Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 745

Tråd: TurboThomas - 740 - Turbo

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.639
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Ja, somsagt, er ikke rart ting blir varmt.. Skulle jo ikke tro det var nødvendig når man knapt har ladetrykk.. Ser jo ganske likt ut tenningskartet fra året før, å nå er jo oppsettet noe heelt annet.

    Har fått litt inntrykk av at det er litt fort å gæli den benk/mappinga, så blir nok å finne noen andre til å ta den jobben neste gang.
    Her kommer korrigert analyse av tenningsmappet ditt.

    Som vi ser helt til høyre her er tenningsretarderingen. pr. enhet ladetrykk, mest aggressiv ved lave ladetrykk og minst aggressiv ved høye ladetrykk.






    Ja det er ille for det er bare å fortsette å øse ut penger til alt er i orden. Det nytter ikke å gi seg nå.

    Det ER IKKE nødvendig å retardere sugemotortenningskurven fra 0,01 BAR ladetrykk med mindre man kjører turbo på høykomp.motor og pumpebensin.

    Det var en kar som satt bilen sin i den lokale dynapacken og han hadde nå gjort litt av hvert ymse med stor iver i høy fart. Dette resulterte i at man kjørte med null boost retard og det ble ikke problemer med tenningsbank før 1,1 BAR ladetrykk med FULL sugemotortenning, 36 grader! Ekstra lavkomp. B230 motor på pumpebensin.

    I den anledning kan vi ta en titt på hva Volvo selv sa og gjorde.


    Til orientering er en CO på 6% = AFR 12,2:1.

    Å begynne å retardere tenning på en slik motor tidligere enn ca. 0,9 BAR øker bare forbruket og overbelaster motoren termisk og det er derfor man trenger en linje i tenningsmappet på 25 - 50 KPA som er identisk til sugemotorkurven.
    Når man kjører avgårde på delgass med 0,1 - 0,2 BAR (eller vesentlig mer) på ladetrykksmåleren, da er det IKKE behov for boost retard på ett BSRT-oppsett, overhode.

    Det er vel slik "Racemapping da"?
    Så lenge det dras rene pull i benken og det leveres gode tall, så er det som oftest godt nok for begge parter de første gangene.

    Det høres ut som du ikke har grunn til å være helt fornøyd med totalresultatet så langt iallefall.
    Sist endret av Batland; 26/07/24 kl 19:39

Lignende tråder

  1. Bytte av slange fra LMM til turbo - '86 740 Turbo
    By samaron in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 25/09/12, 00:52
  2. Orginal 740 Turbo vinge/spoiler og turbo grill.
    By kristofferlund in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 25/01/12, 12:08

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •