Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  26
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 101 til 111 av 111

Tråd: Baileys Tuning 242 Lowteck Edition(nye bilder)

  1. #101
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Sted
    askøy
    Innlegg
    132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Da gratulerer vi Baileys tunings Lowteck edition med ny lokal rekord for 4 syl. forgassermotorer på Street legal Eikås Bergen 12.05.2018 med tidene 8,01, 8,02, 8,05 og slutthastighetene 142, 143 og 145,45 km/t.
    Kombinasjoner tid og hastighet samt film kommer forhåpentligvis senere en gang, inkl. inboard go-pro, ikke sant Lowteck? Well done!

    Du löftet listen! Det er ikke enkelt å gjöre noe som ingen har gjort för nå i våre dager.
    Takk for det
    Proud member of BAILEYS TUNING

  2. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Sted
    askøy
    Innlegg
    132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Trykktesting etter forrige gang avslörte at han hadde kjört med store lekkasjer i trykksystemet og noen andre småfeil. Denne gangen var alt på stell inkl. dragslicks med i underkant av 1 BAR trykk. I dag ble han kval 1 med tiden 7,705 på 201 M med en beste 60 ft. tid på 1,66 sek.
    Nesten ikke til å tro med to stk. enkle originalforgassere og pumpebensin på neddreide A-stempler og 530 topp.

    Han kjörer en IRX450 turbo som han opprinnelig kjöpte brukt av meg for ca. 10 år siden, solgte bilen videre og kjöpte så turbokittet tilbake etter rundt 8 år.
    I Precision tall blir det 5155A/R0.78.
    Takk Det blir spennende å se om jeg jan forbedre tid og sluttfart neste år. Jeg tror at turboen er rimelig tom nå så må vel på med noe større turbo. Vi får se hva som skjer i løpet av vinteren
    Proud member of BAILEYS TUNING

  3. #103
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Sted
    askøy
    Innlegg
    132
    Antall takk

    Smile

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Bra forbedring fra sist gang. Ser han såvidt slår den 940en med over 400 hk og over 600 nm.
    Bra potensiale da med 2 stk A forgasser Hvor stor Turbo kjører han med?
    Ja den 940 har mye grommere deler/oppsett enn det jeg har så er absolutt forbøyd med å slå den både i 60 fot/tid og sluttfart???? men jeg kjenner eieren så han kommer nok sterkere tilbake
    Proud member of BAILEYS TUNING

  4. #104
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    280
    Antall takk

    Standard

    Det er tøft. Du har vell oppgradert mye på understell for å få den så kjapp. Ser ut på video at du har godt feste.

    God inspirasjon for oss med bare AT motor og prøve 2 stk.

  5. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.524
    Antall takk

    Standard

    Neeeida.
    Sesongferske dragracedekk i så stor dimmensjon at de ikke får plass i ett originalt karrosseri og så kun 8-10 psi lufttrykk i dem gjör underverker.

    Alle som pröver slike dekk, skikkelig varmet i en korrekt burnout, blir lett sjokkert over hvor enormt mye bedre det griper enn ett gatedekk.

    https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=_It-AXi3MDc
    Sist endret av Batland; 15/09/18 kl 21:51

  6. #106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Sted
    askøy
    Innlegg
    132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Det er tøft. Du har vell oppgradert mye på understell for å få den så kjapp. Ser ut på video at du har godt feste.

    God inspirasjon for oss med bare AT motor og prøve 2 stk.
    Ja det er bare å få på 2 stk enkle gassere Det er stort sett stander understell men med noe små modifikasjoner som rett høyde på bilen ect ect Kjører hoosier 9x26x15"
    Proud member of BAILEYS TUNING

  7. Takk Børge Vikebø takket for denne posten
  8. #107
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Sted
    askøy
    Innlegg
    132
    Antall takk

    Standard

    Hoy

    Har bremset forgasserturbomotoren med to stk gul korker !!!

    2bar ladetrykk peak faller til 1.7 bar på sperren.
    355NAV HK og 546 nm pullhastighet på 550rpm/sec

    Proud member of BAILEYS TUNING

  9. Takk Riff, Batland, HansOla, Straydog takket for denne posten
  10. #108
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    rått

  11. #109
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.524
    Antall takk

    Standard



    Satt opp slik vi liker det:


    Den teoretiske sugemotorens prestasjoner:


    Pr. CID:


    Her med 54/62 mm turbo med portet turbinhus, egen downpipe for wastegate og tenningskart utviklet under mapping i Dynapack = "100 hk" !! effektökning på 6000 o/min.


    Satt opp slik vi liker det:


    Den teoretiske sugemotorens prestasjoner:


    Pr. CID:


    Vi har jo snakket om intercoolere. Her en som fra 0 km/t til 6400 o/min på 3. gir på < 7,5 sek. holder ladeluften på 30 grader C og lavere.



    https://www.do88.se/sv/artiklar/volv...tercooler.html

    02.05.2019
    Da er IRX450 turboen oppgradert med större kompressorhjul.
    Originalt var inducerdimeteren 51 mm, nå er den 58 mm. Eieren forteller at det ble STOR forskjell på motoren som nå er mye mer turtallsvillig enn för. Eieren forteller videre at förste test var med kun 1,6 BAR ladetrykk, men nå river den hjulene skikkelig lös på en måte den ALDRI har gjort för, uansett hvor høyt ladetrykk som ble kjørt
    Dessverre surger turboen så mye på lavere turtall at den må tas av igjen da forgasserene ikke takler surge og gir motoren så mye bensin at den fusker kraftig.
    ================================================== ==========================================

    13.04.2021.
    Nå blir det Haltech datasprut, E-manifold og en KKK 5255 turbo så målet i første omgang får være som dette:


    Ca. 195 Nm og 145 hp fra den teoretiske sugemotoren målt på Nav.
    Sist endret av Batland; 03/04/24 kl 18:53

  12. Takk Riff takket for denne posten
  13. #110

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.349
    Antall takk

    Standard

    Ser jo bra ut det der.
    Passer jo bra at det er den jeg har kjøpt meg da
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  14. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.524
    Antall takk

    Standard

    Vi gratulerer alt vi klarer med at bilen er på veien igjen og er klar for nye eventyr.

    Mandag 02.04.2024 som var 2. påskedag kl. 2345 ble den 1. første prøveturen etter konvertering fra 2 stk. enkle forgassere til EFI med E-manifold unnagjort.
    Til tross for div. dynomo-problemer og oljelekkasjer så ble det nye PB opplevelser. Med godt over 2,0 BAR ladetrykk fikk eieren oppleve å legge noen lysegrå spor på tørr asfalt etter oppgearing til 4. gear.
    Dette er blitt fortalt både av sjåføren av bilen og av sjåføren av følgebilen, hver for seg i forskjellige anledninger.
    Gamle smale hjul riktignok, men likevel. PTE 5862A/R0,82 turboen kommer litt sent og hardt.
    Haltech Sprint500 datasprutet er tidligere tenningsmappet for forgassere til 401 whp av RS Tuning Bergen og er nå blitt satt opp for VE-tuning, det er lagt inn ett fuel basemap og ett "AFR Target" kart som er justert til lokale preferanser.
    Det fortelles at stand alone Innovate bredbandamdameteret viser at AFR verdiene følger AFR-Target mappet i Haltech sprutet.
    Street legal stevne på Eikås avholdes 20. og 21.04.2024

    Kan minne om hva den presterte med 2 stk. modifiserte "Gulkork forgassere" på hjemmelaget innsugsmanifold og en Turbonetics E50, 5462A/R0,63 turbo.

    Det nye målet å strekke seg etter er 512 whp, men vi får se....

    Sist endret av Batland; 03/04/24 kl 18:39

  15. Takk Riff, Schoopp, Børge Vikebø, HansOla takket for denne posten
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Lignende tråder

  1. Baileys Tuning VOLVO940TURBO med KRX400 Turbo
    By turbo-for-alle in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 62
    Siste post: 27/04/18, 11:03
  2. Svar: 81
    Siste post: 15/09/13, 20:30
  3. Verdi av 245 OL-edition
    By Andreas in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 26/01/11, 19:35
  4. 945 cop edition
    By asbjørn in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 05/06/10, 22:27

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •