Hva er langtidsplanene?
Planene ser bra ut..Bilen din er forbildet til bilen min...
hehe...
Ser ut som den sparka godt ifra no og, så no er det berre å stå på og realisere alle planane dine, så blir bilen skikkelig grom..![]()
Blitt skikkelig grom den bilen din nå Chrml
Å slettes ingen dumme planer for å si det sånn
Ble litt imponert når det gjelder spool. (Når jeg tenker på at du har en dritt-kam i)
Når du får inn en skikkelig en av Jens Gustavsson eller noe tenker jeg det blir enda bedre!
Merka det godt iallefall når jeg satt på at det bar mye bedre spool hos deg!
Når du blandt anna lå på 3000rpm å ga flatt, så spoolte den ganske bra!
Så etter at jeg satt på med deg er det jo sånn at jeg nesten må bestille grenrør selv nå![]()
Har du bestemt deg for kam?
Specs på den?
Må bare henge meg på de andre og skryte av prosjektet jeg også, Meget bra bygg
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Yup, har bestillt en kam fra Gustavsson. Den har forskjellig profil på inn og ut og har visst en såkallt "moderne profil", altså mer effektiv på et bredt turtallsområde. Har ikke flere specs enn det. Men han måtte vite ca 30 ting/mål osv... om bilen/oppsettet var det for å regne seg frem til hvem kam jeg skulle ha, så satser på at det blir bra. Det er fyr som har peiling!
Han fant ut at jeg burde ha en kam med høyt løft og lav duration for å oppnå et bredt spekter. Som stort sett drar bedre enn VX3 hele veien og får veldig mye effekt på toppen.
Det er såpass ja..
Du får få inn film å fortelle om spool når du har fått den i![]()
vil merke mykje med ny kam. bytta ut min v-kam med ein spesialslipt som eg kjøpte brukt, og det gjorde STOR forskjell. mykje betre drag gjennom heile registeret.
likte veldig godt denne sitaten du skrev: "så nå er planen en komfortabel, strøken og holdbar bil med ca 400 hk."
den passer med planen som eg har til ein 740 (langtidsprosjekt) som eg holder på med
Seinare en gang langt framover i tiden kjem eg til å ha mykje div spm til deg om feks AirC...![]()
Da ligger følgende deler i bestilling for øyeblikket:
- Kam fra Jens Gustavsson i Sverige
- Superflex til forstilling og stang til å dreie ny foring i bunn av coilover bak fra UK
- Bensin og tenningschip fra statene
Kjøpt meg en multilink MK2 til som står i nærheten og skal hentes i morgen som jeg skal plukke frahverandre. Kjekt med reservedeler. Så har jeg noen deler jeg kan presse foringer i på forhånd og. Og bare bytte etterpå. Eventuellt syreduppe og pulverlakkere.
Syredyppe alu? Er det noe great success ?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Du går grundig til verks som vanlig. Misunner deg det![]()
virker ikke som jeg trenger være redd for og slite sund MK2 akslingen når jeg får den på min bil med orginal FB
så masse sladde bilder og sladde filmer fra den Trackday bilde tråden
Solide greier vertfall![]()
Bildene jeg fikk av deg på skogen.
![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Råe bilder!
Hvordan er tomgangen din nå foresten, varierende? har du fått montert inn filteret i trykkrøret? er så sykt slitsomt med all nykkingen på lave gir ect :(
Tomgangen er fortsatt varierende. Men nå kjører jeg uten det originalgitteret og siden motoren prøvde å sluke litt av det gamle. Trenger en bedre måte å feste honeycomb filteret og siden det jeg prøvde å feste først fikk lov til å gå bakover i røret mot intercooleren. Det gjorde at det ble krøstet til en ball som lå inni LMM-en. Må isåfall få festet det på begge sider.
tec7 eller noe sånt på begge sider av "filteret" burde vell funke? evnt hvis det er alu rør du har så sveise det fast? da sitter det i hvertfall![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!