Da skal jeg søke oraklenes kunnskap angående min 2016 modell ambulanse bygget på XC70 chassis! Jeg har ikke bilen her akkurat nå da den står sørpå per tid for litt TLC hos en venn som skal ta seg av litt rust problematikk som gjorde at den ble sendt ut av offisiell tjeneste mye tidligere enn vanlig. Men jeg vil allikevel prøve å sanke litt info slik at jeg kan ha en plan å gå løs på når jeg får den i hus!
1.
Jeg har dieselvarmer på denne, men vet noe om det er mulig å justere litt på hvordan den jobber i Vdash? Den er akkurat for ny til å bli plukket opp avVIDAdesverre så der er det ingenting å hente. I dag mener jeg at jeg ikke kan starte den selv i displayet, men har denne bilen mottaker til bruk av fjernkontroll, eller må det skaffes masse greier for å kunne styre dette etter egen vilje? Hva er det jeg egentlig må skaffe for å kunne bruke fjernkontroll på den??
2.
En annen raritet jeg oppdaget var at det kun var lyd i høyre side i bilen... ..særs irriterende.. Er det noen som har ideer om hvor føringene til og fra saker og ting går i disse? Dette er jo en ambulanse så skjermen til infotainment systemet er jo plukka ut og tildelt ny plass godt mot høyre i dashen på grunn av en svær "akuttskjerm" som måtte stå i senter i bilen, så jeg mistenker at det er en svenske som fikk flis i finger'n når de la om alt dette og at det er en kobling her noe sted som ikke sitter helt bra, krysser vaffal fingrene for at det er så enkelt.. Skal sette inn iCarPlay opplegg fra SwedeSpeed, og sette skjermen tilbake på rett plass, så får jo gått over litt da. Tips og synspunkter mottas med takk!
En annen ting jeg lurer på er om jeg skal bytte høyttalere fremme, og sette inn en liten subb, så må jeg jo ha en forsterker, men så stopper min innsikt i bilstereo totalt... Jeg skal jo ikke bytte spiller da det ikke er 2-din braketter og slikt å få til disse bilene, så hvordan gjør man da? Har sånn halvveis fått med meg at det i dag finnes forsterkere hvor innstillinger gjøres via app på telefonen fremfor på spilleren som før, men hvor (sånn fysisk) er leddet hvor bilstereoen snakker med forsterkeren?? Fungerer dette bra?
Sånn på tampen, er det noen som har iCarPlay modulen fra SwedeSpeed? Funker det bra?
Takker for innspill på forhånd!!
Kjør stil! Kjør vakkert! Kjør Volvo!

Svar med sitat