånn hvertfall.
    Sånn det er her i Kongsberg og. Ingen som bryr seg om 1-er feila . Ikke alle som gidder å skrive de ned engang.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

alt blir nok fiksa skal dere se men må ta 2erne først å handle inn til

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    alt blir nok fiksa skal dere se men må ta 2erne først å handle inn til
    Jeg ville nok foretrukket å tatt 1-erne først og 2-erne som siste utvei .

Side 32 av 206 FørstFørst ... 22 30 31 32 33 34 42 82 132 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •