Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 150

Tråd: HansOla's 945 +T

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.653
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Etter mange uker med lite til ingen aktivitet i verkstedet, så var det på tide å børste støv av litt verktøy igjen. Vi åpna isbanen lørdag 20.1, og bilen er selvsagt ikke klar. Hvert, jævla, år... Rota frem en aussie locker og fikk den på plass i det minste. En helvetes dritjobb for diffen var jo såklart sveist Nå må jeg bare få malt akselen litt og få den i bilen, for det klør i fingrene etter litt iskjøring

    Her er noe å være klar over.
    Selv om man ikke kjører dragracing eller noensinne skal kjøre dragracing, så er det slik at dersom man ønsker at bilen skal være så rask og velfungerende som mulig i forhold til den aktuelle motoren, så er det slik at motoren MÅ opp i det turtallet på 4. gear hvor den avgir maks effekt ca. 390 M etter en stående start. Sånn er det bare. Ingenting er så brutalt ærlig som hastigheten på 402M dragracing og motoren MÅ få anledning å avgi sin maksimale effekt FØR målgang for at potensialet skal kunne realiseres, selvsagt.
    Hvis motoren ikke klarer dette, da er kombinasjonen diff. utveksling og hjulstørrelse fra for tung til ALT for tung og bilen går unødvendig dårlig.

    Hvis vi sier at oppsettet ditt puster til 120 hk fra den teoretiske sugemotoren og du lader 1,5 BAR, så blir potensialet 300 hk og vi kan si på 5400 o/min. da VX-kam og kinaturbo ikke drar turtall.
    Hvis vi sier at bilen i praksis veier 1710 kg (3800 lbs) når den blir kjørt med full gass, så er potensialet 160 km/t over 402M streken.
    Øker fra 128 km/t over 201M streken til 160 km/t over 402M streken i løpet av 5 sekunder på 4. gear. )

    Hvis du skal klare dette med ett motorturtall på ca. 5500 o/min med 225/45/17 hjul som er 25" høye, så er det KUN 4,10:1 diff utveksling som er det rette valget.
    Sist endret av Batland; 02/02/24 kl 09:19

Lignende tråder

  1. HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt
    By HansOla in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2853
    Siste post: 17/09/24, 19:58
  2. HansOla 245: Redningsaksjon av en bortgjemt sliter
    By HansOla in forum 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 04/06/23, 23:45
  3. HansOla's 242 prosjekt
    By HansOla in forum 200 -serien
    Svar: 48
    Siste post: 11/11/19, 12:01
  4. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •