Dragracing handler i utgangspunktet først og fremst om tiden og da er absolutt ALT av stor betydning. Det er derfor det er så nådeløst brutalt avslørende for både bil og sjåfør.
Ingen har noensinne klart å bløffe seg til gode tider i dragracing.

Kravene til høy kompetanse på mange forskjellige områder er tildels voldsomme.
Resultatene du oppnår er evigvarende og selv om de sikkert ikke virker spesielt interessante for øyeblikket, så er det noe som folk flest setter mer og mer pris på etterhvert som de blir eldre. Jeg vil anbefaler at du vurderer å stille og får med deg den erfaringen.

Alt for mange tar dette alt for alvorlig og for mye alvor ødelegger alltid all morroa.
For å avsløre motoreffekten derimot (egentlig vekt / effekt forholdet) da fokuserer vi utelukkende på sluttfarten på 402 M og denne er sjokkerende stabil nesten uansett hvor dårlig man kjører eller hvor mye man spinner løs med de bilene vi snakker om her og nå.
Synes at portingen ser fin ut, men pass godt på at ikke ID i ventilseteringen er større enn absolutt maks 39,5 mm og 39,0 mm er egentlig å foretrekke med 44 mm innsugsventil fordi man
MÅ! ha en skredde som er ca. 15 grader brattere under selve ventilsetet. Dette ER ett MUST!
Velger man 45 graders ventilseter bruker man gjerne 60 grader "innerskredde".
Kjører man 30 graders ventilseter så trenger man en stk. 45 graders skredde og en stk. 60 graders skredde under der igjen.
Dersom det å bruke pent brukte høykvalitet lagre om igjen ikke er etter boken, da leser man i feil bok.
Gidder du å sette toppen på blokken og risse sylinderdiameteren opp i toppen via sylinderen slik at vi alle får sett utfordringen med egne øyne?