Det er sluttresultatet som er av interesse og ingen har vel bedre resultat enn det Frank Egil har. Her er det mye info å finne i forgasserturbo-tråden:
http://forum.vccn.no/showthread.php?...3%A5den/page40
Hvis det ikke er squish flater i toppen, så spiller det ingen rolle hvordan stemplene ser ut.
Styrken på stempelet er i praksis ikke ett tema.

En lokal helt har passert 450 whp på originale stempler som etter sigende er dreid ned til kun 3,0 mm tykkelse og bilen brukes hardt med stor suksess.
https://www.youtube.com/shorts/SY634G03JsA
Jeg gjør det dersom det er plass til å gjøre det ja og grunnen er innstillingen at alt hjelper og "mange bekker små" osv.
Det er veldig mange hemmelige tricks i dette gamet.
Forgassere er jo høypresisjons finmekanikk instrumenter som må behandles med andakt og stor forsiktighet. Det er derfor ikke for hvem som helst å sveise på dem og porte dem med rettsliper osv osv.
Man må ofre både tid, innsats, deler, svette, blod og tårer til "The God of Speed" for å få ut resultater som er over nivået middelmådig vet du.
En lokal helt bygget B21AT og gjorde alt rett og fikk ut 247 hp. Han forkastet mange Volvo original deler som han mente var for dårlige. En annen kar tok alle disse "dårlige" delene, satt dem på en B23A motor og tok ut 249 hp med original 240 eksosmanifold og original 2,25" downpipe. Grunnen er at det ikke var en eneste del som ikke var modifisert på ett eller annet vis.
Potensialet på hvor høy effekt man faktisk kan klare å ta ut av en AT-motor er så langt ikke blitt avslørt selv om 300 hp er realisert allerede.
En turboforgasser har stoppeskrue for gasspjeldet på siden av forgasseren og det er denne som brukes for å justere tomgangshastigheten.
Alt dette er bare ment som informasjon til vurdering fra min side. Du må selv sørge for at du ikke bryr det så mye om det slik at du unngår å gjøre vitenskap utav dette.
