Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Dyser til B230FT

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.367
    Antall takk

    Standard Dyser til B230FT

    Har kun gamle lav-ohms dyser til B230FT'en jeg skal bruke i 245'en.
    Tenkte å kjøpe meg nye dyser som er ala rett størrelse, og har sett at en del bruker røde saab dyser, har det på den ene bilen her og de fungerer fint.

    Var innom speeding og så desse: https://www.speeding.no/p/drivstoff-...gohm-dyse.html

    De er 380cc, mot ~355cc som saab dysene er.

    Noen som vet om dysene er bra?
    Er jo så mye rart en får fra nettet nå for tiden
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. juli 2014
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Har kun gamle lav-ohms dyser til B230FT'en jeg skal bruke i 245'en.
    Tenkte å kjøpe meg nye dyser som er ala rett størrelse, og har sett at en del bruker røde saab dyser, har det på den ene bilen her og de fungerer fint.

    Var innom speeding og så desse: https://www.speeding.no/p/drivstoff-...gohm-dyse.html

    De er 380cc, mot ~355cc som saab dysene er.

    Noen som vet om dysene er bra?
    Er jo så mye rart en får fra nettet nå for tiden
    De dysene er gode de, så lenge de er genuine. Speeding er jo en ganske seriøs aktør så de selger vel ekte vare

    Mulig du vil få litt problemer om du bytter fra originale 337cc, til 380cc uten å justere enten chip eller lmm størrelse. LH 2.4 kompenserer jo for det ved hjelp av oksygen sensor, men tror det kan bli i overkant.

  3. Takk Riff takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.768
    Antall takk

    Standard

    Det har vist seg at LH2,4 i stor grad støtter seg på lamdasensoren og på bankesensoren, så det er overraskende fleksibelt.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...ghlight=nochip

  5. Takk Riff takket for denne posten
  6. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.367
    Antall takk

    Standard

    Blir nok å bestille ett sett å teste etterhvert.
    Lest gjennom tråden, heftig resultat.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  7. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.768
    Antall takk

    Standard

    Som alltid er det store muligheter og jo bedre oversikt du har, jo vanskeligere blir det å ta ett valg, men som rene erstatningsdyser er nye og fintforstøvende, GENUNE single cone Bosch Design III dyser alltid ett godt valg til en 2V motor.

    Poenget var å vise hva som er viktig og hva som er mindre viktig når man forsøker å få fart på bilen sin.
    Så lenge man ikke har en turbo med voldsom hard spool up, så henger faktisk LH2,4 med ett stykke, men det klart viktigste er å oppgradere bensinpumpen, strømforsyningen til den og jordingen til den.
    Sist endret av Batland; 06/11/25 kl 09:13

  8. Takk Riff takket for denne posten
  9. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. juli 2014
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Visste ikke at LH 2.4 var så fleksibelt, det er kjekt å vite
    Mine eskapader

    360 Turboprosjekt

  10. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.367
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Som alltid er det store muligheter og jo bedre oversikt du har, jo vanskeligere blir det å ta ett valg, men som rene erstatningsdyser er nye og fintforstøvende, GENUNE single cone Bosch Design III dyser alltid ett godt valg til en 2V motor.

    Poenget var å vise hva som er viktig og hva som er mindre viktig når man forsøker å få fart på bilen sin.
    Så lenge man ikke har en turbo med voldsom hard spool up, så henger faktisk LH2,4 med ett stykke, men det klart viktigste er å oppgradere bensinpumpen, strømforsyningen til den og jordingen til den.
    Ja, virkelig øyeåpner den tråden der. Den her blir det nok ikke jaget så mye på, mer å få den i kjørbar og ok stand.


    Sitat Opprinnelig postet av Olavsko Vis post
    Visste ikke at LH 2.4 var så fleksibelt, det er kjekt å vite
    Er av sånne grunner jeg fortsatt liker å bruke forumet her. Mye god informasjon og folk som prøver ting og deler med andre.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  11. Takk Olavsko takket for denne posten
  12. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.768
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ja, virkelig øyeåpner den tråden der. Den her blir det nok ikke jaget så mye på, mer å få den i kjørbar og ok stand.
    Det er kjekt å høre.
    Nei, ikke alt trenger å ihjeltrimmes, men dersom man fjerner alt som er feil originalt og som kveler motoren, så flytter disse motorene fort så mye luft at ca. 450 ccm dyser og 3" LMM er det korrekte valget, som vi jo har sett.
    450 ccm dyser er ikke nødvendigvis så mye dyrere mindre dyser og da...ja, du ser poenget.

Lignende tråder

  1. Hvite Volvo R dyser/ blå V40 T4 dyser?
    By DRømmevovo in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 05/02/16, 12:06
  2. Svar: 0
    Siste post: 07/02/14, 09:56
  3. Svar: 5
    Siste post: 16/09/13, 23:04
  4. Svar: 27
    Siste post: 23/12/11, 11:12
  5. orginale dyser, 940, b230FT
    By SirKim in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 24/12/09, 14:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •