Uttaler meg på tynt grunnlag da jeg sjelden trykker på "nybiler", men hvis bilen mangler Timer/Autostart-meny for varmeren (venstre rattspak og eventuelt Meny-knapp, med tenning av) så kan det vanligvis ordnes med ny programvare fra Volvo eller Vdash. (ikke gratis)
Noen biler har også mulighet til å starte varmeren fra bilens "vanlige" fjernkontroll med å holde Lys/lampe-knapp nede i 2 sekunder, såfremt fjernkontrollen har en egen lysdiode ved siden av "lampeknappen" (lysdioden = PCC-fjernkontroll) , hvis ikke så er VOC/VDD en annen mulighet for fjernstart av varmeren.
Varmerstart via VOC-app med abonnement (
Volvo On Call) er vel mulig fram til TeleNor stenger 2G-nettet ved utgangen av Desember 2027 vil jeg tro.
Mer funksjonalitet får man ved å investere i en
VDD V1-3X funksjonsutvider fra vdash / d5t5.com pluss eget abonnement for dette. ("VDD V1-3X" bruker 4G-nett)
Angående manglende radiolyd på førersiden, så kan det kanskje være koblet ut for å kjøre "sambandslyd" på den siden, eller så er det ikke utenkelig med et kabelbrudd i mellom A-stolpe og døren.
Eventuell ekstra forsterker til Subwoofer/høyttalere forsynes med høynivå-signal fra "dørhøyttalerne", og en vanlig forsterker vil trenge et høynivåadapter, men mange har dette innebygd.
(det er teoretisk mulig å hente et renere linje-signal internt i bilens radio/forsterker, men det krever egenhendig måling og testing + loddearbeid)
Mener at det ikke er noen som har konstruert noe fungerende adapter for å hente ut linjesignal fra
MOST
-nettverket til Volvo, muligens pga dårlig etterspørsel og plagsom
MOST
-sikkerhetsløsning.