Her ser vi 300 wNm som er i nabolaget en B230 med rett over 0,5 BAR ladetrykk og peak ladetrykk 1,5 BAR på ca. 4800 o/min. er jo helt elendig.
Går vi over på den teoretiske sugemotoren og leser av den grønne kurven på skalaen til høyre, så får vi noen og 90 lb/ft som er en katastrofe for en 120+ CID motor.
En B21 motor leverer vanligvis i nabolaget 170 Nm som sugemotor og som teoretisk sugemotor.
Vi ser at 170 Nm er ca. 125 lb/ft og 1 lb/ft pr. CID når det er målt på hjul / NAV, det bør man alltid ha som mål å passere.
Her en effektmåling med ett stk. veldig lett pull pga slurende 215 mm RAC clutch og hvor slangen til wastegate ble plugget for å vise eieren av forgasserne at de tålte greit med ladetrykk.Legg merke til at det er 100 hp ved ca. 4600 o/min.
![]()
Det er også slik at Volvo sitt IWG baklokk er helt grusomt til performance bruk og det er noe info å finne her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?...57#post1116357