Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: XC70 ambulanse -16 mod: 1. Fjernkontroll diesel varmer. 2. Diverse funderinger om stereoen.

Medlem 2026
    Medlem siden
    27. feb. 2023
    Sted
    Vesterålen
    Antall takk

Standard XC70 ambulanse -16 mod: 1. Fjernkontroll diesel varmer. 2. Diverse funderinger om stereoen.

Da skal jeg søke oraklenes kunnskap angående min 2016 modell ambulanse bygget på XC70 chassis! Jeg har ikke bilen her akkurat nå da den står sørpå per tid for litt TLC hos en venn som skal ta seg av litt rust problematikk som gjorde at den ble sendt ut av offisiell tjeneste mye tidligere enn vanlig. Men jeg vil allikevel prøve å sanke litt info slik at jeg kan ha en plan å gå løs på når jeg får den i hus!

1.
    Jeg har dieselvarmer på denne, men vet noe om det er mulig å justere litt på hvordan den jobber i Vdash? Den er akkurat for ny til å bli plukket opp av
    VIDA
    desverre så der er det ingenting å hente. I dag mener jeg at jeg ikke kan starte den selv i displayet, men har denne bilen mottaker til bruk av fjernkontroll, eller må det skaffes masse greier for å kunne styre dette etter egen vilje? Hva er det jeg egentlig må skaffe for å kunne bruke fjernkontroll på den??

2.
    En annen raritet jeg oppdaget var at det kun var lyd i høyre side i bilen... ..særs irriterende.. Er det noen som har ideer om hvor føringene til og fra saker og ting går i disse? Dette er jo en ambulanse så skjermen til infotainment systemet er jo plukka ut og tildelt ny plass godt mot høyre i dashen på grunn av en svær "akuttskjerm" som måtte stå i senter i bilen, så jeg mistenker at det er en svenske som fikk flis i finger'n når de la om alt dette og at det er en kobling her noe sted som ikke sitter helt bra, krysser vaffal fingrene for at det er så enkelt.. Skal sette inn iCarPlay opplegg fra SwedeSpeed, og sette skjermen tilbake på rett plass, så får jo gått over litt da. Tips og synspunkter mottas med takk!

En annen ting jeg lurer på er om jeg skal bytte høyttalere fremme, og sette inn en liten subb, så må jeg jo ha en forsterker, men så stopper min innsikt i bilstereo totalt... Jeg skal jo ikke bytte spiller da det ikke er 2-din braketter og slikt å få til disse bilene, så hvordan gjør man da? Har sånn halvveis fått med meg at det i dag finnes forsterkere hvor innstillinger gjøres via app på telefonen fremfor på spilleren som før, men hvor (sånn fysisk) er leddet hvor bilstereoen snakker med forsterkeren?? Fungerer dette bra?

Sånn på tampen, er det noen som har iCarPlay modulen fra SwedeSpeed? Funker det bra?

Takker for innspill på forhånd!!
    Kjør stil! Kjør vakkert! Kjør Volvo!
    XC70 -07 Gubberacerr'n 422 000 km
    XC70 -16 Ambulanse 263 000 km
    Mercedes G350 -93 320 000 km

Medlem 2026 FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    Antall takk

Standard

Bilstereo-modulen kommuniserer med High-Performance / Premium-forsterkeren under passasjersete via optiske kabler.
    Er det simpleste stereo-løsning er 20W forsterkeren innebygget i spilleren.
    Her finner du monteringsanvisning for stereoen fra Volvo: https://accessories.volvocars.com/no...70(08-)%202016
    Antar at du også vil ha utbytte av å sjekke andre monteringsanvisninger for din bil:
    https://accessories.volvocars.com/no...tomatic?query=

Jeg bygget om min 2012-modell Sensus-skjerm til Carplay/Android Auto, men du slipper vel å legge til touch-styring slik jeg trengte.
    Litt om det i denne tråden: http://forum.vccn.no/showthread.php?...-Sensus-skjerm
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk 2006 - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

Medlem 2026 jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av SAR-K9 Vis post
    Da skal jeg søke oraklenes kunnskap angående min 2016 modell ambulanse bygget på XC70 chassis! Jeg har ikke bilen her akkurat nå da den står sørpå per tid for litt TLC hos en venn som skal ta seg av litt rust problematikk som gjorde at den ble sendt ut av offisiell tjeneste mye tidligere enn vanlig. Men jeg vil allikevel prøve å sanke litt info slik at jeg kan ha en plan å gå løs på når jeg får den i hus!

1.
    Jeg har dieselvarmer på denne, men vet noe om det er mulig å justere litt på hvordan den jobber i Vdash? Den er akkurat for ny til å bli plukket opp av
    VIDA
    desverre så der er det ingenting å hente. I dag mener jeg at jeg ikke kan starte den selv i displayet, men har denne bilen mottaker til bruk av fjernkontroll, eller må det skaffes masse greier for å kunne styre dette etter egen vilje? Hva er det jeg egentlig må skaffe for å kunne bruke fjernkontroll på den??

2.
    En annen raritet jeg oppdaget var at det kun var lyd i høyre side i bilen... ..særs irriterende.. Er det noen som har ideer om hvor føringene til og fra saker og ting går i disse? Dette er jo en ambulanse så skjermen til infotainment systemet er jo plukka ut og tildelt ny plass godt mot høyre i dashen på grunn av en svær "akuttskjerm" som måtte stå i senter i bilen, så jeg mistenker at det er en svenske som fikk flis i finger'n når de la om alt dette og at det er en kobling her noe sted som ikke sitter helt bra, krysser vaffal fingrene for at det er så enkelt.. Skal sette inn iCarPlay opplegg fra SwedeSpeed, og sette skjermen tilbake på rett plass, så får jo gått over litt da. Tips og synspunkter mottas med takk!

En annen ting jeg lurer på er om jeg skal bytte høyttalere fremme, og sette inn en liten subb, så må jeg jo ha en forsterker, men så stopper min innsikt i bilstereo totalt... Jeg skal jo ikke bytte spiller da det ikke er 2-din braketter og slikt å få til disse bilene, så hvordan gjør man da? Har sånn halvveis fått med meg at det i dag finnes forsterkere hvor innstillinger gjøres via app på telefonen fremfor på spilleren som før, men hvor (sånn fysisk) er leddet hvor bilstereoen snakker med forsterkeren?? Fungerer dette bra?

Sånn på tampen, er det noen som har iCarPlay modulen fra SwedeSpeed? Funker det bra?

Takker for innspill på forhånd!!
    Kjør stil! Kjør vakkert! Kjør Volvo!
    Uttaler meg på tynt grunnlag da jeg sjelden trykker på "nybiler", men hvis bilen mangler Timer/Autostart-meny for varmeren (venstre rattspak og eventuelt Meny-knapp, med tenning av) så kan det vanligvis ordnes med ny programvare fra Volvo eller Vdash. (ikke gratis)
    Noen biler har også mulighet til å starte varmeren fra bilens "vanlige" fjernkontroll med å holde Lys/lampe-knapp nede i 2 sekunder, såfremt fjernkontrollen har en egen lysdiode ved siden av "lampeknappen" (lysdioden = PCC-fjernkontroll) , hvis ikke så er VOC/VDD en annen mulighet for fjernstart av varmeren.

Varmerstart via VOC-app med abonnement (Volvo On Call) er vel mulig fram til TeleNor stenger 2G-nettet ved utgangen av Desember 2027 vil jeg tro.
    Mer funksjonalitet får man ved å investere i en VDD V1-3X funksjonsutvider fra vdash / d5t5.com pluss eget abonnement for dette. ("VDD V1-3X" bruker 4G-nett)

Angående manglende radiolyd på førersiden, så kan det kanskje være koblet ut for å kjøre "sambandslyd" på den siden, eller så er det ikke utenkelig med et kabelbrudd i mellom A-stolpe og døren.

Eventuell ekstra forsterker til Subwoofer/høyttalere forsynes med høynivå-signal fra "dørhøyttalerne", og en vanlig forsterker vil trenge et høynivåadapter, men mange har dette innebygd.
    (det er teoretisk mulig å hente et renere linje-signal internt i bilens radio/forsterker, men det krever egenhendig måling og testing + loddearbeid)
    Mener at det ikke er noen som har konstruert noe fungerende adapter for å hente ut linjesignal fra
    MOST
    -nettverket til Volvo, muligens pga dårlig etterspørsel og plagsom
    MOST
    -sikkerhetsløsning.
    Sist endret av jiha1968; 30/12/25 kl 21:39
    Bilrelaterte spørsmål stilles, besvares og kommenteres i Forumet slik at alle kan bidra eller bruke informasjonen, vennligst ikke send PM/Mail for dette.

Lignende tråder

1. Diesel varmer 05 v70
    By Johnth in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 15/12/22, 20:36
  2. diesel varmer v-xc 70
    By 4x4vinge in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 14/02/13, 21:29
  3. Diesel varmer
    By runepv50 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3